Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 941 ggr
Labolina_73
0

Bagagnade objektiv?

Hej, jag undrar om det är någon som säjer begagnade objektiv till en Nikon d80 Jag har precis köpt den och det ingår ett objektiv. Nikon D80 + AF-S DX 18-135/3,5-5,6G IF ED

Jag vet att det är ett standard så jag vill ha nåt mera.

Tack på förhand.

MVH Linda

Humletassens
0

Hej Linda,

Kan eventuellt tänka sälja nått av mina, det ena är ett 70-210 /3,5-5,6 Skjutzoom. Det andra kommer jag inte ihåg..men tror det är 35-110.

Det är en av Nikons skarpaste objektiv, se recentionerna (länken)

Båda objektiven är för fullformat så man ska multiplicera med 1,6.

Så telezoomen blir 112-336 Så den räcker långt ;-).

Fotosidan

kerstin2181
0

Oh Linda, du gör mig avisSkäms vill osso haSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[michaelalundgren]
0

Jag tipsar dig om att köpa en Nikon 50/1,8, och att köpa ett sånt nytt, då det kostar runt 1200kr nytt.

Annars kan du kolla på fotosidan.ses annonstorg.

Margareta
0

Du kan också kolla på Blocket.se!

Numer pensionär i Nynäshamn

preya
0

Är oxå intresserad av objektiv men vill inte köpa på blocket för där vet man ju inte hur de har blivit hanterade.

[michaelalundgren]
0

En än gång tipsar jag då om fotosidan.se, helt klart bästa annonstorget för begagnad fotoutrustning

Humletassens
0

#5 Blocket är inga problem om du kan klämma o känna på sakerna först. Ett objektiv som skulle trilla isär så där är antagligen ganska misskött så linser är repiga. Men ett objektiv som inte glappar o har fina linser är ingen fara.

DeEss
0

Hej!

Tittar in från fotoifokus - eftersom vi också har skogisar…

Mitt tips är Tradera!

Finns flera seriösa säljare där och jag har själv handlat objektiv, fjärr, blixt mm till min kamera på Tradera.

Du kan göra ganska bra kap där, om du vet vad du vill ha.

mvh

Daniel

Mizzi
0

Suck !!!! Kan ingen rik människa "kasta bort sin " till mig eller så Skäms ja kommer nog aldrig få råd att ens köpa en ny digitalkamera i den ekonomiska sitsen jag sitter i just nu Obestämd

Den nya jag köpte för ett år sedan har mitt ena barn redan  pajat Gråter

Kan inte få ut något på försäkring eftersom det var h*n som var slarvig, H*n tog den dessutom utan mitt vetande men det spelar tydligen ingen roll GråterGråter

preya
0

Jag har min kamera drulleförsäkrad hon Nikon om de är så att hundarna, jag eller någon annan skulle ha sönder den.