Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1267 ggr
Annikatt
0

uppfödning i lägenhet?

De flesta som föder upp katter här verkar bo i hus med tillgång till kattgård och liknande. Finns det någon uppfödare här som bor i lägenhet, fungerar det bra?

blondifire
0

jag bor i lägenhet.Är iof nybörjare i rasen och inte haft kull ännu men jag har 4 skogisar och en huskatt.Det funkar jättebra, t om när jag hade min hane fertil.Bor på 100kvm med stor inglasad balkong och lägenheten är så bra planerad att man kan stänga av om det behövs. finns foton på min personliga hemsida om du är nyfikenFlört.

http://www.freewebs.com/blondifire

S*Winsnes Wilda

vitvin
0

ja vi har en del katter som vi har varit hemlösa någon har varit gravid när den kom till oss, och det går jätte bra att ha dom i en lägenhet vi har en står trädgård som dom för vara ute också i på dagarna. har varit med  gånger när någon av våran katt ska föda.  ha en bra dag

EddaM
0

Jag bor i lägenhet. Har en gammaldags tvåa på 80kvm. Det fungerar bra. Har fem katter o kull har jag haft här i lägenheten med. Har tyvärr ingen balkong men jag går ut med de katter som vill gå ut i koppel ibland.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

grillkotte
0

Jag har också lägenhet, de får gå ut i koppel när de vill förutom kastrerade honkatten som är van att vara ute om dagarna. Har bara tre katter men hade hellre önskat bo i hus, det blir mer fritt liksom..

Labolina_73
0

Jag bor oxå o lgh, har nätat in min balkong där dom oxå får vara. Men det funkar så bra så i lgh. :-)

//Linda

Ixatrixa
0

Min lägenhet är som ett hus kan man säga…ända skillnaden är väl att jag inte har trädgård och bor på botten.

http://marknad.stangastaden.se/images/pdf/Mja4_112_0A.pdf

Katterna får inte vara i förrådet men annars får de vara överallt

Just nu har jag haft tre fertila honor samtidigt och det kommer jag nog inte ha i framtiden då jag tycker det är lagom med 1 eller 2.

Allt handlar ju om hur många katter man har förutom de fertila katterna. Just nu har jag 6 kastrater förutom de 4 som är fertila så det hade ju  aldrig funkat att bo mindre.

När jag startade min uppfödning bodde jag i en ganska stor 2.a med inätad stor balkong och det funkade bra ganska länge.

Jag kanske skall tillägga att min sambo och jag inte har några barn*skratt

kerstin2181
0

Jag har 6 katter, bor i lägenhet på 89kv, stor inglasad balkong, det bästa är att det är 2 dörrar in till köket, så dom kan springa runt, behöver inte mötas i samma dörröppning. Hade hand om hemlösa katter innan jag köpte egna, då hade jag fler, men då hade jag dom uppdelade, aldrig alla tillsammans, och det var inga problem heller, förutom alla stängda dörrar

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[michaelalundgren]
0

Jag bor i lägenhet, en 2a på 64 kvm.
Har just nu 2 kastrerade honor. Men har haft kattungarna här.

LaSadie
0

Har just börjat men… Har en lägenhet på 82 kvadrat och två katter och nu fyra kattungar. Funkar hur bra som helst. Vi har även in innätad balkong. Just på vintern vill dom inte riktigt vara ute på den men på sommaren är dom där nästan hela tiden =)

aborgatos
0

Bor i en 5:a på 120kvadrat med 3 katter och en tonåring.

Mizzi
0

Jag bodde i hus när jag började med uppfödning, men flyttade till lägenhet för fyra år sedan när jag och barnens pappa gick isär.

Jag har haft en kull sedan jag kom till lägenheten men jag tycker det är jobbigt  , kanske för att vi i huset hade två kattgårdar , varav den ena var i direkt anslutning till huset så katterna kom och gick som dom ville där emellan.

Jag har nu lagt uppfödningen på is tills vidare, så får vi se hur det blir i framtiden.