Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 313 ggr
Livsnjutarnas
0

Näääääääääääää..........

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu vaknar jag av att vår 10 månaders han kraffsar på golvet. Jag tror ju såklart att det är hon som bajsar inne och flyger upp. Då får jag se hon som bajsar inne i vår säng, sovandes. Jaha, vem var det då som kraffasde. Tittar ner på golvet och får se vår 10 månaders hane. Han hoppar upp i sängen och sätter sig……och kissar. Rakt på mitt täcke.

Av med täcket och in i tvättmaskinen. Jaha då luktar jag att det luktar sådär lagom med bajs i hemmet också. Då har vår kära bajsande dam bajsat i en hörna.

Livet är underbart med katter :D

Nu kallade min man på mig… och han hade visst kissat på hans täcke med.

Hälsningar Karolina!

Froydis
0

stakkar deg… frustrerende situasjon du har kommet opp i.

Savner den store boken om ulemper med kattehold jeg.. Flört

Syllan
0

Din stackare!!!! Tänk på att tvätta täcket i ättika annars försvinner inte lukten. Den som katterna känner alltså. Lycka till och håll modet uppe! /Sylvia

Frej
0

När unga hanar börjar att revirmarkera, så brukar det alltid börja med att de sätter sig, och ofta på mjuka saker, som i sängar, soffor, tvättkorgar, kuddar, väskor och sånt. I alla fall har de flesta av mina pojkar, när de börjat bli "stora" gjort så.

Mylingens
0

Stackare! Jag vet hur det känns, ibland bara går allt emot en. Jag berättade tidigare att vi oxå har en hona som bajsar inomhus så jag känner igen det. Igår när vi kom hem efter att ha varit borta, då hade någon bajsat i vår skinsoffa! Det har aldrig hänt förrut och jag blev helt ställd.

Idag kom jag på den som hade gjort det. Den nyblivna mamman var uppe i soffan igen och bajsade där!!! Hon har aldrig gjort något sådant förr, aldrig. Så nu får hon va instängd med småttingarna i sovrummet så jag bryter det innan det blir en vana. I detta fallet tror jag att det har med hennes hormoner att göra eftersom det bara är 5 dagar sen hon fick sina småttingar. I ditt fall tror jag oxå att det är hans hormoner som börjar spöka, han håller säkert på att bli könsmogen. Se till att stänga om era sovrum så han inte får tillgång till sängarna så beteendet bryts itid. Lycka till! //Kaisa