Korta svansar

En Norsk Skogkatt ska ha en lång svans, så jag tror inte att det är så många som vill visa upp sina kortsvansade katter här.
Men visst är hon söt, din Zelda.
/Sylvia

Sylvia vi vet att skogisar ska ha lång svans
d
Lite skoj är det och hon är så underbart go. Det finns säkert många som inte vill visa sina kortsvansade skogisar. Det gäller nog defekter överlag för det är ju lite tabu över det, men det är ju underbara sällskapskatter trots allt och det finns säkert många ute i vårt avlånga land.
Mvh
Mona

Hon är helt underbart söt din Zelda! Nu råkar jag veta att Zelda är född med en halv svans men det kvittar för hon är så ljuvlig den lilla tjejen, väldigt vacker! Lycka till med henne! //Kaisa

Hej!
Zelda ser kanonsöt ut! Själv har jag flera katter med korta svansar.. Inte så korta som Zelda, men alldeles för korta i min smak. Dock gör det inget, man älskar ju sina katter oavsett om de har lång eller kort svans och oavsett om de håller rasstandard eller ej. Enda skillnaden är väl om man föder upp, då strävar man att de kortsvansade ska få avkommor som får längre svansar.
Bifogar en bild på en kille som har för kort svans, men å andra sidan har han en enormt lång kropp, så det är inte lätt att få svansen att räcka till då…
IC S*Vildhjärtas Bruce Viggesson.

Zelda är verkligen bedårande söt!
Den enda katt jag har som har alldeles, alldeles för kort svans är vår gamle huskattkastrat Sorken. Fast jag vet inte om jag har någon bra bild där man ser hans svans.

Det är nog inte så många som har en så kort svans den är ju bara halv. Men jag kan inte för mitt liv ta bort en katt bara för svansen är halv. Hade det varit något annat så hon inte hade varit riktigt livsduglig hade varit en annan sak. Det konstiga är att jag har haft flest förfrågningar på henne för hon ser så charmig ut.
Mona

Men gud vad läcker padda och vilken söt halv svans hon gör det gör ju henne bara unik.. Så charmigt även fast man vill ha en lång svans på skogkatten. Jag har ingen halvstump här hemma men min syster har en drös huskatter med både losvans, ingen svans alls och halv så sött

#8 Håller helt o hållet med dig! Har en utomlandsvän vars kattungar kom ut via kejsarsnitt o veterinären la kattungarna vid VARMA vattenflaskor för att de skulle hålla värmen… Tre kattungar brände sina svansar så de blev amputerade..

Sånt händer i alla lägen, alla kan få kattungar med korta eller halva svansar osv.. Ju längre man lever ju mer man lär!
mvh Malin
Vilken underbar charmig, trots sin "lilla svans". Vilken tur att uppfödaren sålde henne till just dig,du älskar just henne för den hon är, helt underbart, det är inte alltid rasstandarden som avgör ett köp, vi köper med vårat hjärta också.
Lycka till med sötnosen.
Mvh,
Eva-Helen S*Fitnesscats
En sån underbar padda! 

/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Tack för alla positiva kommentarer och bilder! 

Zelda är jätte vacker =) Vill ha stämpel på henne, inte för svansens skull utan för att hon är en sådan läcker padda=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#18 Vilket underbart foto på din docksöta lilla Zelda! Nu är det inte länge till innan du får hem henne! Lycka till! //Kaisa
Ja, nu närmar det sig! 

Mycket läcker flicka
och den korta svansen, ger ju charm
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Grattis till en underbart söt liten tjej! Håller med Kerstin svansen ger charm, lite pricken över i:t.
Oj vilken liten sötnos. Älskar skogis-paddor med starka färger.

Hon är helt underbar och snart ska hon få komma hem till dej…
//Kaisa
Vilken sötnos hon är lilla Zelda!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Lycka till! //Kaisa
#8 Inte ska någon ta bort en katt med kort svans eller annat skönhetsfel så det förstår jag att du inte kunde göra. Vi är väl djurvänner och älskar våra djur för det dom är och ger oss. #28 Du får hem en jättesöt katt och jag önskar er lycka till. Tailor Hills Tyfon har för kort svans tycker jag men oj vad vi älskar denna katt.

Förstår att du väntar på henne! Söt som en liten sockertopp!

Jösses, vilken söt kisse, Zelda är!! Vem bryr sej om kort svans på en sån goding??? 
Hon ser ju ut att stormtrivas, vad skoj!

Vad skoj att allt går bra. Grattis till en otroligt söt katt!

Dom är ju bara för söta ihopa!!! //Kaisa
Så stor hon blivit!
God Jul till er bägge!!!
Ja, hon äter mest av alla härhemma, men ändå är hon fortfarande minst!