Det gör så ont..
Igår fick min lilla älskling somna in..
Han slutade äta förra måndagen, han blev inlagd på djurklinik i torsdags. Hoppades på att han skulle börja äta igen, men de gjorde han inte.. under dom dagarna han var inlagd gick han ner ytterligare 200g.
Han var blek, hängig och gul i huden..
Det gör så ont…men det var bäst för honom att få somna in.. han blev inte ens fyra år! 
Min älskling, min bästa vän.. saknar honom så mycket!
Diagnosen var antagligen torr Fip..
Fip orsakas av coronavirus va?
Om det nu var fip som han blev sjuk av så borde coronaviruset finnas i vårt hem?
Kan man bli av med detta virus på något sätt?
r.i.p Alioth
Så älskad..så saknad
Fy så trist, lider med dig!
Angående coronaviruset så lämnar jag över till någon mer kunnig att uttala sig.
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Beklagar verkligen.
Tack..
Det känns som en mardröm…
Trodde aldrig att den dagen skulle komma så snart..

Det gör så ont att förlora dom så mycket i förtid.
Kommer han att obduceras? det är enda säkra sättet att få reda på om det var fip, veterinärer kan vara väldigt snabba på att sätta den diagnosen då det är så enkelt.
Stor procent av alla katter bär på corona men det är bara hos några få som det muterar till fip och det brukar då hända hos katter med nedsatt immunförsvar. Det är väldigt ovanligt att en så pass gammal katt utvecklar fip men inte omöjligt.
Vilka tester togs och vad visade dom på?
Har ni fler katter så brukar det rekommenderas att undvika stressiga situationer ett tag.

Beklagar sorgen det är så tråkigt när de går bort så unga.
Som 4 säger så är en obduktion ända sättet att konstatera att det var fip. Du nämnde att han var gul i huden, kan det inte vara någon leversjukdom han fick? Jag hade en hona som gick bort när hon var 6 år hon var alldeles gul i huden, ögonvitorna och tandköttet och det visade sig vara levern som var dålig.
Beklagar o massor av tröstkramar.
Som #5 skriver, Lever eller njurar eftersom han blev gul i huden.
Men det är bara en obduktion som kan ge svaret, kan vara så att försäkringen tar det.
//Henrik
Åh, vad tråkigt! Jag beklagar verkligen och förstår att det gör ont.
Det finns inga tröstande ord
när en kär vän
vandrat bort från vår jord
Beklagar verkligen sorgen!
//Marianne

Precis som dom andra skriver, så är det bara obduktion som kan ge ett 100% säkert svar, men av det jag sett, så går en utbruten FIP mycket fort(från en par dagar till 14 dagar, så är dom oftast borta), och lever/njursjukdom tar lite längre tid, dom börjar sakta att äta mindre och mindre, dom magrar av, blir gula och sover mest. Jag jobbar ideelt på katthem, så jag har sett ganska mycket av båda sorter.
Det är så jobbigt att förlora någon man älskar, sänder dig både kramar och tankar
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus