Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 300 ggr
manlyckans
0

Det gör så ont!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min "Neo" flyttat till sin nya familj. Och det gör ONT! Men på samma gång känns det bra, för "Nemo" som han kommer att heta nu, kommer till en varm, härlig familj med både katt och hund. Han kommer säkert att få det jättebra och bli väldigt älskad. Men just nu sitter jag här med tårar i ögonen och saknar honom så fruktansvärt mycket. Han hade blivit min gosekille som alltid ville ligga i mitt knä och gosa när jag satt nånstans; vid datorn, i fåtöljen, vid matbordet… Han pussades, spann och trampade. Sista timmarna, innan hans nya matte kom hit, låg han i mitt knä och bara ville gosa. Han visste förmodligen…
Varför utsätter jag mig då egentligen för detta om och om igen? Jo för att jag inte kan vara utan dom små ljuvliga varelserna någon längre period; då får jag kattungeabstinens… Och egentligen kan jag väl tycka att även om det gör så ont varje gång dom små flyttar så är det väl ändå ganska sunt att det finns känslor med? Vi har ju alla fall haft dessa små ett antal veckor, och Neo är faktiskt hela 6 månader nu… Trots att det gör så ont varje gång, så kommer jag förhoppningsvis att utsätta mig själv för detta många gånger till. Och den dagen det inte gör ont mera, då är det nog dags för mig att sluta föda upp kattungar…
Behövde bara skriva av mig lite…

Ixatrixa
0

Åhhh har precis varit de tankarna idag då jag skall hämta hem hane för parning i början av veckan……

Orkar jag skiljas från de små…..ja det är ju inte så märkligt att man har åtta katter*fniss*

Jag får ofta frågan hur jag klarar av det…och svaret är ju att få den possitiva responsen man får av sina kattungeköpare eller se hur bra de har det i sitt nya hem.

Att se hur mycket glädje mina kattungar ger och får tillbaka;)

RolfH
0

Det måste kännas att lämna över kattungarna till sina nya hem annars bör man nog inte föda upp katter överhuvudtaget. Men det skall också kännas när man i ett senare skede får bekräftat att man valt rätt hem till dem. Då känner man glädje och värme för att de trivs och mår bra.

//RolfH