Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 683 ggr
SillyZones
0

Para trots dräktighet?

Ja, knepig fråga.. kan en hona para trots att hon är dräktig? Är det någon som varit med om det?

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Sissi
0

Jag tror faktiskt det! Skäms 

(Har inte varit med om det själv)

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Garpe
0

Jag har varit med om det. Min Isha lät sig paras under tiden hon var dräktig en gång. Inte så att hon visade löpbeteende men hon sa i varje fall inte ifrån. Nedkomsten efteråt blev helt normal så det verkade inte ha haft någon inverkan i varje fall. Men visst blir man lite snopen.

Margareta
0

Jag har läst någonstans att en hona kan para med en annan hane och få kattungar med båda hanarna om det sker tillräckligt tätt. Därför är det noga att hålla henne avskilt från annan hane i början efter den planerade parningen. Den senare parningens kattungar blir då för tidigt födda.

Vår hona fortsatte att löpa ett tag efter parningen och när jag sökte info om det hittade jag detta - minns inte var.

Numer pensionär i Nynäshamn

Garpe
0

I mitt fall fanns bara en och samma hane och händelsen hade inget samband med den första och egentliga parningen utan skedde långt in i dräktigheten eftersom de levde tillsammans. Minns inte exakt när det var men någon gån efter ve 5-6. Det blev alltså inga foster efter den sena parningen utan honan födde helt normalt efter 65 dygn från första tillfället.

SillyZones
0

Ja, jag har nu läst om fler fall av detta. Det har hänt en gång och jag är ju inte säker på om min hona är dräktig eller ej, eftersom det är litet tidigt… Men ja, vi får väl se. Hon visar inget löpbeteende alls nu i alla fall.

SillyZones
0

Och precis som jag postade det så paras det i trappen, hahaha!!!

SillyZones
0

nej jag behöver nog inte oroa mig, hon löper om helt enkelt. Jaja så kan det gå!

kerstin2181
0

Då får vi hålla tummarna att det tar sig denna gångFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

Ja en hona kan låta sej paras trots att hon är dräktig. Min hon för länge sedan parade till bara ett par dgr innan förlossningen. Jag rådfrågade veterinären vad jag skulle göra och fick svaret:

Vissa har starkare drift en andra. Det är ingen fara.  Det är inte speciellt vanligt men det sker.

Det hände inget alls konstigt men jag satte henne på p-piller första dagen iom att hon lät sej paras precis när som helst.. Foten i munnen

//Linda