Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett10-väntade-planerade-kullar
Läst 1629 ggr
Margona
0

Planer för 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skulle vara roligt att se vad ni andra har för planer för det nya året.

Själv har jag hittat en hane till min S*Kaup Home Cat´s Onyx senare i år. Han heter S*Frostvikens Cutty Sark, d 09 23. Tack Gisela att jag får låna honom till min Skrållan. Jag hade ju gärna velat ha min egen Amadeus men han är ju nu kastrat men denna kille har ganska många likheter med honom.

blondifire
0

Ska para min S*Musslans Camomille med en skitsnygg hane(som e lite hemlig ännu) så fort hon gjort sina tester,HCM och GSD IV(i slutet på januari) samt kommit i löp..

S*Winsnes Wilda

Labolina_73
0

Blir nog super skulle jag tro… jag som inte ska ha bebbar nästa år kanske kommer att dööö.. *skratt*

[Skogsjentans]
0

Parningsplaner 2009

Här kommer en "repris" på ett tidigare inlägg jag hade:

En parning mellan IC S*Skogsjentans Amber & CH S*Kaup Home Cat's Swing planeras till våren 2009. Vi väntar på att Amber ska börja löpa…

Båda katterna är HCM och GSD IV testade med NORMALT resultat!

Här nedan finns en länk till Paw Peds testparning mellan de båda katterna:

http://pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:158251;2:517925&g=5&p=nfo&date=iso&o=ajgrep

Mera information om Amber ("Våra katter") finns på våran hemsida:

www.skogsjentans.se

och information på Swing finns på Järvaskogens hemsida: 

http://www.sf-webdesign.se/jarvaskogens/

Skrattande Marianne & Corinne Högnefors

Bengan-A
0

För vår del blir det nog inga ungar 2009.  Vi ska nog fundera och följa upp vår första kull. Blir det något så blir det kanske i början av 2010 ,men inga planer finns nu.

Mvh Bengan

Frostvikarna
0

#0 ja, S*Frostvikens Cutty Sark tackar och bugar över förtroendet att få göra damen på smällenFlört

Här kommer en nyare bild på honom

Hälsn Gisela

kerstin2181
0

He he, mina planer blir samma som 2008, Dogge och Satin, om dom inte är för mycket vännerSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

MissMikkus
0

Jag har planer för Diva, men har inte bestämt ännu om det skall bli till våren eler hösten.

[Pimme]
0

#3 å e han Sving fortf fertil ja trodde han jort sitt å va kastread

Sissi
0

Trevliga planer du har för Skrållan ,Margona. De blir nog fina bebbar det.

Mina planer har förändrats lite på vägen under 2008 då min hona Mary varit minst sagt svårparad men nu hoppas jag att hon är dräktig och att det kommer små söta kattungar i slutet på februari. Denna gång med stilige IC S*Svartträsket's Lairon, JW.

IC S*Svartträsket's Lairon, JW

Mary

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Margona
0

#9 Tack! Jag hoppas verkligen det snart kommer bebisar hos dig. Blir nog väldigt fina skulle jag troSkrattande

Mylingens
0

Vad roligt att få reda på lite skogisplaner för 2009!

#9 Jag hoppas verkligen att hon är dräktig denna gången, så länge som du har väntat! En snygg hane har du oxå hittat till din Mary Flört! Går mina planer som jag har tänkt så blir Lairon även farfar i slutet av februari Skrattande //Kaisa

Lairons son, S*Rotebräckans Giorgio Armani

Sissi
0

#11 Han var min favorit i den kullen!

Blankan
0

Våra planer är att para vår S*Nalle Puh´s Lucy in the Sky då hon genomgått div. tester först.

En bild på damen ifråga från i somras

LittleL
0

Jag planerar att para min vita hona, IC S*Datolitos Bounty, under 2009. Men jag hittar ingenting som jag gillar, och sen när jag gillar en hane så stämmer inte stamtavlan. Hopplöst *suck*
Jag söker en hane utan vitfläck, ej silver. Givetvis ska han ha en snygg look och tekniskt vara en bra katt osv, men det som är viktigt är att han har bred öronbas, grov benstomme och superpäls. Min hona har nämligen kanonbra päls, något som kanske inte hör till vanligheten på vita skogisar och alltså något som jag prioriterar. Så om ni har något förslag eller tips så tveka inte att höra av er. Är inte rädd för långa avstånd med rätt hane.

/Sylvia

Sagolika
0

Jag har Planer för Tiffany & Bijou, men har svårt att bestämma mig för rätt hane, rätt tid osv. ;)

WesthKiowas
0

Plan 1: Så fort S*Rockringen's Juicy lucy, NFO a 03 24, löper efter örebroutställningen så kommer hon att få träffa CH S*Florinella's Czack Gyllenlack, NFO nts 09 24 (NFO nt 09 24).

Hoppas på lite blåbär efter dom.

Plan 2: Är att låta IC S*Babben Larzzon, NFO f 22, träffa S*Clockwise Arch, NFO a 03 22. Beror helt på när gossen är mogen.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Mylingens
0

Lite längre fram under året så hoppas vi att Armani även ska para vår S*Blecktrummans Wren, nfo n 09 24. Hon löpte en månad innan jul men Armani brydde sej inte ett dugg om henne tyvärr. Hon löper dessutom inte så ofta så om det över huvud taget tänder till mellan dom vet jag inte, men jag hoppas verkligen det. //Kaisa

S*Blecktrummans Wren

Praline
0

#3 ??Vad menar du med att han gjort sitt??och att han skulle vara kastrerad, va har du fått de ifrån???

Helena Ägare till Avelshanen Swing.

anakin
0

Jag tror Helena menade #8.

Nu börjar vi kunna utvärdera Swing's avkommor.Jättekul och jättespännande,då han verkar lämna stora fina avkommor med underbart temperament. Han mår än så länge väldigt bra som fertil och funkar kanon,trivs som fisken i vattnet med andra ord. Vid minsta tecken på att han går ner sig,eller strilar blir han kastrat.

Så,Nej,än har han inte gjort sitt,vi väntar in 2 ev 3 honor till.

MVH Anki S*Järvaskogen's

[Skogsjentans]
0

Hej Helena!

Det var # 8 som undrade över Swing, INTE jag (mitt inlägg har #3) Så det inte blir några missförstånd här….

Skrattande Marianne

Praline
0

Hej Marianne!  Förlåt det skulle ju vara #8.

Helena *Järvaskogen's

Sissi
0

#21 Goaste Swing-pojken, klart att han ska få fler kullar…så fina och mysiga som de blivit allesammans. Dessutom så sköter han sig ju så bra.

Kram Sissi

skogisen
0

#8 Jag kan heller inte förstå vad du menar-!!!! med att du tycker att han har gjort sitt.???

Jag har fött upp Swing .

S*Järvaskogen's  Anki & Helen'a vet  vad dom gör, jag tvivlar inte på att Swing mår braKyss-har  sett det med egna ögon, vid minsta tvivel så kastreras han, tror knappast att dom utsätter honom för lidande-sen att det är spridning på  hans ungar  -är också bra!

hälsn Yvonne S*Kaup Home Cat's

[michaelalundgren]
0

Vi har så smått börjat planera för hösten 2009. Det är GIC S*Trollgumman's Yrja Yrväder och IC S*Glömstaskogens Felicia som ska paras. Några hanar finns i åtanke, men än är inget bestämt. Återstår också att se vem som blir först. För 2 kullar samtidigt blir det inte.