Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 2262 ggr
Jotta
0

Skogkattmästerskap 5 januari

Skogkattslingan bjuder in till Skogkattmästerskap måndagen den 5 januari (klämdag) på Kistamässan i samband med Husdjursmässan.

Inbjudan finns här

WesthKiowas
0

Kul, ska kolla schemat, vore typiskt om man jobbar som vanligt när det är nåt kul på gång.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

kerstin2181
0

Om någon mer från Örebro trakten ska åka, så är jag kanonsugenSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

MissMikkus
0

Jag har anmält en katt tills vidare.

Frostnattens
0

Knelangen? Jag lovar det blir en upplevelse….. Skrattande

Glöm inte kameran….

//Maud

Bengan-A
0

#4 Vad är en Knelang?

Mvh Bengan

LittleL
0

#5 Det är en domare ifrån Tyskland. Flört

/Sylvia

Silverpumans
0

Jotta, finns det möjlighet att få stå och sälja tror du… FlörtFlörtOskyldig

Bengan-A
0

#6 Tack.

Mvh Bengan

Sissi
0

Nu har jag anmält Tryffel och Adidas till Skogkattmästerskapet!

Extra skoj att få ta med Tryffel som inte varit på utställning sedan "Adam var länsman".

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

AngelicaT
0
svampis
0

Jag hade oxså tänkt att ta med mig Murkla och Fakir….men har hört att det redan är fulltSkrikandes

Jotta
0

#11. Det ryktet måste stoppas! Det är inte fullt, så det är bara att anmäla.

Labolina_73
0

Jag anmälde för länge sedan,,, ska bli så skojjigt… :-)

//Linda

Margona
0

Jag anmälde Smeagol och lilla Corin.

Sagolika
0

Jag skulle gärna vilja, men det är alldeles för långt bort.

Wichita
0

#2 Om jag ska dit så kan vi samåka, jag åker från Tibro! Har inte kollat med ledighet än!

Jotta
0

Ytterligare en domare är inbjuden till Skogkattmästerskapet den 5 januari.

Se inbjudan här

Välkomna!!

MissMikkus
0

#17 Oj vad roligt!

Juliette-
0

Gud jag skulle så gärna vilja men vet inte hur jag ska ta mig dit utan körkort Rynkar på näsan

Sissi
0

#17 Finns det fortfarande platser kvar?

Jotta
0

#20 Jadå, det finns fortfarande platser kvar. Det finns gott om utrymme i lokalen, så blir det för många katter för 3 domare så försöker vi ta in ytterligare en domare.
Sista anmälningsdag är 1 december. Om det blir fullt innan dess så lägger vi ut det på hemsidan.
//Jotta

Sissi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag anmält även Dumle!
Kunde bara inte låta bli, han är ju i så fin kondition just nu. Men det blir lite tufft med tre katter på en gång.

Almies
0

Jag hade gärna varit med, men vi får inte reda på om vi får ledigt mellan helgerna förrän veckan innan jul…

Jag vill önska alla som ska dit lycka till! Att ni får en trevlig dag vet jag! Glad

/Maria

MissMikkus
0

Hej Jotta.

När vi sågs på föreläsningen i helgen så nämnde du att det började bli så många anmälda katter, att man närmade sig certifikatsgräns. Kan du förklara reglerna för certifikatsgräns. Är det något som kan bli aktuellt på denna utställning? Och hur fungerar det i så fall med IDP-domaren?

kerstin2181
0

Kommer med Dogge och SatinSkrattande

Sissi
0

#25 Äntligen får jag träffa din Dogge, vad kul!

kerstin2181
0

#26 kanske får du krama honom, han är väldigt kramsjukSkrattande

Sissi
0

#27 Då kan du få krama Dumle, han lika kramsjuk han! Flört

kerstin2181
0

#28 mer än gärna, många vill jag haSkrattande

MissMikkus
0

# 25 Vad roligt! Då får jag äntligen se Bandits konkurrent irl. Bandit är dock inte med med den här gången.

Almies
0

#24 Kan certifikatgränsen innebära detta?

