UVI...
Jag har en kille här hemma som kissade ner hela huset innan han blev kastrerad,tog ett halvår så blev det slut på kissandet.Nu är det någon som har börjat kissa på ställen lite varstan's igen,ser ju inte när det händer.Jag börjar fundera på UVI, hur märker man om det är det? Hur går en sådan test till?Ska ringa veterinär på måndag,men vill ha lite fakta hur en katt betee'r sej med UVI.Vill ju slippa testa alla 6 katterna om det inte behövs.
Tack på förhand//Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Jag vet ingenting om UVI men vilken mysig bild
du menar urinvägsinfektion.det testar dom på samma vis som med oss människor,
veterinären tar en odling på urinen.
Men det kan också vara protestkissning. Om man gjort några ändringar som katten inte gillar förståss.
lycka till!
Inger

Min pojke har haft uvi och då tog jag ett urinprov hemma och tog till veterinären. Dom träffade aldrig katten överhuvudtaget.

Tack så jättemycket för era svar,jag har pratat med veterinären men hon tyckte jag skulle avvakta lite eftersom jag har haft 2 fertila hanar inlånade på sista tiden..Men om det inte ändrar sej så blir det att testa UVI.
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Vi har inte testat en katt för UVI, då vi visste att det var hon som kissade ner säng och soffor.
Tyvärr kunde jag inte ta ngt urinprov hemma, utan tog med mig katten till vetten, som tog en spruta i urinblåsan. Det hela såg mindre trevligt ut, men verkade inte göra allt för ont.
Sedan röntgades hon även för urinsten.
Tyvärr kan jag bara säga, så var hon frisk. Att jag säger tyvärr, är för att då kissade hon i ren protest, och jag fick placera om min älskling, vilket krossade min hjärta. Hon har det bra. Det är det viktigaste.
Vi har inte testat en katt för UVI, då vi visste att det var hon som kissade ner säng och soffor.
Tyvärr kunde jag inte ta ngt urinprov hemma, utan tog med mig katten till vetten, som tog en spruta i urinblåsan. Det hela såg mindre trevligt ut, men verkade inte göra allt för ont.
Sedan röntgades hon även för urinsten.
Tyvärr kan jag bara säga, så var hon frisk. Att jag säger tyvärr, är för att då kissade hon i ren protest, och jag fick placera om min älskling, vilket krossade min hjärta. Hon har det bra. Det är det viktigaste.