Någon duktig?
Hej!
Jag vet inte om detta är tillåtet, men är det inte det ber jag om ursäkt och tråden kan tas bort :)
Till saken.
-Jag behöver någon som kan göra en hemsida till mig.
Inget avancerat, utan stilrent och snyggt.
Betalar självklart en rimlig summa.
Det är bara en vanlig hemsida om djuren osv
http://www.123minsida.se/NFO-Rowa
Är den jag har nu, men det är färdiga mallar och en massa pengar om året. Jag vill ha något eget helt enkelt :)
-Alt. om någon har något program att tipsa om
"Homepage for dummies", eller något..
Tack på förhand! 
Du måste först hitta ett webhotell att lägga sidan på och det kostar pengar varje månad - jämför det med det du betalar idag. Det är aldrig "gratis" att ha en hemsida om man inte har en egen webserver och det utgår jag ifrån att du inte har.
Numer pensionär i Nynäshamn
#1 Nej, men nog billigare än 800/år finns det, det vet jag.
Fast nu var det ju mera frågan om att göra hemsidan..
Utseende och det var det jag behövde hjälp med…
För sådant kan jag inget om.
Finns säkert någon annan som kan tipsa om program för att skapa en egen hemsida, men jag kan i alla fall rekommendera att ha Surftown som webhotel. Supernöjd med support, drift, och det är billigt - utan massa reklam på din sida. Webhotellet kostar 39 kr i månaden (spottstyver jämfört med vad en egen server drar i elförbrukning), men i början blir det mer med uppläggningsavgift, speciellt om man ska ha domännamnet (tex kindredcold.se). e-postkonton ingår. Surftown har hemsidesprogram där det finns mallar också, har inte provat det själv. Hoppas du hittar något som passar dig. Lycka till! Har du frågor angående surftown får du gärna fråga oss. Jag har registrerat tre domäner… /Heli www.humletassens.se
annars kan du använda webs.com gratis o visst d e mallar men finns snygga o stilrena där o du kan ha hur många sidor du vill.gjort en där till en vän,kolla på den.
hjälper dig gärna om du vill.
S*Winsnes Wilda
Surftown är bra - det håller jag med om - jag har själv flera hemsidor där.
39kr*12=468kr + årsavgift för domänen brukar vara ca 150kr + extra avgift det år man lägger upp den.
Då är vi uppe i över 618kr och fortfarande inte en enda krona till den som hjälpt till, det är inte så långt från de 800kr. Enda skillnaden är att man får göra allt jobb själv och att man kan få välja domännamn.
Att göra en hemsida - om man inte använder mallar - kräver kunskap, tar tid och är dyrt - det är därför "help-yourself-mallarna" finns. Det finns många som är både bra och tillgodoser många smaker.
Jag är egenföretagare/programmerare/databasdesigner men tar normalt inte den här typen av jobb. De kostar mig mer än de pengar jag kan ta ut för en färdig produkt. Mina privata hemsidor lägger jag inte ner någon "tid" på de finns bara för informationens skull.
Om du vill göra sidan själv rekommenderar jag antingen att du lär dig tex Microsoft Front Page eller Adobe DreamWeaver. Det är ganska avancerade program - det finns läroböcker och kurser. Om det känns för avancerat så är dessvärre sajter typ 123… dem man har att tillgå.
Håller helt med Margareta. Vill man inte prova på att göra hemsida själv är det bättre att välja ett webbhotell som har mallar.
Själv är jag för kräsen… vill kunna styra hur hemsidan ska se ut med färger osv. Microsofts Frontpage säljs inte mer, utan numera heter Microsofts program WebExpression.
Med ett nyare officepaket kan man skapa websida i Word. Provade faktiskt med Word, version 2003 och det fungerade bra. Då jobbar man som vanligt i word, med skillnaden att man inte sparar dokumenten som .doc utan som .htm.
Det som egentligen är klurigast när man är ny är att förstå hur man får ihop sin index.htm-sida, samt vad som krävs för att publicera den på Internet. Har man kommit över den tröskeln har man kommit långt, och man lätt byta webbhotell om man vill. Mallarna är ju knutna till just den leverantören, och man får börja om från ruta ett vid ett byte…
…Och så ett litet PS.
På webbhotell måste man inte köpa ett domännamn, men man får då nöja sig med mindre fashionabel hemsidesadress som till exempel http://www.ws13.surf-town.net/mittnamn/index.htm.
En domän skaffar man för att man vill ha en hemsidesadress som är lätt att komma ihåg. Inget nödvändig kostnad alltså.
#5 Tack, men hittat ett hotell för ca 12:- månaden.
Sen har jag en person som kan göra det för en rimlig summa, samt att om personen hjälper till blir det ju bara en engångsgrej, så de där 800/år kommer jag i vilket fall inte upp i per år :)
#6 Jovisst, men mallarna blir inte bra tycker jag. Utbudet är alldeles för litet och tråkigt..
Sen vill jag lära mig, men jag måste börja någonstans :)

#0: Jag kan VARMT rekommendera www.one.com de har färdiga mallar och du kan dessutom uppdatera sidan via deras sida, du loggar bara in.. :)
Är superenkelt!!!!
Inte dyrt heller!!!!
jag använder personligen crystone. har både med o utan mallar o jättebilligt samt telefonsupport som e skitbra!! lycka till!
S*Winsnes Wilda
Jag använder även www.one.com - de var mitt första webhotell och jag anlitar dem ännu för min huvuddomän. Enda orsaken att jag även har Surftown är för att de driver olika servrar (Windows/Linux) och det behöver man inte bry sig om så länge man bara använder sig av html och inte programmerar web i andra språk.
Det är samma med deras mallar att de "bara" följer deras hotell. En fördel med one.com är att man kan skapa frott antal bloggar också - enkla mallar men de fungerar.
Jag tror du måste bestämma dig redan från början för vilket program sajten skall underhållas i - det blir svårt för dig om den som hjälper dig använder sig av något komplicerat som du inte kan ta över.
Jag vet att FrontPage inte säljs - just därför är den lätt att komma över billigt - det är många som kastar den (jag har själv "kastat" 10 originalex till behövande från en verksamhet som inte använder dem längre). Själv gillar jag inte FrontPage alls - men jag vet att de som bara "vill lära sig lite" tycker den är bra och är lätt att lära sig.

Jag har lärt mig grunderna i frontpage, och känner att det finns mycket man kan göra där som nybörjare när man väl fått haj på det. Några avancerade saker blir det inte på hemsidan, men åtminstone det grundläggande, med ramar, gallerier och information om vad som händer. Jag lär mig mer för varje gång jag uppdaterar och tycker det är jättespännande. Jag har en hemsida hos one (den privata) och en hos surftown (kattklubbens) och har inget att klaga på hos någon av dem.
Lycka till med hemsidan! och hoppas att fler som har funderingar på forumet får nytta av denna tråd av hemsideserfarenheter. 
/Heli