För att få kallas internationell utställning måste antalet katalogförda katter vara minst 150 stycken och av dessa måste minst 80% vara stambokförda. Om inte det antalet uppnåtts 14 dagar före utställningen måste den bli nationell.

I och för sig är mina stadgar från år 2000 och kan ju ha updaterats sen dess, men något åt det hållet bör det ju vara… Flört

Lycka till på utställningen!

MissMikkus
0

#31 Vad jag kan minnas så var det endast 80 katter per dag på X-kattens utställning i höstas och det var en internationell utställning. Men dagarna kanske slås ihop och då blir det ju över 150 katter.

Jotta
0

#24. Hej Lilly!

Det var i och för sig inte jag som pratade om certifikatsgräns… Flört
Certifikatsgränsen för FIFe-utställningar är 150 katter för att det ska vara en internationell utställning. X-katten hade en kategori-indelad utställning och då räknar man antalet katter totalt i alla kategorier, så de borde haft ca 160 katter totalt och klarar gränsen. Den här gränsen har inte Independent för sina utställningar.

Lite mer info till alla:
Skogkattmästerskapet är vare sig en FIFe- eller IDP-utställning, utan det är en propagandautställning och då får det vara hur många eller hur få katter som helst. Domarna som dömer är både FIFe- och IDP-domare och anmälda katter kommer både från FIFe och IDP. Även ni som inte är med i vare sig en FIFe- eller IDP-klubb är välkomna att ställa ut er katt, så länge ni är med i Skogkattslingan och katten är vaccinerad mot kattpest och -snuva. Det delas inte ut några certifikat, utan katterna kommer att tävla om klassvinnare, Bäst I Variant, Bäst I Grupp, Domarens Bästa, Best In Show och slutligen Skogkattmästare.

Det är i dagsläget ca 100 katter anmälda till mästerskapet och vi kan ta emot 120 katter, så än så länge finns det platser kvar. Anmäl senast fredagen den 5 december. I anmälningsavgiften ingår även tillträde till hela husdjursmässan, så det kommer att finnas mycket att titta på.

MissMikkus
0

#33 Tack för svaret. Då har jag lärt mej lite mer igen Skrattande

kerstin2181
0

Bekräftelsen har kommitSkrattande

Sissi
0

Min med!!!

Christina-S
0

Jag har också fått …

kerstin2181
0

Underbar det ska bli att träffa skogisfolkSkrattande

[Skogsjentans]
0

Skrattande Hej! Jag skulle vilja anmäla, men behöver samåka med någon från Torshälla/Eskilstuna området, om jag ska kunna ta mig dit…. Vore jätte kul, har aldrig varit på ett Skogismästerskap!

//Marianne

Jotta
0

#39. Kom gärna och titta på Skogkattmästerskapet, men det är för sent att anmäla katter nu. Sista anmälningsdag var den 5 december.

----------

Det är 117 katter anmälda, varav några av dem tävlar både i "vanlig" klass (om man kan säga vanlig klass  Förvånad ) och veteranklass. Sedan har vi även sidoklasserna som man kan anmäla sig till på plats.

Ni som vill skänka priser, meddela mig senast torsdag för att det ska komma med i katalogen. Ni får även er logga publicerad på hemsidan under sponsorer. Skicka ett mail till johanna@skogkattslingan.com.

Jotta
0

Nu finns det information inför Skogkattmästerskapet på Skogkattslingans hemsida.

Se här

Där kan ni bl.a. läsa om tävlingsreglerna, som är en blandning mellan FIFe- och IDP-regler. Flört

Labolina_73
0

Det ska bli superkul.. jag har ju inte ställt på länge nu..

