Kattungar väntas v. 6
Hon löpte i månadsskiftet november-december men hennes kavaljer visade henne inte minsta intresse, åtminstone inte så länge det fanns en tvåbent i närheten.
På något sätt har de ändå lyckats få till det för nu kan hon inte förneka det längre. Hon äter med glupande aptit och magen har börjat puta ut på ett klädsamt sätt. GIC S*Celadon’s Cassiopeia Schedir väntar kattungar i början av februari.
Mer info hittar ni här.
Hurra vad skoj!
Jag vet ju hur osäker du varit på om de lyckades få till det eller ej men jag håller med katterna…VEM vill ha publik.
Kram Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Grattis!! Dom kan luras de små busarna minsann
Såååååååå roligt för er. Då är det bara att sätta sig och vänta på att få se småttingarna.
#1 Det ska bli jättekul. Min Peja är verkligen en lurig dam, men hon har ju som du vet en lika lurig far att brås på.
Comme brukar minsann inte vara så "blyg" annars, men den här gången spelade han helt ointresserad när jag befann mig i närheten.
#2 Tack! Ja, att lura oss, genom att först spela ointresserade och sedan para i smyg, har väl både Comme och Banditen lyckats med.

Grattis Tina
då gick det vägen ,så dom ville inte ha publik helt enkelt,men vem vill ha det 
lycka till
kram Annette

Grattis Tina, så jätteroligt! Ska bli roligt att få se nya små kisar hemma hos dej! //Kaisa
Grattis Tina---va kul! Ja jag säger som många andra säger här--vem vill ha publik hihhe
P
ejans pappa ja--riktiga luriga gener som verkar gå i arv

Stop nu, skulle inte Satin och hon mötas i Örebro? he he, skönt att hon stannar hemma, ha ha, lycka till med graviditeten, bättre än utställning
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Grattis!!!
#7 Näe det är Tinas andra hona S*Krusmons Periquita som Satin ska möta i Örebro.

Grattis! Härligt med kattungar på väg!!!
Tack alla! Det ska bli så mysigt att få småmånsar i huset igen.
#7 Precis som Sissi skriver så är det min andra hona som är anmäld till Örebro och hon är inte dräktig - inte vad jag vet i alla fall.
Jag måste ju hur som helst se till att ordna kattvakt till utställningsdagen, i fall småmånsarna skulle få för sig att titta ut tidigare än beräknat och än är det inte helt klart så kanske slipper ni oss ändå. 

Grattis! Vad roligt att du får bebbar hemma snart igen.
Mvh margona

Grattis Tina det var ju kul att det kommer nya små ulltussar.
Här väntas det också kattungar i slutet av januari, förmodligen på min födelsedag.
Hälsningar
Mona
Grattis så mkt Tina.
Mvh,
Eva-Helen
#12,14 Tack! Det är ca tre veckor kvar nu och Pejan har gått upp 600 gram. Jag är så nyfiken på vad som kommer att titta ut.
#13 Vad kul, Mona! Bättre födelsedagspresent kan du ju inte få.

Det kommer nog komma ut ett gäng med ex antal rävar bakom varje öra… med tanke på hur lurigt allt gått till
#16 Ja, du Mia nog märks det att Pejan är pappas flicka och minst lika lurig som han.
Först höll hon på sig i flera månader så att den stiliga hane matte valt ut åt henne hann bli kastrat. Sedan när hon äntligen löpte och skulle få träffa Comme så parade hon sig med honom i smyg och bevarade sin hemlighet i flera veckor.

#17 du är så varmt välkommen

Ha ha, blir sååå spännande när de små kommer.
Vi människor planerar och katterna agerar helt på egen tass
#18 Tackar, tackar!
Bekräftelsen kom idag och dessutom verkar kattvaktfrågan nu vara löst så vi ses troligen den 1a.

Åh grattis vad roligt!!
luria katter oxå här hahaha 
Grattis!
#21, 22 Tack!
Nu är det bara två veckor kvar till den beräknade nedkomsten och Pejan har gått upp drygt 800 gram i vikt. Det är ungefär lika mycket som hon hade gått upp förra gången vid samma tidpunkt och då blev det tre småmånsar. Den här gången är hon dock lite mer jämntjock och jag gissar därför att det är fyra småttingar som gömmer sig i hennes mage. Är det någon mer som vågar sig på en kvalificerad gissning?
Pejan Pejan du vackre kattdam--hon lurar nog dej där också-kan det vara 5 st månsar som kommer att titta ut 
Nospuss på henne Kram /Yvonne
#24 Tre eller fyra är alldeles lagom, men som det sparkade i Pejans mage i går kväll så kan man ju börja undra…

Kan man få se en bild på Pejan med magen så komer en gissning sen.
#26 jag har försökt ta bilder på Pejan och hennes mage men hon vill inte visa upp den. Hon fortsätter dock att gå upp i ett rasande tempo. Viktökningen är nu ganska exakt ett kilo. Vågar du dig kanske på en gissning ändå?

