Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 06-mat-leksaker
Läst 6646 ggr
kerstin2181
0

Tips på att göda katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver göda upp Satin, hon är ju en ganska tunn hona, enormt kräsen på mat, men hennes hälsa mm är kanon. Hon har varit sån sen liten, och jag har inte velat skämma bort henne med bara gosakerSkäms hon äter idag, JW foder, och lite blötmat 1 gång i veckan. Nu har jag insett att jag måste få upp hennes hull något, och behöver tips och råd. Jag kan inte köra med Kittentorrfoder, då jag har några som är för rundaFörvånad så det får bli gosaker så att säga, så snälla, HJÄLP mig att göra olika delikatesserSkrattande mycket fett ska det vara

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Mezzo
0

hon kan få 2 kg av syrran sin.. *fniss*

Nej men, varför inte bara ge kittenfoder vid sidan av??
typ en gång om dagen iaf där hon får sitta för sig själv?

fläskfärs (som varit fryst 3dygn) kanske också vara något??
hills a/d med laktosfri vispgrädde?
nötfärs? lammfärs? kyckling?

ge henne det hon älskar i större mängder kanske?:)

kerstin2181
0

#1 frågan är ju om det går att skicka 2kg via posten?Skrattande

torrfoder är inte å tänka på, det är där hon är kräsen, tänkte göra några goa matlådor åt henne, och då blandar jag i kittenfoder som får först svälla upp i den goa röran, men färs o kyckling är ju kanon att häva i. Tackar för tipset, krama syster hårtFlört

Margona
0

Jag kan  också rekomendera Hills a/d vilket brukar vara populärt.

Mylingens
0

Jag har oxå ett par väldigt kräsna honor här hemma. Något som de dock älskar är Specific Kitten, torrfoder, det får de vid sidan om 1-2 gånger om dagen. Specific finns att köpa hos veterinärerna och är lite dyrare men de älskar det och det är kanon för katter som behöver lite extra. //Kaisa

kerstin2181
0

#4 min vet säljer det, ska kolla med henne imorgon, då jag ska testa katternaFlört

Tack Margona

Runsviks
0

Pro Plans Kitten blötmat… brukar de flesta gilla. Kräsna katter är inte roliga, de är hopplösa att lura Oskyldig

kerstin2181
0

Ja, och när man har en del övergödda, så är det svårt att ha kitten mat framme, och jag har lite svårt, att bara ge Satin gosaker, får samvetskval när det gäller dom andra, men nu får det bli så, domaren tyckte att hon var lite mager, men fin mat får dom, så jag är inte snålTungan ute men så är hon i farten jämt osso, så levnadsglad och busig så

MillisPillis
0

Jag har samma "problem" hemma, jag också. Min skogiskille är rätt smal, medan min husisdam börjar bli rätt rund…

Nu ger jag dem samma foder, men ger honom lite extra äggula så ofta jag kommer ihåg det. Vet inte om det kan hjälpa lite?

Sissi
0

Jag har precis motsatt problem med min hona som inte gör annat än att äta. I dagsläget väger hon 5,3 kg och är inte sååå rund om magen…man kan säga att det varit värre. Flört

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[michaelalundgren]
0

Byt från JW!

Jag använde JW förut, och var nöjd med det på alla sätt utom att jag tyckte att katterna var lite tunna. Iof gick mina katter ute varje dag och rörde sig otroligt mycket. Men ändå.

Så bytte då till Hills, men idag kör jag på Royal canin.

kerstin2181
0

Hej Mickaela, tack för senastSkrattande om jag ska byta torrfoder, så blir det till Eukanuba, för Hills och Royal har jag haft, men JW har funkat bäst i helhet på alla katterna, problemet är att jag har några övergödda, sen Satin som behöver något mer, kanske Dogge med då, även om han inte är mager, och har en bra vikt, men kan aldrig skada, om han ska para i framtiden, och då kan dom ju gå ner sig något

Dalwhinnies
0

Skulle också pröva med att byta torrfoder. Min uppfattning är dock att katterna reagerar olika på samma torrfoder.

Här hemma kör vi med Eukanuba och Orijen. Om Orijen säger ju en del att de märker att katterna går upp. Jag ger det för att en av mina honor ska gå ner, och det har funkat. Den honan åt förra hösten Precept Plus och fick både en massa päls och en massa mage! Sen hur näringsriktigt det fodret är har jag ingen riktig koll på.

Jag har också en hona som är lite smal, men har ganska kraftig benstomme. Hon åt Hills förut men gick upp ca ½ kg när jag började med Eukanuba. Hon är snart 4 år, hade sin första kull i somras, och har efter den gått upp ca ½ kg till.

Så det är förmodligen en kombination av saker. Sen är det jättesvårt att ha olika foder till katterna. Jag har haft tur att katterna förstår sitt eget bästa och äter ur rätt skål! Glad

Lycka till!

/Maja