Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 08-skogkattens-hälsa
Läst 3061 ggr
Trollkatta
0

Erfarenhet av kattastma?

Hej!

En av mina älsklingar har fått kattastma. Vi vet inte idag vad som triggar hennes astma. Kan vara damm, kvalster eller allt möjligt annat… Vet vad som gäller kring mediciner men är villrådig kring hur jag kan ge henne ett bra liv. Är det någon som har erfarenhet av katt med astma? Kan katten leva ett långt och bra liv ändå? Har någon erfarenhet av inhalationsmask för katt? Verkar inte helt enkelt att få katten att andas in medicin med mask för ansiktet.

Tacksam för alla goda råd och tips!

//Kattis

Mulan
0

Hej!

Jag har en kompis vars siames hade astma, och han levde ganska många år med behandling. Jag kan kolla med henne om mer info om du vill?

mvh Malin

Trollkatta
0

Det skulle vara jättesnällt om du ville kolla! Min älskling är en skogishona på 1 år.

//Kattis

akickia
0

Vi hade en burmakille med astma en gång i tiden som ändå levde i många år utan medicinering. Vi provade medicin, då med tabletter som han inte alls gillade, så vi gav till slut upp det för att katten skulle slippa avsky oss. Men han klarade sig med ett drägligt liv i många år innan det blev för illa. På honom märktes det tydligast när han lekte mycket, då började han hosta ganska illa och ofta, och till slut blev det så ofta att vi inte tyckte det var okey längre.