5 blir det, 3 killar, 2 tjejer
oh jag vill osso ha bebbar att pussa på, vila kinden på när tröttheten kommer

Här kommer en avancerad gissning av en "spåkärring"
Det blir 4 bebisar, varav en hane, brunspotted och 3 honor, en svartsköldpadda, en blåsköldpadda och en brunspotted hona.
Vad sägs om den ??? Vad är priset för rätt gissning? En blåsköldpadda kanske 

Varför en avancerad gissning =) Tycker 4 röda hanar skulle vara toppen =D
#28 Satin kommer säkert i löp snart ska du se. Doften av alla hanar på utställningen nästa söndag kanske väcker hennes slumrande vårkänslor.
#29 Jag hoppas att Pejan lyssnar på spåkärringar.
Blåpaddan kanske får stanna men i övrigt får du vraka och välja. Vi kanske skulle göra ett byte…
#30 De är så välkomna. Kanske utgörs Mims kommande elvamannalag också av enbart röda hanar.

Tycker kullen som spåkärringa #29 gissar låter kanon
fin fin blandning

Jag gissar på 4-5 st röda hanar
Jag gissar på 5 st, en padda och resten bruna. 
Så spännande! Vackra barn kommer det i alla fall att bli, det är en sak som är säkert!!
Mvh/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Nu är Pejan inne på dag 63 och inga kattungar har behagat titta ut än. Denna väntan är olidlig…
jobbigt o vänta..dra en hejaramsa för henne
S*Winsnes Wilda
#37 Just nu vill hon bara äta och sova. Har du något bra förslag på hejaramsa?

Står fast vid vad jag trott hela tiden,nämligen 5.
haha!! nää , tänkte du hade en som jag kan använda när det är min tur
.
S*Winsnes Wilda

Jag hoppas hon får dem under dagen nu
#39 Ja, det är inte omöjligt att det blir fem för nu har hon gått upp så mycket att min våg inte räcker till längre.
#41 Det hoppas jag med. Om inte annat får väl du komma hit och ta ett allvarligt snack med henne.

Hoppas hon kniper igen i morgon nu så du får vara med när de kommer
Vi ses i morgon bitti!
Gisela

Vet någon något?? Har Pejan kommit igång??
#44 Nix, hon håller på sig!
Jag tror de kommer i natt.

Jädra Pejan då
Ja säkert sätter hon igång i natt.
Nä, inga bebbar än. Pejan vaggar runt med sin stooora mage (+1½ kg nu) och låtsas som om ingenting är på gång.
De brukar vara duktiga tjejerna att låta "mamma" vänta… men den som väntar på något gott… ska bli spännande och se vad som gömmer sig hos Pejan… hoppas allt går bra och att Du inte behöver vänta länge till…
Kram
//Yvonne

nyfiken 
Har inte fått något SMS eller tfn samtal, så jag antar att det fortfarande inte hänt något.
Kom igen nu Pejan!!! 

Har tittat till den höggravida damen idag och kan avslöja att det snart, mycket snart, kommer små Högalidskattungar …

Åååå så spännande!!!
Jag sitter nu på "första parkett" och väntar tålmodigt på att de små Högalidsbebisarna ska titta ut.

Är det fortfarande lugnt?
Mmmmm

meeeen pejan då… kläm ut dom -_-

Hur ser det ut på klämma ut småtroll fronten??
Jäkla Pejan som håller på sig in i det sista. Jag som satt och höll tass i hela kvällen igår…och inget hände. Men idag bara MÅSTE de komma. Kan du inte "pressa" ut dem Tina??!
Sissi - Nyfiken i en strut
Inga bebbar i natt heller. Förra gången födde Pejan på dag 67 och om hon följer samma mönster så borde de komma i dag.

När jag vaknade kastade jag mig på mobilen för att se om det kommit något SMS under natten, men nej. Du får väl försöka sätta igång det hela, Tina. Man brukar ju råda kvinnor att tvätta fönster för att sätta igång förlossningen. Jag fick rådet att massera på ett visst ställe under fötterna (zonterapi) och det hjälpte. Finns inget liknande för katter? 
Jag är så nyfiken vad som döljer sig i den där stora magen som jag har tittat på i tre dagar nu!
#60 Stort tack för all hjälp. Dagens ros går till dig Christina. Självklart hör jag av mig om det händer något.

#61 Har ni ingen trappa som du kan locka henne att gå upp och ner i? Funkar på djur, precis som på oss människor:)
/Sylvia
#62 Bor i lägernhet så i så fall får vi gå ut i trapphuset.
Pejan lekte med de andra katterna i morse och sprang en del så vi får se om det kanske ger resultat snart.
#63 UT i trapphuset med Er!!!
#64 Du är ju nästan mer otålig än jag. 
Jag vet! 
KATTUNGERAPPORT
Nu har de kommit, tre stycken blev det!!!
- En röd hane
- En svartsköldpadd hona
- En brun hona
STORT GRATTIS till underverken!
Längtar tills jag får se dem. (Vilket förmodligen blir på söndag)
Håller tummarna för att padd-tjejen som är en aningen svag.
Miljoner kramar från Sissi

Grattis!!!! Vad roligt! Den röda är MIN :D

Grattis till trillingarna, jag håller tummarna för att allt ska gå bra med den lilla tjejen.
Kram

och jag håller tummarna för paddan. hoppas hon fixar det!

