Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 2575 ggr
Rosella
0

Korta svansar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Såg att det finns en tråd om långa svansar, så då tänkte jag att det kan finnas en om korta svansar också!

Flört Så, finns det några "kortsvansade" katter som vill vara med på bild?

Rosella
0

Då börjar  jag själv med min jättesöta blivande Norska Skogkatt Zelda, från Ulabrands i Helsingborg.

Sötare katt med kort svans lär väl knappast finnas?

Eller…….??

LittleL
0

En Norsk Skogkatt ska ha en lång svans, så jag tror inte att det är så många som vill visa upp sina kortsvansade katter här.

Men visst är hon söt, din Zelda.

/Sylvia

Ulabrands
0

Sylvia vi vet att skogisar ska ha lång svans Flört d
Lite skoj är det och hon är så underbart go. Det finns säkert många som inte vill visa sina kortsvansade skogisar. Det gäller nog defekter överlag för det är ju lite tabu över det, men det är ju underbara sällskapskatter trots allt och det finns säkert många ute i vårt avlånga land.

Mvh
Mona

Mylingens
0

Hon är helt underbart söt din Zelda! Nu råkar jag veta att Zelda är född med en halv svans men det kvittar för hon är så ljuvlig den lilla tjejen, väldigt vacker! Lycka till med henne! //Kaisa

Mulan
0

Hej!

Zelda ser kanonsöt ut! Själv har jag flera katter med korta svansar.. Inte så korta som Zelda, men alldeles för korta i min smak. Dock gör det inget, man älskar ju sina katter oavsett om de har lång eller kort svans och oavsett om de håller rasstandard eller ej. Enda skillnaden är väl om man föder upp, då strävar man att de kortsvansade ska få avkommor som får längre svansar.

Bifogar en bild på en kille som har för kort svans, men å andra sidan har han en enormt lång kropp, så det är inte lätt att få svansen att räcka till då… Flört IC S*Vildhjärtas Bruce Viggesson.

Sagolika
0

Zelda är verkligen bedårande söt!

Den enda katt jag har som har alldeles, alldeles för kort svans är vår gamle huskattkastrat Sorken. Fast jag vet inte om jag har någon bra bild där man ser hans svans.

Mylingens
0

Vår gamling, PR S*Gomorrans Rock´n Roll har en alldeles för kort svans han oxå i förhållande till sin storlek och rasstandarden. Men vad gör det, han är vårt allt ändå… //Kaisa

Ulabrands
0

Det är nog inte så många som har en så kort svans den är ju bara halv. Men jag kan inte för mitt liv ta bort en katt bara för svansen är halv. Hade det varit något annat så hon inte hade varit riktigt livsduglig hade varit en annan sak. Det konstiga är att jag har haft flest förfrågningar på henne för hon ser så charmig ut.
Mona

Juliette-
0

Men gud vad läcker padda och vilken söt halv svans hon gör det gör ju henne bara unik.. Så charmigt även fast man vill ha en lång svans på skogkatten. Jag har ingen halvstump här hemma men min syster har en drös huskatter med både losvans, ingen svans alls och halv så sött

Mulan
0

#8 Håller helt o hållet med dig! Har en utomlandsvän vars kattungar kom ut via kejsarsnitt o veterinären la kattungarna vid VARMA vattenflaskor för att de skulle hålla värmen… Tre kattungar brände sina svansar så de blev amputerade..Rynkar på näsanGråter

Sånt händer i alla lägen, alla kan få kattungar med korta eller halva svansar osv.. Ju längre man lever ju mer man lär!

mvh Malin

Fitnesscats
0

Vilken underbar charmig, trots sin "lilla svans". Vilken tur att uppfödaren sålde henne till just dig,du älskar just henne för den hon är, helt underbart, det är inte alltid rasstandarden som avgör ett köp, vi köper med vårat hjärta också.Glad

Lycka till med sötnosen.

Mvh,

Eva-Helen S*Fitnesscats

SillyZones
0

En sån underbar padda! KyssKyss

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Rosella
0

Tack för alla positiva kommentarer och bilder!  Skrattande

Draken_old
0

Det här är Lykke Lill-Strumpa fs 09 med sin mycket för korta svans.  Ingen bra bild..
Såg direkt vid födelsen att det måste saknas några kotor.

Rosella
0

Hej igen!

Nu har lilla goa´ Zelda blivit 7 veckor, syns det att både hon och svansen växer?  Flört

EddaM
0

Zelda är jätte vacker =) Vill ha stämpel på henne, inte för svansens skull utan för att hon är en sådan läcker padda=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Rosella
0

Hej igen!

Nu är Zelda 9 veckor och här kommer senaste bilden på henne.

Rosella
0

10 veckor nu!

Här ligger Zelda och poserar med en i färgerna matchande gosekompis.

Mylingens
0

#18 Vilket underbart foto på din docksöta lilla Zelda! Nu är det inte länge till innan du får hem henne! Lycka till! //Kaisa

Rosella
0

Ja, nu närmar det sig!  Glad

kerstin2181
0

Mycket läcker flickaSkrattande och den korta svansen, ger ju charmFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

WesthKiowas
0

Grattis till en underbart söt liten tjej! Håller med Kerstin svansen ger charm, lite pricken över i:t.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sol-Mone
0

Oj vilken liten sötnos. Älskar skogis-paddor med starka färger.Glad

Rosella
0

Närbild på Zelda, 10 veckor.    Glad

Rosella
0

Nu är Zelda 11 veckor!

Visst är hon fin?   Skrattande

Mylingens
0

Hon är helt underbar och snart ska hon få komma hem till dej…Kyss //Kaisa

Sissi
0

Vilken sötnos hon är lilla Zelda!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Rosella
0

Tiden går snabbt!

Nu är Zelda redan 12 veckor och om ett par dagar ska hon flytta hem till mig och mina katter.

Mylingens
0

Lycka till! //Kaisa

Vildfagre
0

#8 Inte ska någon ta bort en katt med kort svans eller annat skönhetsfel så det förstår jag att du inte kunde göra. Vi är väl djurvänner och älskar våra djur för det dom är och ger oss. #28 Du får hem en jättesöt katt och jag önskar er lycka till. Tailor Hills Tyfon har för kort svans tycker jag men oj vad vi älskar denna katt.

WesthKiowas
0

Förstår att du väntar på henne! Söt som en liten sockertopp!

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Rosella
0

Jag längtar efter henne nu!  Kyss

meppalottan
0

Jösses, vilken söt kisse, Zelda är!! Vem bryr sej om kort svans på en sån goding??? Skrattande

Rosella
0

Nu har Zelda bott på sin nya ort i cirka 2 veckor och trivs bra med sina nya kattvänner.

På denna bild kramar hon om sin bästis, ragdollen Skiathos.

(Fler bilder finns i mitt fotoalbum här.)

Sissi
0

Hon ser ju ut att stormtrivas, vad skoj!

WesthKiowas
0

Vad skoj att allt går bra. Grattis till en otroligt söt katt!

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Rosella
0

Kärleken håller i sig mellan Zelda och ragdollen Skiathos!

Mylingens
0

Dom är ju bara för söta ihopa!!! //Kaisa

Rosella
0

GOD JUL önskar Zelda till Er alla!      Skrattande

Sissi
0

Så stor hon blivit!

God Jul till er bägge!!!

Rosella
0

Ja, hon äter mest av alla härhemma, men ändå är hon fortfarande minst!