Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 783 ggr
WesthKiowas
0

Är det inte typiskt....

I onsdagskväll kom jag hem och skulle börja bada de 3 katterna som ska med till Örebro i morgon. Vad händer när jag klev innanför dörren?! Jo, grannen ringde och talade om att vi hade en stooor vattenläcka! Det blev med andra ord inget bad. Inväntade torsdagen och vaknade av att stora grävskopor grävde för fullt utanför min trädgårdshäck, halva vägbanan var uppgrävd. Ut till gubbarna och frågade när de eventuellt kunde bli klara för jag måste bada katter Skrattande Fick endel konstiga blickar… Tok kärring är jag helt säker på att de tänkte. Deras svar var att det kanske blir klart i kväll.

Lite panikartat ringde jag min mormor och sa: -sätt på kaffet för nu kommer jag och badar ena hanen hos dig!

Sagt och gjort så in med katten i bilen och dra iväg till mormor. Måste säga att Czack skötte sig exemplariskt trots att han blev intvingad i badet på ett ställe han aldrig har varit.

Väl hemma runt 21.00 igår kväll så hade vattnet kommit tillbaka så det var bara att kasta nästa katt i badet. Nu har jag bara en liten dam kvar att bada, har inte hunnit det än för jag har varit på begravning….pust!

Konstigt att det alltid ska köra ihop sig.

Vi ses i morgon alla som ska dit!

Det ska bli kul!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Almies
0

Czack är väl van vid mattes konstiga infall?! Flört

Men du har rätt, lagen om alltings jävelskap slår aldrig fel! Musse i sin tur får stanna hemma i morgon. Det är försent att ändra honom till kategori III eller IV! Skrikandes Han skulle kunna ställas som OLH just nu, känns det som…

Vi tvåbenta kommer i alla fall, så vi ses i morgon.

Vi önskar alla som har lyckan att ha skogisar med päls lycka till i helgen!

/Maria

WesthKiowas
0

Ha ha, stackars lilla MusseSkrattande Ja, det där med päls kan vara knepigt att få till. Jag håller nog med Margertha som tror att hennes katter kan läsa… Så fort man plitat ner kattens namn på anmälan så tänker katterna: -Hi hi, matte ska vi slå vad om att vi inte kan åka då. Sen släpper de all päls de har.

Den här gången smög jag med anmälan så mina katter såg aldrig när jag skrev i dom.

Nu är i alla fall myrsloken också badad och blåst. I senaste laget, men vad gör man.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

EddaM
0

Här är det färdig badat o fönat o katterna är redo för helgen. Men tyvärr så har jag blivit förkyld o är virrigare än vanligt så om jag glömmer något så är det ialf nära hem =) Leo har inte mycket till päls heller men han får allt följa med på söndag ialf.=)

Lycka till alla så ses vi i morgon och på söndag, då jag även skall gå assistent hos Hannah Jensen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

skogisen
0

Ohhh va jag skrattade åt ditt inlägg---inte för att vara elak--

utan för att jag kunde se "grävgubbarnas" miner, det har jag varit med om, vilken idiot kan man se att dom tänker Skrattande

Fattar dom inte hur viktigt det är hahahah

Lycka till i morgon & på Söndag både du och ni andra som ska dit

Hälsn yvonne

Kronängens
0

Ibland kör allt ihop sig. Typiskt. Hoppas det går bra på utställningen!

Kattilaforsens
0

Hihihi….jag kan föreställa mig din panikslagna blick när du pratade med gubbarna.Skrattande Här gick strömmen en gång när jag höll på att bada katt, så det var bara att skölja klart i det svaga skenet av stearinljus.

Almies
0

Det gick bra för badpojken i Örebro - han kan numera titulera sig IC!

Han kopplade på stora charmen vid domarbordet och tyckte allt var jättekul! Kyss

Grattis!!

WesthKiowas
0

Tackar! Ja, han var i sitt esse och kunde knappt vara still för allt var ju sååå mysigt. Han verkade bli förälskad i sin assisten Greta Grönberg. Försökte smita från domarn för att mysa med GretaSkrattande

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Eva-Helen
0

#8 Mega grattis Camilla och snygge Czack till din nya titel.

Mvh,

Eva-Helen

MissMikkus
0

Grattis  till Czacks IC-Titel. Trevligt att få träffas igen och såååå roligt att vi satt så nära varann, så vi hann prata lite också.

Ps kollade E-Types och Eagle Eyes nosar när jag kom hem. Eagles är på väg att bli tegelröd men inte E-Types, den är helsvart fortfarande. Vi får väl se vart det bär hän