Torrfoder HELT utan...
Hejsan, Som en del av er vet har jag tagit över en djuraffär med foder och tillbehör.
Idag kom det in en kund som ville ha ett katt foder (torrfoder) HELT utan fisk, inte fiskolja,m inte fiskprotein inte FIKS nåt alls… Jag letade och kollade men näe,,, hittade ingenting..
Vet någon här om det finns och vad det är för märke då?
MVH Linda
Royal Canin Exigent är heelt utan fisk..
De enda fodret som är utan fisk från Royal..
´Vet inte hur de är med andra märken..
Varför jag vet de är för jag har en katt här hemma som är allerigisk mot just fisk..
/Eva

ahaaaaa,,, den enda jag inte hade hemma och kunde kika på.. hm typiskt… men då så.. tack..
någon som vet nåt annat märke?
//Linda
Ett tips är ju att du kollar med de leverantörer som du har kontakt med.
Själv skulle jag inte ta över en verksamhet utan att ha skaffat lite "kött på benen" innan.
Det är ju A och O att ha kunskap om det man säljer oavsett om det är en tjänst eller en produkt.
Hoppas du inte tar det som personlig kritik utan som ett tips.
Lycka till
//Anna

Såklart tar jag det som kritik iom att du skriver som du gör.
Jag tycker inte alls att det är fel att ta över en verksamhet utan att kunna ALLT.
Det finns massor med foder utan fisk, men HELT utan fisk är svårare.
Kunskap eller kunna allt är skillnad aner jag.
Men jag tänker inte göra denna tråd till trams då jag vill veta.
Leverantörenrna vet inte helt 100 dom heller så för den saken är det ju bra… Dom säger ett foder som senare visade sej innehålla fiskmjöl, dvs innehåller fisk..
//L

Jag har för mig att Orijen också skulle komma med ett foder som var utan fisk, men vet inte om det kommit till Sverige än.

får man fråga vart butiken ligger? känns ju roligare att sponsra dig om den ligger i närheten

#6 ja det tackar jag ju för såklart… :-)
Den ligger i Salem..
//Linda

Ett annat alternativ är de specialfoder som veterinärerna säljer. Vet att Royal Canin har ett som är mycket bra för katter med foderallergi. Det heter Hypoallergenic. Poängen med det är att alla proteiner är sönderdelade i så små delar att kattens kropp inte känner igen dem och därmed inte reagerar.
Vet att du inte får sälja det Linda, men tänkte det kunde vara bra att veta som service till kunder som vill veta mer 
//Kattis

Tack Kattis,, det visste jag redan,, :-) Men nåt jag kan ha hemma själv,, men jag har beställt hem royals nu iaf..
//Linda
Hej!
Fodret James Wellbeloved har två foder UTAN fisk
Välj mellan:
http://www.jameswellbeloved.se/katt.html
//Marianne

JW är kanonfoder, och katter som är känsliga i både mage och hud, funkar det oftast kanon till, på katthemmet har vi katter med sk foderallergi, kliar sig på hals mm, när dom får Royal eller annat, men när vi sätter in JW så blir dom oftast bra
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

åå tack så mycket.. ska kolla in det och vilken leverantör som säljer det. ska kika mer apå hemsidan nu.. :-)
//L
kul att du får lite bra tip o så :) måste ju vara svårt o ta över en affär då man ofta har olika krav som kattägare. Då menar jag att endel vill bara ha det dyrast o tror att det e det ändar bästa som finns medans andra tycker att det e helt ok att testa nya foder som kanske är bättre o billigare. Vad har du för olika sorter i butiken? ingen hemsida så man kan titta lite? Jag har en bekant som öppnade en djurfoder butik men hon gjorde tabben o köpa på dig för mycket utan att kolla av marknaden först :) det e väl mitt tips o ha gärna lite provposar hemma o gärnaså man kan se hur fodret ser ut det saknar jag ofta .Lycka till o kul att du satsa på detta.