Dreamweaver
Min hemsida är gjort i frames i frontpage och jag vill fortsätta ha det på det viset men nu har jag gått över till dreamweaver och undrar om någon vet hur jag kan öppna sidorna i DW? När jag öppnar så får jag upp sidan i hela fönstret, jag vil ha kvar min meny? Någon som fattar hur jag menar?
Mvh Lisbet
Tror ikke du kan få opp både meny og hovedside samtidig i Dreamweaver. Når du bruker frames har du egentlig to forskjellige sider - en for menyen og en for hovedsiden. Du må (tror jeg) kopiere selve menyene inn på hver enkelt side i Dreamweaver. Det bør gå bra om du bruker tabeller.
Tack, jag har misstänkt detta och jag har nu använt DW ett tag och måste säga att jag saknar många funktioner som jag har i Frontpage..
/Lisbet
Lisbet, maila mig med en förklaring på vad det är du vill, så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Har gjort alla mina hemsidor i dreamweaver, och har använt det sedan 2004. Så kanske kan hjälpa dig förklara :)
/michaela, michaela@glomstaskogens.com

Nu har jag försökt med allt, när jag har index uppe och växlar till kod så öppnar den inte hela indexsidan utan bara en av ramarna.
suck….