Färgproblem.
Hej! Jag har hela tiden trott att Amour är ns 09 22 , men nu i dagarna blev jag osäker på vad han har för färg och hoppas på att ni ska kunna hjälpa mig ! Visligen har jag inga ny tagna kort men kan ordna det i morgon ! Jag fick syn på att han är röda inslag i kragen , ryggen, innanför låren , och lite i svansen , jag blev då orsäker på hans kön, men det är en hane !
Det finns amber bakåt i stamtavlan så min fråga är kan det vara så att han är amber ! eller måste båda föräldrar vara amber bärare för att få amber barn ? hoppas på lite hjälp
Detta röda i hans päls, har vi inte sett förens nu, så det har växt fram !
Mvh Eva
Den här bilden är tagen för ett tagsen, Och na det syns inget rött där inte och bilden är ju inte så bra eftersom inte hela hans kropp syns !

Hej! Jo, båda föräldrarna måste vara amberbärare för att få en amberavkomma. Jag tycker inte att din katt ser ut att vara amber alls. Är han verkligen silver? Tycker han ser väldigt varm ut i sitt bruna, kan ju vara en katt med väldigt mycket refism.

På bilden #1 så tycker jag inte att han ser silver ut. Han kan ju vara en dålig silver förstås, med mycket rufism. Rufismen skulle ju iaf förklara det röda. Men jag tror snarare att han är en n 09 22.
/Sylvia
Tack båda för era svar! // Eva

Jag var in på hemsidan och hittade bilder på honom som liten och där var han ju silver så jag får anta att han är extremt rufistisk då, tyvärr. :/
#5 Jag har tittat närmare på honom och det är mer rödbrunt kan man väl säga, Men det kan ju vara så att han är rufism ,
Men tack för hjälpen /Eva

hm du Eva..
Han är ju silver tycker jag iaf,,, men med mycket rufism vilket inte är så kul förståss..
Fin är han ju oavsett.. ;-)
kram
#11 Ja du Linda det är nog så att ni har rätt att han har rufism , tyvärr måste jag säga //Eva