Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 1655 ggr
EddaM
0

OT: Har hittat min drömhäst!

Är tvungen att skriva om det. Hon är bara sååå fin. Det är ett islandshäst föl. Hon är isabellskäck o bara så läcker. Hon kommer dessutom att bli 5-gångare! Nu gäller det bara att kunna få fram pengar för att kunna köpa henne.

Hon kan ses på denna sidan: Hon finns under stoföl och hon är den fjärde fölungen uppifrån på sidan. Hon är inte dyr på island men med imp.kostnader osv kommer hon kosta 22.000kr Inte en svindlande summa men för en sjukskriven så e det mycket pengar.

De har även en riktigt vacker fuxskäck hingst som även han e knall o fall snygg om nån är intresserad *ler*

Och sidan kommer här:

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

WesthKiowas
0

He he, du glömde sidan!Flört

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

iotdis
0

Ska jag ha häst igen så blir det en islänning igen , underbara är dom har haft mycket kul ihop dom två jag ägde. Islandshästen har allt en häst ska ha och vara underbart temperament pigga som få tar sej fram överallt och underbart vackra busiga ……….

EddaM
0

Oki här kommer en länk igen =)

isl.häst fölis

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Det ser ut som om att drömmen kommer att gå i uppfyllelse med *ler*

Åhh vad det skall bli kul =)

S*Luddhuvet´z

Juliette-
0

Oj hon kommer bli så vacker.. fast det fanns flera fina på sidan

EddaM
0

åhh jag vet, massor av fina fölisar =) Men jag tyckte att hon var så fin, läcker färg, snygg extriört och dessutom kommer hon bli att 5-gångare. =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Hennes pappa o massa andra vackra islänningar går att se på denna sidan.

Isl.hästar

S*Luddhuvet´z

Juliette-
0

Så du har bokat henne?

EddaM
0

Nja snart så *ler* Kan inte motstå henne *ler* Har hittat en lösdrift i närheten o allt.

S*Luddhuvet´z

Juliette-
0

Vad roligt Skrattande

Sissi
0

Jätte söt liten ponny, klart du ska slå till!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

iotdis
0

#11Ojoj där trampade du på en öm tå islandshästen är ingen ponny, det är ungefär lika illa som att säga skogskattFlört

kerstin2181
0

Isalndshästar är helt underbara, helsköna att rida runt i naturenSkrattande var så säker Edda att du får besökFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Rhapsody
0

Nu blir jag avis! En islandhäst är drömmen här också kan jag meddela! Hoppas allt går i lås med den lilla läckerbiten, Hon var verkligen söt!

/Lena

LittleL
0

#12 Intressant, eftersom den minsta mankhjöden för att få kallas häst är 148 cm, allt mindre kallas ponny. Och en Islänning kommer väl aldrig över det måttet?

/Sylvia

[michaelalundgren]
0

#15 Vad jag har lärt mig, så är det undantag med islänningar, för trots den låga mankhöjden så är dom hästar.

LittleL
0

#16 Alltid lär man sig något nyttSkrattande

/Sylvia

Turill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Det stämmer precis det  du har lärt dig, islandshästen växer sällan över tillåten gräns för ponnymått (148 cm), men rasen kallas häst ändå. Vill även tillägga att islandshästen är en av de rasrenaste hästarna i världen, i och med att de har varit helt fria från inblandning av andra hästraser i över 800 år.

Jag själv är lycklig ägare till två islandshästar, det är Sokki från Helenelund, 143 cm i mankhöjd, (svartskäck), valack och fyrgångare, sen har vi Moí från Trottagård 147 cm i mankhöjd, (musblack), valack och femgångare.

Lycka till EddaM med detta vackra lilla stoföl.

Mvh Therese

EddaM
0

Hej allihopa =)

Idag bär det iväg ner till GBG o mamma. Skall ju på utställning i helgen. Stannar sedan nere i GBG en månad. Så jag kommer inte kunna att vara online på ett tag.

Ja hon är sååå fin. En liten gräddbakelse =) Tack för alla lycka till. =)

*kramar* från oss

S*Luddhuvet´z

LittleL
0

#18 Då kanske du också vet VARFÖR den kallas häst? Sånt här gör mig alltid nyfiken och jag bara måste vetaSkäms Varför är den undantagen ifrån regeln alltså?

/Sylvia

iotdis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 Musblack Kyssmin Tor fra´ Hemlu var musblack

iotdis
0

Jag  glömde tala om min andra häst på kortet Faxi fra´ Kirkuleak bägga var ca 145 höga.

Turill
0

#20 Den kallas häst därför att den inte har någon övre eller undre gräns för mankhöjd, det är tillåtet för rasen att vara hur stor eller hur liten som helst, den minsta islandshäst jag har träffat var 128 cm i mankhöjd.

Hoppas du är nöjd med mitt svar.

/Therese

EddaM
0

Hej hej är tillbaka efter vistelsen i GBG. Tyvärr avvaktade jag med att köpa henne då min sambos jobb sitter löst som för så många andra och nog för att hon är en drömhäst men det dyker säkert upp en ny i framtiden när ekonomin ser stabilare ut på sikt!!

*kramar* från oss

S*Luddhuvet´z