Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 09-kattungar-till-salu
Läst 1431 ggr
ariel
0

Starlight åter till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var hos veterinären&besiktade Starlight idag,då han skulle flyttat imorgon till sitt nya hem.Men nu visade det sej att han hade ett litet navelbråck,så dom som skulle ha honom hade köpt en skogishona som dom tänkte ha Starlight till(vilket jag inte visste)Kan även påpeka att jag inte varit med om att någon katt har haft navelbråck innan.

Hur som så letar han nu efter ett nytt kärleksfullt hem.MVH/Marina&Starlight

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

grillkotte
0

Vilken fin kisse!

ariel
0

#1Tack så jättemycket.Hade jag kunnat hade han fått stanna här.Gosigare,busigare spinnmaskin får man leta efterKyssNu letar han efter någon som kan älska honom som "enbart sällskapskatt"

Marina/ S*Karmskogen's

grillkotte
0

Ja jag är inte den som är den men har två huskatter som sällskap + en skogis, hane det också så jag söker i sådana fall en hona. Men får han en bror från någon annan kull så gärna =)

Det här väl navelbråck, hur agerar man mot det? Finns det något att göra, är det olagligt att avla och så? Bara att veta av intresse. Ska kolla min snart i samband med tesikelintyg =)

ariel
0

Jag vet ärligt talat inte om det är olagligt,men man ska ju helst inte avla med en katt som har defekter,då det kan föras vidare.Så jag vill inte sälja katter som har någon defekt&sen att någon avlar vidare på katten.Så då blir det till sällskap endast!

MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

grillkotte
0

Jo men jag tänkte om hans föräldrar inte har anlag till detta är det ju konstigt att det kommit in i generna.

ariel
0

Veterinären sa att det lika gärna kunde blivit efter att mamma katt bitit av navelsträngen,att hon varit för ivrig,men jag vet inte,hon trodde även att detta bråck skulle växa bort,men det kan man ju aldrig veta i förväg.Som sagt så är jag inte så insatt,men han lider inte av det,har inget ont eller så.

Marina/ S*Karmskogen's

Wichita
0

Gullig var han i vilket fall som helst. Hoppas han hittar ett kärleksfullt och varaktigt hem.

[michaelalundgren]
0

Tråkigt hur det kan bli. Men vissa saker kan man inte rå för.

ariel
0

#7 Tack för snälla ord

#8 Hade det bara varit till sällskap så hade det ju inte spelat någon roll.Har fått mej en läxa att fråga innan,vad personen ska ha katten till.Ja vissa saker kan man inte rå för,i vilket fall så är han supermysig…Han är värd att älskas..Bus-Starlight

Marina/ S*Karmskogen's

Mezzo
0

#4: Jag tror inte man får avla på en katt med navelbråck enligt Sverak. (Navelbråcksintyget ska ju alltid vara ifyllt på stamtavlan inför första kullen på en katt…… )

Christina-S
0

Hoppas att han snart hittar ett kärleksfullt hem.

Fonrims
0

Oj oj, jag tror att jag är kär!
Men, jag ska inte… *blundar* Har absolut ingenting emot sällskapskatter… alla mina katter är ju det i grunden.  Han är sååå fin iallafall och han ser ut att ha ett underbart temperament… vilket är det allra viktigaste.

Labolina_73
0

Jo han är superfin…

kram och nospuss

ariel
0

#10 Ja det har du ju rätt iFlört

#11 Tack ChristinaGlad

#12 Hehe ja han är inte svår att bli kär i,han är underbarFlört

#13 Ja visst är han fin,men det tog inga tider,redan samma kväll jag la in en ny annons på blocket så fick jag mail&telsamtal,nu har jag två olika hem som är väldigt intresserade.

På lördag flyttar han antagligen till det första hemmet som hörde av sej.Han kommer få det superbra där,så håll tummarna.(Hemmet är i Kalmar)

Marina/ S*Karmskogen's

grillkotte
0

#14 Åh vad roligt för honom och för er att det löser sig med nytt hem. Hoppas det är en bra familj. Kalmar? Där bor ju jag =)

Margona
0

Vad roligt att han verkar ha hittat ett nytt och bra hem. Han är så söt och lik sin pappa ser jag nu men jag kan även se likheter med farfar Smeagol.

Pussa honom från mig, pappa, farfar och syrran

EddaM
0

Åh vad kul att han har hittat ett nytt hem =) Jag önskar han lycka till =)

*kram* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z