Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 932 ggr
Brednoret
0

Nannas sista kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev ju väldigt frestande att få göra om kullen med Nanna och Dorian efter det att deras dotter Alma Snowflake gjort sån karriär. När det så var dags att föda insåg såg jag ganska snabbt att det inte stod rätt till eftersom hon trots starka värkar inte fick några krystvärkar. Vi hade bedömt att hon hade 3-4 kattungar för hon såg nästan jämn ut men bar dom lite högt. Så fort jag kunde på morgonen så åkte vi till veterinär och röntgade och på bilden såg det ut som plockepinn. Man kunde också räkna att de var fem men inte se om alla levde. Vi fick rådet att göra kejsarsnitt och himmel vad det var spännande:-) tre assistenter kom sedan springande med de små som fick nån droppe uppvakning i munnen och sedan gnuggades de hårt.

Oh… Vad de var vackra och snacka om att man bad att alla skulle få leva.

Det visade sig att Nanna hade 4 ungar i ena hornet och bara en i det andra och att hon liksom slagit knut på sig själv. Det var hennes sjätte och sista kull och nu är hon kastrat. Nanna är bara en så underbar mamma och har så mycket mjölk åt de små och nu ger hon allt till hennes sista absolut underbaraste kull.

Jag är bara så tacksam att alla fick leva och att allt gick så bra för Nanna.

Kerstin

S*Just Catnap´s

Brednoret
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första bilden är på Sander den första pojken de kom springande med och den här andra är den som fullständigt tagit mitt hjärta och som var svårat att få liv i  S*Just Catnap´s Envy Me

LottaC
0

Grattis Kerstin till en fin kull och att allt gick bra islutänden!!//Lotta

Sissi
0

Jag har redan varit inne och kikat på underverken och de ser väldigt fina ut allesammans. / Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

blondifire
0

Vilken rysare och underbart slutSkrattande! dom är ljuvliga allihop. ska hålla ögonen på domFlört. Grattis!

S*Winsnes Wilda

LittleL
0

Vilken tur att allt gick bra för mammakatt och bebisar. Stort Grattis till kullen.

/Sylvia

jaanuska
0

Stort Grattis till fina kullenSkrattande Jag har redan kikat dom tidigareGladCool // Jaana

Kronängens
0

Skönt att allt gick bra! De är väldigt fina allihop.

Silvernalles
0

Jättegrattis! Blir nog riktiga skönheter!

Sagolika
0

De är underbara, Kerstin! Stort Grattis & Lycka till med dem Glad

SillyZones
0

Jättegrattis till kullen och vad underbart att allt gick bra!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Poimandres
0

Grattis till en jättefin kul! Skönt att allt slutade lyckligt.

ChopSueys
0

Stort superduper Grattis och tur det gick bra med Nanna och att hon har mjölk åt dem! Du vet ju vad jag skrivit i gästboken och det står jag fast vid ännu. Love her! Kyss

Ibi-o-co
0

Grattis Kerstin till ett absolut helt underbart gäng.
Danny skickar hälsning till pappa Dorian.

kram Mia och såklart Santuzza som hälsar till erGlad

Kattilaforsens
0

Grattis! Jag har också varit in och kikat på dem och Envy Me stal mitt hjärta direkt.Kyss

Moveramis
0

Grattis o lycka till! Skrattande