Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1145 ggr
SirMaxwells
0

Dreamweaver

Min hemsida är gjort i frames i frontpage och jag vill fortsätta ha det på det viset men nu har jag gått över till dreamweaver och undrar om någon vet hur jag kan öppna sidorna i DW? När jag öppnar så får jag upp sidan i hela fönstret, jag vil ha kvar min meny? Någon som fattar hur jag menar?

Mvh Lisbet

Arabella
0

Tror ikke du kan få opp både meny og hovedside samtidig i Dreamweaver. Når du bruker frames har du egentlig to forskjellige sider - en for menyen og en for hovedsiden. Du må (tror jeg) kopiere selve menyene inn på hver enkelt side i Dreamweaver. Det bør gå bra om du bruker tabeller.

SirMaxwells
0

Tack, jag har misstänkt detta och jag har nu använt DW ett tag och måste säga att jag saknar många funktioner som jag har i Frontpage..

/Lisbet

[michaelalundgren]
0

Lisbet, maila mig med en förklaring på vad det är du vill, så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Har gjort alla mina hemsidor i dreamweaver, och har använt det sedan 2004. Så kanske kan hjälpa dig förklara :)

/michaela, michaela@glomstaskogens.com

AngelicaT
0
SirMaxwells
0

Nu har jag försökt med allt, när jag har index uppe och växlar till kod så öppnar den inte hela indexsidan utan bara en av ramarna.

suck….