Kuttrar bara Skogisar?
Jag vet ju att Norska skogskatter kuttrar ibland, men att de även jamar. men finns det fler raser som kan kuttra eller är det bara skogisar?
Maine coon kuttrar och "kvittar", men de finns säkert många katter oavsett ras som också gör det.

Nej jag har haft huskatter som kuttrar. Fast här hemma nu så e det skogisarna som låter mest o kuttrar=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Vi har tre skogisar hemma och alla tre kuttrar, kvittrar och pratar, den enda som jamar är Annsofie och det är när hon vill ha mat…
Första kissen jag träffade som verkligen kuttrade var en Russian Blue hane vid namn Terry!
Varje kväll fick han "torrisar" och det räckte att man gick i närheten av skåpet där de förvarades så kuttrade han för fullt..
Min Alize är en mästare i att kuttra och när hon har kattungar kuttrar hon nästan dygnet runt på olika sätt beroende på vad hon vill med kissungarna..
Jag är helt facinerad av hennes läte för sååå har ingen av mina katter låtit förut, hennes dotter Beta har ärvt viss likhet men ändå inte på långa vägar…

#4 Jag tycker det låter så gulligt när min katt gör så. Det är precis som om hon pratar med mig :) Jag trodde först att det bara var skogisar som kunde låta så, men nu vet jag ju att det inte är så. Säger man bara kuttra eller finns det något annat ord för det? Jag säger att hon purrar, för det låter ju så puurrrrr! hehe

hehe,,, jag brukar säga att mina "duvar" sej,,, dom låter som duvor jö.. :-)