Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 695 ggr
Sagolika
0

Blödig matte har ångest

Imorgon ska stackars Bijou till tant/farbror doktorn och ta blodprov Rynkar på näsan Jag hatar sprutor! Det gör ont i mig att de ska plåga min älskling, även om jag vet att det är för hennes eget bästa. 

Antagligen är jag räddare än hon. Usch! Jag vill bara att det ska vara över och ha gått bra.

Vaccinationer i nackskinnet tycker jag inte är så farligt. Till och med chipmärkning går bra, även om det är en grövre kanyl och så, men just när de ska dra blod eller göra andra mer obehagliga saker, så tycker jag det är obehagligt.

Anledningen till blodprovet är att kolla titrarna i blodet efter rabiessprutan. Det är dags nu. Hoppas nu att titrarna är tillräckliga så att vi kan ställa ut i Danmark.

O ja, jag vet att jag är pjåskig och tramsig Flört De frågade när jag beställde tid om katten behövde lugnande. Nej, inte hon men troligen matte, hihi.

Dalhem
0

Förlåt om jag ler lite, men min sambo är precis lika dan. Eller förresten värre. Han kan inte ens titta när katterna får sina vaccinationer…

Sissi
0

Jag var också lite orolig då jag skulle ta blodprov på mina katter men de var jätte duktiga och sa inte ett pip.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

Jag har dock klarat att vara med på min väninnas fostervattenprov (där kan vi snacka megasprutan ArneFörvånad plus att de högg in den med all kraft, inte tal om att sega in den försiktigt som jag trodde).  Rys! Förlossningen var jag också med på.

Nåja, det ska nog gå bra med Bijou. Både Hera & Tiffy har tagit blodprov utan att oja sig, så jag hoppas Bijou är lika tålig och duktig.

kerstin2181
0

#3 vad söt du är, men jag kan säga att du inte är ensamSkrattande

jag har varit och kastrerat både hanar och honor, varit närvarnade vid detta, blodprover, röntken, avlivningarGråter mm, men när det gäller mina katter, så är jag harig, blödning, hönsmamma, fjant mm

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sagolika
0

När Tiffy skulle testas för FIV/FeLv så var vi hos en veterinär som drar blod i ljumsken, inte i frambenet. Då tyckte jag så synd om Tiff att vet. fick söva henne. Så passade vi på att ta tandsten, vaccinera samt dra blod medan hon sov, så slapp hon lida Skäms

Sagolika
0

Så, nu är det över. Det gick jättebra. Hon behövde inte lugnande (inte jag heller Flört) och blev inte rakad på frambenet (det räckte att blöta ner pälsen). Hon skrek inte, men ville gärna rycka åt sig benet lite först, men sen var det inga problem. Hon var faktiskt jätteduktig Glad Hon har fått ett fint bandage om frambenet. Det skulle sitta på ett tag.

Hur snabbt har ni tagit av bandaget på dem?

Sissi
0

#6 Min sambo var iväg med katterna vid 13:30 på dagen och när jag kome hem från jobbet vid 7-tiden så tog jag av bandagen.

Visst är de söta med sina bandage!

Sissi

Sagolika
0

Ja, det ser jättesött ut. Hon har inte försökt gnaga eller dra i det heller. Jag skulle behöva iväg och uträtta några ärenden. Vågar jag chansa på att lämna henne med bandaget på då? Det ska väl inte behöva sitta på så värst länge?

Sissi
0

#8 Absolut!
Det enda som kan hända är ju att hon lyckas ta av sig det.

Sagolika
0

Jag tänkte mer på om hon får för sig att äta upp det. Att det kanske inte var så bra.

Sissi
0

Vad gullig du är! Glad

Sagolika
0

#4 och 11. Tack! Det är bara det att jag älskar dem så oerhört mycket och vill inte att de ska plågas. Jag tycker själv att sprutor gör ont och det gör säkert ännu mer ont på dem som är så små Skäms

Nåja, nu är bandaget av och det blöder inte eller nåt sånt Skrattande och Bijou mår bara bra. Hon har fått extra delikat & lyxig mjukmat precis som jag hade lovat henne (Gimpet Shiny cat med rent kycklingkött samt riktiga räkor i) och så några extra Vitabe-vitaminer eftersom de kan bli lite slöa efter vaccineringen och jag vill motverka att hon ska känna sig hängig. Mina katter blir alltid piggare än vanligt av Vitabe.

Ni får ha det så bra. Nu ska jag åka till stugan ute på landet och träffa mina föräldrar, min bror och såklart mina katter som bor där, Hera, Bagheera & Sorken.

Imorgon ska vi på min farmors begravning.

mvh Nina