Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 729 ggr
Sagolika
0

Lite nya bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katterna gillar verkligen sin nya klösmöbel.

Sagolika
0

Tiffy

Sagolika
0

Tiffy & Diego

Sagolika
0

här med

Sagolika
0

en till

Sagolika
0

Tiffy försöker pjätta till Diego ;)

Sagolika
0

miss ;)

Sagolika
0

Bijou

Sagolika
0

Bijou

Sagolika
0

Bijou

Sagolika
0

Jag ska bada dem alla tre. Det behövs.

Vi har suttit och vakat över min farmor (hon dog igår), så jag har inte hunnit. Men nu är det dags. Får väl ta en katt per dag. Jag får ont i ryggen av att stå böjd över badkaret länge då man sköljer dem.

Eva-Helen
0

Jätte fina katter. BijouKyss

Nina jag beklagar din/eran sorgSkäms

*Kram* Eva-Helen

Sagolika
0

Tack Eva-Helen! :)

Kram Nina

maaro
0

Fina bilder!

Beklagar sorgen.

En sån fin klätterställning dina katter har fått!

Var har du köpt den?

Mvh Malin

Bladdermaja
0

Vackra BijouKyss

// Maja

Kattilaforsens
0

Så vacker och färgstark hon är Bijou. Kyss

Sagolika
0

#13 Tack!

Jag har fått klösträdet i present. Men annars är de absolut billigast på tyska e-bay och av säljaren Jago (eller hur han nu stavar det).

#14 & 15. Tack! Ja, hon är en sån vacker flicka. :)

Sagolika
0

Bijou väger nu 4,4 kg och är lite över 1 år gammal. Hon är fortfarande väldigt lång i kroppen med höga ben och hög "mankhöjd". Så nu är det bara mer tyngd som ska läggas till, då hon är rätt så tanig. Jag tror hon blir minst lika stor som mamma Tiffy, men inte lika tjock ;)

Sagolika
0

Nu är Diego badad. Puh! Det var en av tre :)

Eva-Helen
0

#18 Vad skönt att en är klar. Jag måste också snart börja bada mina två katter inför vår nästa utställning i februari,men jag tycker också det är så himla jobbigt för min rygg. Måste finna ett ergonomiskt alternativ denna gång, för min ländrygg har också börjat krångla. Har du några bra tips?

*Kram*

kerstin2181
0

Själv köpte vi en korgställning på Ikea, och sågade av en liten bit, så den passade våra ryggar, sen har vi den i badkaret vid kattbad, katten står då i en av korgarna, med en badkarsmatta som underlägg, med badkedja och ställningen, är inte badet så jobbigt längre, och katterna står stilla

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sissi
0

Jätte fina katter och de ser verkligen ut att gilla den nya klösmöbeln!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

# 20 Det låter toppen Kerstin! Kan du inte visa en bild på den? :)

Sagolika
0

Var har du köpt din badkedja, Kerstin?

Vi kollade nånstans på nätet (har glömt var) men den var slutsåld.

Tänkte vi skulle prova en sån. I nuläget har vi kört med sele & koppel på i badet, men det är ingen optimal lösning.

Är bara rädd att de ska få panik och skada sig/kvävas av badsnaran, men den är kanske utformad så att det inte är nån fara?

maaro
0

# 23 Tack för tipset var jag ska titta/ köpa "mitt" klätter träd!

MVH Malin

Sagolika
0

#23  Varsågod Glad

Nu har Bijou ökat lite till i vikt och väger 4,6 kilo. Hon är en stor flicka. Väldigt lång.

Ibi-o-co
0

#20 Skulle oxå väldigt gärna vilja se bild på korgen.

#23 Gör likadant som dig, använder sele m koppel när jag badar katterna, men då har man ju egentligen bara en hand att schamponera o dyl med .
Vet att Kattilaforsen (Tina) har en sån badsnara som fungerar hur bra som helst, men är ändå lite rädd över hur katterna ska reagera.

WesthKiowas
0

#26 Testade en badsnara på 3 av mina katter och de acceperade den direkt. Troligtvis så tycker de att det är samma sak som att bli fasthållen i badet av händer. Använde den också sen när jag blåste katterna. Funkade utmärkt, var så skönt att få båda händer fria.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Ibi-o-co
0

#27 Kanske är bäst att testa en badsnara då Glad

LittleL
0

#27 Precis så gör jag med. I badet är den bra men när man ska föna så är den superbra!

/Sylvia

WesthKiowas
0

#29 Ja, den är verkligen värd pengarna! Det går mycket fortare både i badet och med blåsandet.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sissi
0

Jag har varit lite anti mot den där badsnaran men att använda den då man fönar katterna låter ju som en riktig kanon idé. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig! Flört

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

Har ni en länk till var man kan köpa den och där den inte är slutsåld? Glad

Poimandres
0

#32 Vacker tass på mobilia har haft badsnaror, men man får gå till hund avdelningen, det är där de gömt dem Glad

LittleL
0

#32 Eva Porat har i sin butik, hon hade med sig badsnaror till Örebro i helgen. Det är av henne jag köpt min:) Prata med KerstinFlört

/Sylvia

Sagolika
0

Tack! Glad