Örebroutställningen VIKTIGT!
Vi behöver många mer assistenter, det saknas 9 till lördagen och många fler till söndagen, vi behöver ca 38 assistenter till varje dag, och det har vi inte, så om någon kan ställa upp vore det kanon. Har du erfarenhet av katt, och inte känner dig rädd för att hålla andras katter
så är det klappat och klart
man får då gå med en erfaren assistent, så snälla ställ upp
maila denna, britt.maria@nerk.se vi ber er
vill ni fråga mer, så pm mig
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Jag ska ju ställa Celine på söndagen, men det brukar ju bli långsamt eftersom jag bara har henne, så kan jag hjälpa till emellan så gör jag gärna det. Kan fråga dottern om hon har lust at hjälpa till hon också.
OBS. Jag har INGEN utbildning!

#1 det vore underbart av er
ni får gå med vana, och det viktigaste är ju att hämta katter till domaren, och visa upp dom, pappersarbetet får den vane göra, maila Britt-maria, så blir hon superglad, och jag med

Jag har mailat Britt-Maria nu.. :-)
Jag ska ju endå dit på söndagen så varför inte..?
Jag har ju bara en katt med mej oxå dessutom.
//Linda

Även jag har mailat o sagt att jag kan på söndagen. Något strå till stacken får jag väl dra för min nya klubb!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Ni är underbara, det verkar som Britt-Maria är borta över helgen, så hon kommer maila er tillbaka säkert söndag kväll e måndag

Hej Kerstin!
Jag är nog inte mycket till hjälp när det gäller att visa katter är inte så förtjust i det som du vet. Men finns det något annat jag kan göra så ställer jag gärna upp. Jag har ju bara en katt så tid finns ju.
Mvh Margona

Jag kommer dit på söndagen, har anmält mig som assistent till alla utställningar förutom just denna… om det är kris så leta upp mig men jag slipper helst. Har 3st katter med mig var av 1 som jag ställer första gången.
Står som Jessica Malmberg i katalogen.

Vi ska tänka på dig Jessica
Jag ska dit på lördagen, och kommer anmäla mig som en okunnande assistent :P Mailar Britt-Maria när jag kommer hem från jobbet..

Underbart Michaela
ska bli kul att träffa dig igen

Puttar igen, då det fortfarande saknas, men har fått tag i några här som ställer upp, tack för det

puttar då vi saknar några än
Många assistenter har anmält sig och det tackar vi för!
Vi behöver fortfarande några fler - främst på kat III (korthår)
Att gå assistent på en utställning där ägarna inte själva bär upp sina katter är mycket lärorikt och roligt! Alla är vi nybörjare nån gång, men med en bra organisation och vana Medarbetare går det oftast som en dans*L*
De (framförallt Nerk-medlemmar- men även andra) som gärna vill hjälpa till med något annat får givetvis göra det. För att dra runt en utställning med sammanlagt 1200 katter krävs otroligt mycket folk, som alla gör var sin del.
Eva Porat
ordförande Nerk

Jag skall gå på söndagen och jag skall gå hos Hannah Jensen, är toppen glad för det. =) En bra domare o många fina katter blir det hos henne.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jo visst om ni har en robot som bär katterna och jag styr, sedan tar jag 100 kr i timmen 
Nej skämt o sido jag högaktar alla er som är assistenter, jag klarade fasiken inte ens att bära upp mina egna katter när jag stalde för ryggen.
Och ni stackare ska hålla på och bära klossar hela dagen, ni är guld värda.
Men får ni ju mycket kunskap och lärdom också som inte är så fel att ha med sig 
Hoppas ni får ihop folk nu 

Tjat igen, kom igen nu

putt, snart utställning

Hade gärna hjälpt till om jag kunnat, men jag ska inte dit och kan inte ens hålla mina egna katter utsträckta pga värk + födelseskada i armen :(
Men en sak jag funderat över (ursäkta om det blir lite OT) är om det skulle gå att vara assistent om man "bara" klarar att hålla katter som inte är så tunga samt som inte behöver sträckas ut (vissa raser ska ju inte hållas utsträckta). Då kanske även jag hade kunnat hjälpa till på utställningar. Men förmodligen vill man väl helst bara ha personer som kan klara alla typer av katter, vilket ju är förståeligt.