Grattis till bebbarna, äntligen har de kommit! Håller tummarna för att lilla paddan piggar på sig!
Kram Gisela

GrattisGrattisGrattis
grattis!! ber för att alla klarar sig o blir stora o fina skogisar nu
!
S*Winsnes Wilda

GRATTIS!!!! till trillingarna hoppas mammakatt mår bra och att paddan piggar på sig 

Stort grattis till kattungarna. Ska bli spännande att fåt följa.
Lycka till med de små 

Stort Grattis Tina till de nya bebisarna. Hoppas att allt går bra med dom alla och så vill man ju förstås se bilder på småttingarna. Jag fick i alla fall 2 av 3 rätt. Inte illa gissat.
Kram från Lilly och lycka till

Grattis till trion som kom till sist
Håller tummarna för dom allihop.
/Sylvia

Tur att det är fler än jag som är uppe mitt i natta, så man fick se en bild på småttingarna också. Ser riktigt runda och goa ut.
#78 Åååh vilka pluttisar!
Tog du bara EN bild?

Så det var de tre små liven som Pejan höll på så länge. De ser så fina ut. Kommer och pussar på dem sedan när de vuxit på sig lite.
Grattis och kramar till dig, Tina!

Grattis! Ska bli kul att se mer av dom!

Jättegrattis Tina! Ska bli skoj att få följa småttingarna.
Grattiskram /Bittan
*Stortgrattis* Tina till småttingarna, det blir spännande följa kullen.
Lycka till med de små liven.
*Kram* Eva-Helen
Stort grattis till sötlökarna.
#87 Åååh en liten "Mary"!!! 
#89 De kanske är det också eller så är hon bara varmt brun. Söta är de iaf.
#91 Vilken schysst stil hon har med bakbenet.
Pejan och jag tackar för alla gratulationer! Eftersom Yvonne är snäll och bidrar med bilder så får väl jag avslöja vad ullbollarna ska heta.
Temat denna gång är barnprogram från 70-talet. Den röda killen har fått namnet Vilse i pannkakan, svartpaddan heter Mumlan och den bruna tjejen (ev är hon också padda) heter Urcellen Ellen.

#93 Roliga namn igen, de namnen känner man väl igen.

Stort Grattis till bebbarna 
Blir så roligt att följa dom
// Jaana
Nu finns det lite fler bilder på hemsidan som Yvonne tog på Vilse, Mumlan och Ellen i går.

Grattis
till trion
, härliga färger 
vill också ha
kram Annette

Ett stort Grattis Tina! Vad skönt att dom äntligen tittade ut! Dom ser ljuvliga ut och vilka läckra namn du har gett dom! Lycka till med dom. Kram Kaisa

Bara älskar namnet Urcellen Ellen!!! Önskar jag hade kommit på det själv!

Ääääntligen har det kommit
(visserligen igår)
STOOOORT GRATTIS!!!!
till trion.
Urcellen Ellen var ett av mina favoritprogram så självklart är det namnet såååå bra.
Men alla namnen är Braa!! programmen likaså
Än en gång tack för alla gratulationer. För er som undrar så har svartpaddan Mumlan återhämtat sig bra. Alla kattungarna är pigga och går upp i vikt som de ska.
Jätte grattis till trion dom ser fina ut allihopa, men du vet ju vad jag tycker om RÖDA katter
.Nu får det snart vara dags för kattjunta igen.

Stort grattis till trion
skönt att lilla Mumlan repat sig
Bara älskar deras namn, super häftiga alla tre!

Gratis, grattis till de små, underbara färger och namna gillar jag. Ska bli spännadne att följa. Lycka till med de små trollen.
Grattis till de små liven och Lycka till med din lilla paddan. Eftersom det inte står något mer hoppas jag att hon mår bara bra nu!
Numer pensionär i Nynäshamn
Nu är Barnprogrammen 1 vecka gamla och det finns lite nya bilder på dem på hemsidan.

Vilka underbara barnprogram
Vilse ser ut som en riktigt mumsig pannkaka. Älskar bilden på Ellen med ögon. Snart kommer jag och tittar på dem.
/Christina
De är hur söta som helst och jag håller med Christina om att bilden på Ellen med sina små ögon är ju bara hur gullig som helst. Fin höjd på pannorna och härliga färger!!!
Kram Sissi
Vad fina, grattis!

Så goa! Men visst är Ellen en härlig f 23:a, hon har ju fullt med rött!
#112 Jo då, Ellen blir bara mer och mer paddlik.
Jag tror också att Ellen är padda men det är ju som du sa…det får tiden utvisa.
Kanske du har någon ny bild som vi kan få se? 
Kram Kram
#115 Mr Big 
#121 Gud så söt hon är!!! 

Vad fina de är Tina, men Vimse är nog favoriten just nu