Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 339 ggr
akickia
0

Underbar ålder 4-5 v!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två småttingar är nu 4 och en halv vecka och det är väl ändå en ljuvlig ålder. Kan knappt slita mig därifrån för jobbet Flört

Jag har försökt nu i några dagar att truga dem med Keso och uppblött torrfoder utan några större resultat, men döm om min förvåning när jag igår såg att bägge två istället går till stora torrfoderskålen som mamma brukar äta kitten ur, och mumsa i sig som de aldrig gjort annat. Tungan ute De drack även vatten ur stora vattenskålen som de nästan ramlade ner i på köpet… (Den är inte så stor, men för de små är den ju rätt hög att komma upp till.) Där fick jag för att jag skulle ge dem mjuk mat… Nu har de fått egna mindre skålar för både mat och vatten som är lättare att nå upp till. Tänk så finurligt de lär sig helt själva. Och tänk så mycket man hinner missa på de timmar man är på jobbet Gråter

Men, det är väl bara att hålla till godo och vara stolt att de är så duktiga helt själva! Cool

helena7
0

Ja, åh vilken härlig period! Glad De är för härliga.. / Helena

Sissi
0

De är så otrolig söta i den åldern och jag håller med dig om att de är himla duktiga på att lära sig äta, gå på toa mm. Lite skillnad mot hundvalpar det! (iaf vad det gäller rumsrenheten)

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Draken_old
0

Det är nya under att bli förundrad över varje dag :-D
Både mysigt och spännande!