Varför just det stamnamnet?
Hejsan! Jag skriver med tanke på Saffrans inlägg. Grattis till det ljuvliga stamnamnet btw! 
Jag vill veta varför ni valt det stamnamn ni har, det är så spännande att veta!
Har själv ett namn på gång som jag ska ansöka om.

Jag är förtjust i serie tidningar och Kalle o Hobbe =) Kalle brukar kalla Hobbe för just Luddhuvud =) Och ja det e ju lite kul =) Så därför hade jag med S*Luddhuvet´z som förslag o det blev det =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Hehe det är kul när det är något som betyder något. För då kan man ha de resten av livet liksom, även om det inte är aktuellt om 20 år så är det ändå en del ens liv.. Hur länge har du haft det namnet?
Jag tänkte ha ett ´s efter mitt stamnamn, ser många har det också, ett s efter namnet, är det för att det låter bra när du har ett ytterligare namn efter stamnamnet? Svårt att förklara =)

Jag har ju ett Z istället för S, det uttalas lika men jag tycker ett Z är snyggare o så är det inte likadant som alla andra har och ja jag tycker att de namnen som kommer efter låter bättre =) Jag har haft mitt stamnamn i ca 2 år o har fött upp två kullar än så långe. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
SillyZone´s är en ordlek av min äldsta skogishona och min huskatt, som fick vara med på ett hörn i stamnamnet. huskatten hter Sillen och mina hona Ozone. Som direkt översättning blir det ju Tok- Zonen eller något liknande. Eller så kan man se det som att hos oss är vi inte märkvärdiga och man kan man vara sig själv ;-)
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Mitt stamnamn är S*Tam-Trion's.
Tam står för T = Tryffel, A = Adidas och M = Mary och Trion - självklart för att de tillsammans är de tre katterna som är grundarna till Tam-Trion's katteri.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Mitt är S*LaSadie
Lasadie är för det första ett gammalt namn för en japansk visual kei grupp som jag gillar/de. förklaringen man fick av bandet är att det ska vara en slags omskrivningen av sadisten på typ franska =D Vad det än betyder så är snyggt och mitt användarnamn överallt på internet så vi valde det som vårat stamnamn!
#4 Roligt, flera kombinationer som passar in på er =)
#5 Jag tänkte ha någon sådant också. Mitt namn plus namnet på min första huskatt Signe, som också är min farfars mammas namn.

Darkisen´s var mitt 15,e förslag typ, inget av de tidigare gick igenom så jag fick nog. Har kallats darkisen sen jag var liten då jag älskar svarta och mörka färger (mörkt-dark), svarta katter (har precis köpt en vit iof
), svarta kläder, mörk inredning m.m. Och nej jag är inte deppig jag bara gillar mörka färger
.
Så då blev det: S*Darkisen´s NFO
vårt är Winsnes Wilda, Winsnes är mitt norska efternamn(farfar e från norge) och Wilda passade bra till tyckte jag.Sen att min sida kommer upp när folk söker på vårt unika efternamn(farsan e artist) gör inte saken sämre..
S*Winsnes Wilda

Jag har användit mej av mitt efternamn som är Karmskog.
Sen att det är skogkatter man föder upp,så tyckte jag att det passade S*Karmskogen's.
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Mitt stamnamn är Fonrims. ;)
Om man läser det baklänges så blir det Smirnof(f), och nej, det är inte pga vodkan, utan det var namnet på en av mina husisar.
Det var med honom jag började ställa ut och senare halkade in på skogisar. Tyvärr så fick han akut njursvikt i november 2007.
Har fått höra att en del tycker att Fonrims låter "urnordiskt", men det finns ju ingen koppling direkt där, men det passar ju en skogis om inte annat. :)

Jag ville döpa mina kattungar efter musik och tyckte att Rockringen var ett coolt ord, det var även mitt förstaval vad jag vill minnas 
#12 Kul att du fick första valet, jag hoppas jag får det också. Vet du många som fått vid förstavalet? Jag har nämligen inte många förslag =)

