Vilket dygn...
… räknar ni som beräknat förlossningsdatum?
Vår hona är på dag 52 idag så det närmar sig…
Numer pensionär i Nynäshamn

Dag 63-65 från andra parningsdagen brukar jag räkna på.
/Marie

en grei kalender.. http://www.storsjokatten.com/Halsoavdel/planeringskalender.htm
Jag räknar med 63 dagar. Första parningsdag är dag 0

Samma här, 65 dagar räknat från 2:a parningsdagen och det brukar våra honor hålla väldigt precis.
Då är det som jag hittills märkt att det råder viss olikhet även i detta, men det kanske beror på att våra kära kattmammor är olika.
Första parningsdag var 060828 och vi har räknat till v 44 som är lovveckan… jag har planerat in semester då…
Vi är lediga från fredag 27/10 och börjar jobba/skola igen den 6/11. Så hon borde ju pricka någon av de dagarna ifalla. Riktigt välplanerat av henne tycker vi i familjen.
Det som inte är lika välplanerat är att vi ev måste ha husvisning redan 12-13 november, men det får vi lösa på något vis. Vi har en spekulant på huset som redan sett, men om vi inte kommer överens om priset blir det visning…
OM vi kommer överens med dem vi vill köpa av och vi sen kommer överens med dem som vill köpa vårt blir ingen visning och flytten är inte förrän strax innan jul i så fall.
Håll gärna en tumme att vi kommer överens på alla plan så slipper vi visning och oroligheter för kattfamiljen…
Jag har i alla fall snickrat ihop en bärbar låda till dem OM det skulle bli aktuellt med tillfällig flytt. Tänkte använda papplåda först som bolåda, men när detta blev aktuellt kändes en trälåda mer ombonad och trygg för kattfamiljen. Den står nästan klar och ymålad och skall bara förses med div beslag innan det är dags att testbädda i den. Hedvig testbäddar lite här och var nu… och lådan har hon redan testat medan den var halvfärdig. Hon är den typen som gärna soveri kartonger och lådor…
Storsjökattens kalender var jättetydlig och bra…
Jag skall alltså börja jobba dag 70 och då borde det ju åtminstone förlossningen vara överstökad.
Jag har nära hem och möjlighet att åka hem på lunchen om det blir något som behöver passas dagtid och det känns skönt.