hotell med katt
hejsan!
jag börjar fundera på att ställa ut i gävle när de har 2certs utställning. saken är den att vi har ca 15 mil dit. Hur har ni gjort med hotell?? hur hittar ni hotellen som tar emot katter?? hur mycket har det kostat för en helg? och har det funkat bra med era katter??
tacksam för svar och gära tips om bra hotell som tar emot katter:)
kram/ida

Scandic är alltid bra att ha katt med till, men var noga när du beställer att tala om att du skall ha med dig katt. Priset är så olika beroende vart man bor men för en natt kan du nog räkna med ca700-1200 kr. Katterna brukar tycka att det är jätte mysigt att bo på hotell. Lycka till.

Jepp, Scandic är bra "katthotell" Lycka till på utställningen

När vi var i Norge så krävde man att katterna skulle vara i bur på rummet, annars var det inga problem. Vi uppgav vid bokningen att vi skulla ha katter med. Sen om de var i bur eller inte, det är en annan historia……………… Katterna gillade tillvaron som hotellkatter i alla fall.
Mvh Bengan
Vi har också bott på hotell med katterna och det har varit både Scandic och andra. Det enda som är dumt är att man alltid får rökrum och det gillar INTE jag och min familj eftersom vi är väldigt rökkänsliga. Vi frös nästan en hel natt en gång för att vi inte kunde stänga.
Jag skulle nog aldrig acceptera att ha katten i bur (även om jag läste mellan raderna att du inte heller gjorde det bengan) och det kan ett hotell inte kräva av en hund, så jag fattar inte regeln.
Numer pensionär i Nynäshamn

Märkligt hotell som vill att djuren skall vara i bur?? Nu är det ju skönt att man inte gör så ändå *fniss* Lite hyss! *haha*
Vi bodde på hotel i Lübeck, Tyskland i somras o det gick finfint.
Trevlig rum, dock utan aircondition, det var 30grader varm dygnet runt..
Fönstret kunde vara öppet för det fanns nät för fönstret, toppenbra!
Mysig personal som frågade hur katterna trivdes o hur det gick på utställningen! :)
På de flesta utställningsinbjudningar brukar det stå övernattningstips och telnummer

åå. tack för alla era tips :):)
Ni är bäst ;) //ida
#6 Precis så var det när vi bodde med katterna på hotell i Göteborg i maj. Det var vår och jättevarmt, solen låg på fönstret hela förmiddagen och sen spöregn hela kvällen/natten. Det var nät för vädringsfönstret och det stora hade en spärr så att det blev kattsäkert. Vi var inte på utställning så katterna var där hela dagen.
Personalen var jättegulliga och frågade hela tiden hur det gick och om katterna trivdes. Vi fick tom en extra pedalhink till kattsanden och en extra handduk till hundens tassar… inget prat om att ha dem i bur eller så, däremot var det som sagt ett rökrum och det var inte så kul för oss tvåbenta…
Numer pensionär i Nynäshamn
måste bara lägga till en liten grej.
Jag jobbade som husfru på hotell i somras och vet att en av anledningarna till att man vill att katten ska vara i bur är för att den inte av en olycka ska smita (detta gäller även hundar) då rummet städas eller av annan anledning ses över. En annan anledning är att personalen och gäster kan vara katt/hundrädda eller allergiska. Eller att djuret ska stressas av dagligt städ och oväsen. Vet också att vissa hotell kan kan erbjuda en ganska stor rymlig bur för katterna, och fläkt till dem.
Har varit inne på rum med "djur i bur" utan att ägarna har varit där och det har känts skönt att djuret får ha sin egna lilla plats där det inte blir stört av personal. Det var också bra att se buren då man direkt förstod att det fanns ett djur i rummet, så man inte ställde dörren på vid gavel under tiden man gjorde något.
/annika