Tovning med kattpäls??
Någon som har testat att tova med katthår/päls? Går det? Har inga kardor… annars hade jag själv testat.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
går ju med hundpäls så.. men luktar INTE gott!
S*Winsnes Wilda

beroende på vad man skall tova, katthår är ganska glatt med lite hullingar men det är inte omöjligt, lite lätt sak att göra är ju bland annat att torrtova boll mellan händerna, uppskattade leksakar med spännande dofter.
hra även provat torrtova med nål och man får jobba lite extra men blir ju extra coolt

Måste nog testa! Någon som vet var man kan köpa kardor?
#3 Det har jag sett nån som gjort, hon gjorde vantar o mössor av det.
En av mina kattungeköpare samlar päls från katten för att lämna in till någon som gör vantar av den. Jag har för mig att personen i fråga skulle sticka vantar, men det kan ju vara kardning också. Jag får väl kolla upp det.
Susanna

Jag har sparat päls från min kisse så jag har en stor godispåse full…… och nu har hon ju börjat fälla vinterpälsen så nu blir det mer.
Ska du sticka måste man ju först karda "ullen" sedan spinna garn… det är nog en aning för avancerat för min del…. men att tova nån liten sak skulle vara kul.
Skogispäls går alldeles utmärkt att karda och väva och sticka.
Spinna går också, men är inte min starka sida.
Det går att sticka med ospunnen ull, inte lika enkelt som vanlig spunnen ull men det går.
Tova går också väldigt bra. Pälsen innehåller så mycket fett att det binder bra.
Kardor borde man kunna få tag på någon hemslöjd eller möjligtvis Slöjddetaljer på nätet.
Anna Kattfarmare
tradera.där finns allt
S*Winsnes Wilda

Ska kolla där!