Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 618 ggr
Mylingens
0

Lycklig kastrat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var vi med vår avelshane, IC S*Rotebräckans Goldfinger, hos veterinären och fick han kastrerad. Han fyller snart två år och jag tyckte att det var dags att låta  han få gå i pension.

Tack vare Er här på forumet, så blev jag upplyst om efter att läst en diskussion här, att det är ganska vanligt med urinvägsinfektion. Vår hane har alltid strilat mycket och har därför varit i uteburen hela sommaren. Men han har börjat att även kissa överallt, alltså inte bara strila, och då blev jag lite fundersam. Så igår bad jag veterinären att kolla honom och det visade sej att han faktiskt hade urinvägsinfektion. Så nu har vi påbörjat behandling av det och nu finns han här inne med oss som nybliven kastrat!

Kanske dax att få se lite bilder på lyckliga kastrater! Här kommer en på vår Goldfinger, eller Nimbus som han kallas för här hemma. //Kaisa

parlan
0

Hej Kaisa!

Skönt att allt gick bra igår med Nimbus och att han nu ska få leva livet som en glad goo och mycket lat kastratGlad Skönt även att ni fick chansen att ta itu med hans urinvägsinfektion, så då är det bara att njuta av livet nu dåFlört

Här kommer en bild på mig och min lata, älskvärda kastrat Cadillac som bara njuter av livet just nuGlad

parlan
0

Jag måste bara dela med mig med ännu en bild på våran kastrat Cadillac.

Nytagen bild för stundenSkrattandeSå vacker och så kär är matteKyss

Syllan
0

Jag har också nyligen kastrerat min kille Levis. Han strilade inte men eftersom han ändå inte ska avlas på så fanns det ingen anledning att ha honom fertil. Och till min lycka så har han åter förvandlats till en avslappnad katt som är med överallt. Precis sån som han var som ungkatt. /Sylvia

dbhepe
0

Hej på Er,

Jag har 2 stycken riktigt goa kastrater. Här kommer en bild på vår Jamie vårat lilla "pälsmonster".

dbhepe
0

Och här kommer en bild på vår otroligt gosiga katt Letizia. Hon ligger alltid och myser med mig när vi ser på TV på kvällen, på morgonen biter hon alltid min man i hakan….kärleksbett.

Myyysigt tycker hon….

Seerath
0

Här har vi en bild på min kastratflicka här hemma. :)

Awanathas
0

här kommer en bild på min kastrathona Kajsa från i våras :)

Awanathas
0

ps.. Jag gillar verkligen Nimbus!! han har något alldeles extra!:)

Mylingens
0

#7, 8 Tack så jättemycket!

Här är han med sin son Clayman, som är 5 månader, taget i dagarna här.

Mylingens
0

hmm…syns ju knappt där, här kommer en bättre.

Jenna-Gun
0

Här kommer min

kastrat. Cirridutt

Vildfagre
0

Herremannen här är vår kastrat Musse som njuter av allt  nu när han får leva livet utan att stressas av löpande honor. Dom kan gärna gå där och skrika, jag tar och äter upp mej säger Musse.

EddaM
0

Zlatan är förvisso inte renrasig men han är en lycklig kastrat =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mylingens
0

Jag har ju glömt att visa upp vår egen S*Mylingens Winema som tyvärr blev kastrat efter en livmoderinflammation endast 1,5 år gammal. Hon hant få en kull på 3 kattungar och när de precis hade flyttat hemifrån fick vi åka akut in med henne och fick konstaterat livmorderinflammation och den togs då bort. Men vi är tacksamma för att vi fick behålla henne för det kunde ha slutat värre… //Kaisa

ninaelis
0

Din Nimbus påminner mycket om min sötnos Snutten, han är bara 25% skogkatt men de har ungefär samma teckning och färg. Min lille kastrat har dock blivit en riktig tjockis, hehe..

Mylingens
0

Ja han var lik honom i teckning och färg! En härlig kille du har! //Kaisa

ninaelis
0

Ja visst är han, älskar den färgen på katter, de ser så otroligt mjuka och goa ut, nästan som om man skulle kunna äta dem…Glad