Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 12-omplaceringar
Läst 1448 ggr
MissMikkus
0

Vi har ingen matte längre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver er hjälp angående dessa 3 småttingar (huskatter). De har bott hos mej på kattpensionatet i 8 veckor, då deras matte akut åkte in på sjukhus. Tyvärr klarade hon sig inte och nu står kattungarna utan hem.

Finns det nån härinne som kan tänka sig att ta hand om nån av dom eller känner nån som vill öppna sitt hem för  nån/några av dessa sötnosar som är knappt 6 månader.

Det är två pojkar och en tjej. De är vaccinerade, avmaskade och även kloklippta. Dom är alla tre väldigt gosiga och ligger gärna i knä och spinner.

Givetsvis stannar de här hos mej tills vi hittat ett hem till dom. Men de behöver komma till ett riktigt hem där de kan få all uppmärksamhet och kärlek.

Första bilden är på Kotten, rödtabby och vit.

MissMikkus
0

Sen kommer lilltjejen Tussan, blåtabby och vit

MissMikkus
0

Å så Putte. En svart galant kille. Lite längre och mer höbent än de andra två. Han har några vita strån som medaljong, fö helt svart. Superläcker!

kerstin2181
0

Oh vilken tur dom haft, som fick vara i ditt fina pensionat så länge, mycket vackra katter, be att få lägga ut dom via något katthem, eller som vi på katthemmet, på blocket för 600/800kr, brukar inte vara problem att hitta seriösa hemFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sissi
0

Men vad söta de är!

Hoppas verkligen att de snar hittar egna hem att flytta till. Tråkigt med matte.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Eva-Helen
0

Vilka sötnosar. Vad härligt det är med människor som tar sig hand om huskatter, hoppas verkligen dom snart får egna hem med mkt kärlek. Vad tragiskt med deras matte.

Min mor har själv 3 hittekatter uppe i Östersund och arbetar på kattstugan Jämtkatten.

Mvh,

Eva-Helen

KindredCold
0

Vart finns katterna?
Kan kan sprida runt i det området, eller i närheten :)

Finns säkert någon man känner som bor där..

MissMikkus
0

#3 Tack för tipset om att annonsera genom katthemmen. Skall kontakta Gävle och Uppsala katthem i morgon.

Förstår inte riktigt vad det är för sorts annons på Blocket du menar, som skulle kosta så mycket som 600/800 kr. Det brukar väl bara kosta några tior att annonsera där.

#6 Vi bor i Norduppland, mellan Uppsala och Gävle. Jag kan ställa upp och leverera dom, om det inte är allt för långt.

kerstin2181
0

#7 jag menade att vi säljer våra kattungar för 600kr, vaccinerade och avmaskade, vuxna 800kr vaccinerade, märkta och kastreradeFlört

MissMikkus
0

#8 Jasså!! Så tokigt det kan bli. Skrattande

Vad det gäller kostnaden för kattungarna, så vet jag inte vad det rör sig om, eftersom kattungarna gått över till dödsboet. Men det kan ju hända att de vill ha betalt för tex. vaccineringen.

kerstin2181
0

Klart dom ska ta betalt, 600kr minst, det är levande varaelser, som både ger och tarSkrattande en fin vän i många årFlört

MissMikkus
0

# Ja du har så rätt. Dom är dessutom så goa och rara alla tre, så de som blir ägare kommer att få ljuvliga små sötnosar, som är mer än villiga att ligga i knä och mysa.

KindredCold
0

#7 Okej.. det är ju precis där jag bor..
Så jag ska höra mig för om det finns någon som kan tänkas ta sig an en kisse.

Kattilaforsens
0

Så fina de är, Lilly! Är särskilt svag för den svarta sammetskillen.Kyss Hur gick det för det fjärde syskonet? Är han/hon fortfarande på rymmen?

MissMikkus
0

#13 Pratade med mattens kontaktperson häromdan och hon visste inte hur det gått. Polisen har hand om ärendet och vi har inte fått veta något mer.

CaraMia
0

Fina kissar. Jag hoppas att de snart hittar egna hem.

/Hälsningar Maria

MissMikkus
0

Nu har alla tre småttingarna fått egna hem. Kotten har flyttat till Stockholm, han får en 6-årig kastratkille och en pudel som kompis. Putte bor nu utanför Sandviken hos en familj med två döttrar på 6 och 8 år. Och lilla Tussan flyttar på torsdag till Uppsala och får också en kastratkille som kompis.

Jag satte ut annons på blocket och efterfrågan på dom har varit över förväntan. Alla tre får mycket bra hem och det känns väldigt bra att de får komma till riktiga hem och familjer, så de får ligga i knä och mysa så mycket de vill. Men jag saknar dom redan. De var helt underbara små gospluttar som älskade att ligga i knä och mysa. Kyss

Dalwhinnies
0

Åh, det var roligt att höra!Glad

/Maja

Sissi
0

Vad roligt, de var ju så fina!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

skogisen
0

ååå va Bra Kyss

[michaelalundgren]
0

Härligt att höra :)

Önskar det vore lika enkelt med den kille man har kvar här.. Ska sätta ihop studion och ta lite nya bilder.

Wichita
0

Din hane ser ju jättefin ut, borde vara lätt att hitta ett hem till honom, men just nu verkar det svårt öht folk köper ju inte någonting…

MissMikkus
0

# 21 Alla har flyttat, se # 16.

Alla har också hört av sig efteråt och kattungarna har det jättebra i sina nya hem. Så jag är sååå glad att allt gick bra för dom.