Har med mej pappa och 2 söner till honom.. :-)

//L

Sissi
0

Det ska verkligen bli super kul!
Bara ett litet problem, upptäckte igår att jag tagit fel på datumet och därmed har jag också missat att ta ledigt från jobbet den 5 januari. Vilket nöt man är!!! Inte för att det blir några problem att ta ledigt men det är ju lite pinsamt. Skäms

Syns den 5 januari

Sissi

mammakatt
0

Sissi är det åldernCool

Sissi
0

#44 Ja det måste det vara…Förvånad

kerstin2181
0

Skrikandes Sissi, du är inte ensam Skrikandes vi kan stötta varandraFlört

Sissi
0

#46 Trodde du också att det var den 3 januari??? Skrattande

Snusan
0

Vi ska oxå dit ska bli kul med så många skogisar .

kerstin2181
0

Sissi, ne, men jag gör så tokiga saker ibland, som idag, putsat fönster i 7 minus grader, ha ha

Labolina_73
0

*asg* du är ju som du e oxå… Flört

kram

kerstin2181
0

#50CoolTungan ute

kerstin2181
0

Ska bli mycket intressant att få en bedömmning på Satin, då hon inte är utställd sen i sommras

Sissi
0

När jag ringde till jobbet & förklarade hur det låg till så sa de; "Ja, jabara det är någon annan här så". Hm, jag tror inte de fattar…Jag ska ju på KATTUTSTÄLLNING och jag kommer INTE till jobbet. Det får bli en sjukdag, semestedag eller helt utan betalning för på utställningen ska jag.

"Att det ska vara så svårt att förstå hur viktigt det är med katterna!" Skrattande

Christina-S
0

Det skall bli roligt. Jag kommer med Jack trots att jag har velat sista veckan. Han har ju inte mycket till päls den "lille" kissen. Men jag får se det som en erfarenhet istället. Vi har ju inte så mycket av den varan när det gäller utställningar katterna och jag. Dessutom kan det ju vara roligt att få en bedömning i övrigt. Sedan skall det bli roligt att träffa skogisfolk och kanske få träffa några av er som skriver här på forumet.

/Christina

Labolina_73
0

#53 *asg* hur menar du att dom på jobbet ska fatta,,, när inte ens männen fattar?? ;-)

kram

kerstin2181
0

På mitt jobb är vi 2 uppfödare, av 7 personal, så här fattar dom, vilket dom vill eller inteSkrattande och tur att man har en pojkvän som osso ställer ut och är uppfödare, även om den är på is

skogisen
0

Lycka till alla ni som ställer!!!

Jag ska få rapCoolporter av Ann-Britt har hon lovat .

Jag  själv är då uppe i Luleå,för att pulsa i snön & hjälpa min ena dotter att installera sej i sin nya studentlägenhet Skrattande

/Yvonne

kerstin2181
0

inte många timmar kvar, här springer Dogge och sjunger efter Satin, hon är ju nybadad och fin, väl mött om några timmarFlört

Labolina_73
0

Jaa det ska bli så skojjigt…

Men jag fick men en funderare.. det är ju IDP burar,, klär man inte dom utifrån?

Hur gör man då med siona vanliga sverakskynken?

//Linda

mammakatt
0

Hej

Har precis varit där och satt upp burar vi tog våran vanliga burklädsel som man knyter upp.

Angelike

Vargtass
0

Jag var på IDP-utställningen i dag (första IDP någonsin för mig) och det funkade fint att bara hänga samma burskynke på utsidan i stället. Jag har resårband och krokar som upphängningsanordning för väggarna.

Så lite skryt: Min S*Luddhögens Delilah blev Bästa Hona i dag, inte ens 11 månader gammal! :-D

/Ylva

Labolina_73
0

#60 på utsidan eller insidan?

Måste man sätta på utstidan? eller det kanske inte går på annat vis?

//L

mammakatt
0

62 vi satte på insidan som vanligt. och det gick jätte bra

Angelike

Labolina_73
0

#63 ok,, supertack för svaren.. :-)

Ses imorrn..

//Linda

Eva-Helen
0

Vill önskar ALLA lycka till idag på Skogkattmästerskapet. Glad

Vill önskar Margona och Linda lite extra lycka till idag,Glad då dom både ställer sina avkommor och varsin hane. Tyvärr kunde jag inte åka kika pga influensa i kroppenSkrikandes, men jag håller alla tummarna.

*Kram* från mig Eva-Helen