lillen är sjuk
Min åtta månaders pojke var sjuk när jag kom hem idag. Helt slö och ointresserad och han rosslar när han andas. Jag är jätteorolig för han och ingen veterinär svarar. :(

Agrias Telefonveterinär 0900-100 51 61 kostar 25 kr/samtal.
Jag ringde en sommarhelg till vår distriksveterinär när vår katt blev akutsjuk och jag fick komma till dem… prova!
Lycka till med din lilla vän och pussa på honom från mig

Fick tag på veterinär till slut, höll på att bryta ihop av att ingen svarade… Har iaf varit iväg med lillpojken och han har fått medicin utskrivet så jag hoppas på att han ska bli bättre nu.

Vilken tur,, vad var det för fel då,,stackars dig o honom

Veterinären sa inte direkt vad det var men han sa att lymfkörtlarna var svullna och att han hade problem med andningen + att han hade feber. Han fick en massa sprutor och så så skrev veterinären ut pencilin och kortison som han ska börja med imorgon och äta en tid frammöver.
Han är alltid så pigg och glad men idag så ville han ingenting, låg bara inne i sin koja med tomma ögon. Jag hoppas hoppas hoppas att han blir bättre snart…

Å,,,,,,,,,,,Håller alla tummar o tår för att det går bra// Rita
Usj, det er så vondt og finne sine katter slik. Håper at alt går bra og han blir en glad katt igjen snart
Mvh Ellen

Tråkigt att han är sjuk, hoppas han blir frisk snart
MVH Margona

Önskar krya på dig till din snygging!

Håller tummarna att allt går bra och att han blir frisk snabbt.
/Marie

Kryser fingerne for, at han hurtig bliver helt rask igen.
Det er aldrig sjovt når ens kære er syge.
Håller också tummarna. Det ordnar sig ska du se.
Hoppas vi snart får läsa om hans tillfrisknande, håller tummarna hårt för det!

Han ligger och sover i sin koja just nu, verkar vara jobbigt med andningen, hans sida rör sig snabbt. Jag funderar på att försöka få i han nå mat ikväll men är osäker på om jag borde låta han vara och försöka imorgon istället.

Ska också hålla tummarna att han blir bra! Kram!

Hoppas lillkillen piggnat på sig över natten. Stackars 'liten' som blivit så sjuk :( *Håller tummarna*
Huuuu, hoppas han kryar på sig snaart, får magont bara av tanken!! Det är verkligen ångest med stora bokstäver när ens hjärtegryn blir dåliga! *håller tummarna stenhårt*

Jag hoppas oxå att han snart blir bra o pigg o glad igen.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Idag så har lillen fått sin medicin och så har jag matat honom med a/d mat (lagt in i munnen) och sputat in vatten. Hans temp är nere på 38,3 och han verkar lite piggare men andningen är fortfarande jobbig.

Skönt att höra att det har vänt…
Ta väl hand om er alla och pussa på grabben.

Någon som vet hur mycket vatten han bör få i sig per dag?

En katt som väger 4 kg och äter 60 gr FIT 32 / dygn bör dricka 220-280 ml /dygn(hittat på katter.nu)… men har han feber behöver han nog dricka ännu mer. och din hankatt väger nog mer än 4 kg dessutom så lägg på ännu mer vatten

varsegod inga problem :) hoppas han tillfrisknar snart! :)
ursäkta missförståndet.. trodde det var din ns hane.. vet inte varför :P läst mycket och spanat mycket på honom kanske därför ..hehe

Puss på "vår" älskade Curry! Blir frisk nu lillen! Kommer snart o pussar o kramar på dig igen!

Han verkar piggare nu ikväll så förhoppningsvis är det på rätt väg. :)

Hvordan gikk det med gutten? fikk du noen diagnose??
Tyvärr gick han bort 8/9, det läste jag på S*Seeraths hemsida….

oj vad tråkigt….stackare…
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

huff da….
Känner bara fasa när jag läser detta. Har tydligen missat detta inlägg. Gud, vad hemskt. Har det framkommit vad det var han hade för sjukdom? Allt måste ju gått jättefort. Känner med dig Seerath.
Kram Sylvia
Åh vad hemskt…. Stackars dig; jag beklagar verkligen… /Kram.

Pia, det finns inte ord en stund som denna… men vi tänker och känner med dig.
Kram på dig och dina katter.
Taurinbrist skriver hon om på hemsidan, det låter märkligt att en katt på "riktig kattmat" skall få taurinbrist. Taurin finns ju deklarerat på all kattmat oavsett märke och om det kommer från fina affären eller livsmedelsbutiker för tvåbenta.
Numer pensionär i Nynäshamn
Men NÄ åh måste få beklaga sorgen nääää va hemskt!

Jag har skrivit det jag vet på hemsidan och anledningen till att jag skrev det om taurinbrist är att det är den vanligaste orsaken till hjärtfelet han drabbades av men jag skriver också att det INTE är anledningen då han ätit bra foder. Som jag skrivit där har jag inte hittat någon orsak utan letar fortfarande efter ett svar.

Beklagar sorgen… stora kramar till dig… vad hemskt… stackars lille vän… hoppas du får ett svar på vad det var!!! *kram*
Beklagar verkligen förlusten.
//RolfH
Beklagar sorgen, *tröstkram*

Hvor gør det mig ondt, at høre at I har mistede ham.
Mega Kram fra mig

Beklagar verkligen :(
Kramar