julkort i gästbok?
Är det nån som vet hur man lägger in ett julkort i gästboken som man besöker.
jag tänkte försöka mig på och tota ihop ett med mina katter på.
Det ska visst vara nån kod man skriver in eller?
kram Anna
Först och främst måste bilden vara uppladdat på din hemsida eller någon annanstans på Internet.
Sedan skiver du så här;
_
_
(inkl klamrar, situationstecken och allt)
Det som är understruket är själva länken till bilden och byts ut mot länken till just din bild. För att få fram länken till din bild, högerklickar du på bilden och väljer sedan "egenskaper", då får du upp en sådan här ruta..kopiera texten som jag gjort på bilden och klistra in den istället för den jag skrivit, MELLAN situationstecknen.
Vart lite mycket, hoppas du förstår hur jag menar.
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Tack snälla rara Sissi!
Nu ska jag ta itu med julkortet o sen kommer det kanske en liten hälsning i din gästbok,om jag lyckas villsäga.
kram Anna

Jag testade också, men bilden syns inte :(
Vad är det för fel?
Vet ej!
Det ska vara mellanslag mellan img & src samt mellan länkadressen och border
#3 För dig skulle det se ut så här:

Ser nu att du namngivit bilden lite konstigt, du har jpg med två gånger, det kan vara problemet.
Sissi

Det är inte jag som namngivit bilden. Det är hon som gjort julkortet :) Men man kanske kan döpa om den. Får testa det.
Tack för hjälpen!
#5 Länken till ditt julkort funkar. Jag gjorde ett test i min gästbok och när jag följde Sissis råd och skrev

i meddelandefältet och klickade på förhandsvisning så kom ditt julkort upp.
Dock är det inte alla typer av gästböcker som accepterar bilder.

#6 Tack! Så långt kom jag också, men sen när man gick vidare efter förhandsvisningen så kom inte bilden in i gästboken. Den syntes bara på förhandsvisningen, konstigt nog.
#7 Skumt!

Nu funkar det. Dock ej i alla gästböcker.
#7 Märkligt för det gjorde den när jag testade i går.
#9 Skönt att det funkar nu då.
I vissa typer av gästböcker går det som sagt inte att lägga in bilder.

#10 Försökte lägga i din men den ville inte. Kanske det är min dator som det är fel på.