Jag fick mitt första val =) Hade iofs ett innan men kollade ifall det fanns (vilket nån i USA hade =P) och då valde jag LaSadie som förstaval istället.
Jag och mamma föder upp katter med stamnamnet S*Glömstaskogens, vårat förstahands val.
Glömsta = området i Huddinge, Stockholm, som vi bodde i då.
skogens = ja, vi bodde mitt i skogen kändes det som :P
Vad jag vet så hade vi Glömstadalens med som förslag också, då våran tomt låg i lite som en dal.
Själv ville jag ha något helt annat, typ gulligt, men kanske ska tillägga att jag bara var 15 år också när vi ansökte om vårat stamnamn :P Idag ångrar jag inte en sekund vårat stamnamn.
Vi bor på Stohagsgatan, och området här hette förr Stohagen,så S*stohagens var naturligt. Det var även vårt första val.
Mvh Bengan
Jag har hetat Kaup i efternamn tills jag blev 22 .Då Pappa som kom från Österrike-fick för sej att han ville byta till Östhem (Öst =Österrike Hem-nu var han hemma) han tyckte att det blev så krångligt här i Sverige att heta Kaup-så mitt val av stamnamn var inte så svårt-jag fick tillbaka mitt flicknamn. S*Kaup Home Cat's första val!
Hade sökt Arbogatos=skogkatt på spanska ,visserligen något försvenskat .Men då jag fick det från sverak så hade de stavat fel. Shit samma,jag bor ju inte i Arboga så Aborgatos känns faktiskt ännu bättre trots allt. Tack Sverak för det.
Trevligt slut p åkvällen å god natt alla
Inger

S*Cazmirau´s kommer från våra katter CAZper, MIRa och AUStin, vilka va dem som redan var kastrater då vi sökte stamnamn. På något vis skulle även de delta i aveln =)
Många tror att man ska säga slutet som aous men det ska sägas mer Cazmirås =)
#19 Ja det blir kanske aus när du skriver men uttalas ås liksom =P
#15 Det här med NFO, t.e.x. Glömstaskogen´s NFO. Väljer du det eller är det så man säger? NFO för att förklara att det är norsk skogkatt saken gäller?
#20 NFO skriver jag bara bakom istället för Norska Skogkatter, en bra förkortning :)
#21 Oki så det är inget som du valt till stamnamnet då? Tänkte för egen del när jag ska ansöka så jag inte skriver NFO efter mitt stamnamn bara för att vissa har det som förkortning =P
#22 Nej det är inget som är valt till stamnamnet.
Katterna heter tex. S*Glömstaskogens Iceman
#22 Okej! Är ung och dum i denna "bransch", för att försvara mig.. Ska nog vänta till nästa vecka sen skicka in ansökan, spännande.. Hihi!

Hejsan
Först så tänkte jag döpa katteriet efter vårat hus som vi namnat själva Lundbyborg och då hade det hetat S*Lundborgen's men det är så många katteri som slutar på borgen's och då tänkte jag på min favvo blomma skogsstjärnan , och när jag nämde det för min bla min man och några vänner så började dom att skratta och sa att du kan väl inte ha ett stamnamn som heter Skogsstjärnan och jag undrade varför och då sa dom att det är ju det hembränt kallas för så då fick det bli StjärnSkogen's
men nu efter åt så har jag ångrat mig att jag inte stod på mig för vad är just mitt katteri jo "hembränt"
/Annette

S*Englaflickornas kom till iom att vi förlorade våra tvillingtjejer 2005, så när man skulle fundera ut stamnamn var valet inte alls svårt. :-)
Tillägnat våra älskade barn.
//Linda

Jag bodde i ett område som hette Ramshöjden som dessutom ligger på en höjd när jag skaffade mitt stamnamn
Jag har alltid älskat kattdjur av alla de slag, men en favorit har alltid varit Lodjur.
Så därav mitt stamnamn S*Lohöjden`s 

Jag valde mitt stamnam efter min första avelshona Nova, som heter Lilja i stamtavlan, då blev det S*Liljeknoppens. Lilja och hennes knoppar. =)
/ Klara S*Liljeknoppens
Så bra namn ni har, håller ju i längden också när de har historia och tanke bakom det 

Jag fick mitt 1:a handsval, S*Silvertorpet`s
. Anledningen till att jag valde det namnet var att vi då bodde i ett torp samt att vi hade 2 st jämthundar (silverfärgade) och 2 katter med silver. Att jag dessutom älskar "silverkatter" kan ju vara en bidragande orsak
.