Nätdörr?
Ska göra en nätdörr eller liknande till ett rum där katterna inte ska ha vara, men ändå vill ha lite öppet mellan rummen, pga uppvärmingen och mer hemtrevligt!
Skulle gärna vilja ser lite olika bilder eller om ni har ideér på hur jag kan lösa detta?!
/Marina

En sådan har jag för att kunna dela av ibland om jag behöver skärma av katterna från varandra av någon anledning eller om jag har en hona hemma för parning. Då känner dom sej inte så instängda och jag kan samtidigt ha koll på vad som händer på andra sidan. Kanske inte det vackraste, svårt att få ihop något som ser bra ut. Men min pojkvän har gjort en träram och använt kompostgaller inuti… Har tyvärr ingen bild, sitter på jubb just nu. Kan ta en bild imorgonförmiddag när jag kommer hem… //Kaisa
Så här har vi löst det om det kommer en hona hem till oss för parning.
En ram med tunna bräder med metallplatter i karmen,sen har vi satt svetsnät runtomkring.(bara nitat fast med häftpistol)
På insidan har jag satt en vanlig bräda som jag klädde in i ulligt flistyg samt satt kedjor på som jag hakat fast i svetsnätet.
oooppss nu undrade Pyrit varför jag stängde dörren Hiieiie
Lycka till

#3 Den där ide´n med brädan på insidan av dörren tänker jag knycka till pensionatet
jättespännande ju att sitta och spana på de andra katterna. Tack, tack för ide´n
/Lilly
Va roligt--klart att du ska fixa det-dom gillar verkligen att sitta där och se ner på dom andra kissarna som får vara utanför det "hemliga rummet" hihhe
Kram på dej
#5 Du är allt bra fiffig du Yvonne! 

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Jag köpte en begangnad dörr för en 50-lapp. Sågade ut mittendelen och satte i svetsat nät. Alla innedörrar är ihåliga så man får sätta någon form av list som ram. Dörren går att vända på och hänga åt andra hållet, vilket innebär att jag kan använda dörren i vilket rum jag vill. Bara att byta:)
/Sylvia
Smarta idéer!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag har en nätdörr till franska altanen, och en till en av dörrarna som går till köket, men andvänder den senaste bara när jag har kattungar, jag andvänder karbinhakar, och öglor i den fasta delen, bara plocka av, och sätta vart man vill
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus