Jordskalv i Skåne
Imorse så vaknade vi av ett kraftigt jordskalv i Skåne! Jag lovar det var otäckt, hela huset skakade jag låg själv i sängen och bara skakade av vibrationerna. Epicentrum låg utanför Sjöbo bara drygt en mil härifrån. 4,7 på Richterskalan hade skalvet.
Mina stackars katter blev verkligen livrädda, Ceasar är så rädd fortfarande han smyger omkring o fattar inte vad som hänt. De andra har lugnat sig nu.
Hej ja det var ett aburpt uppvaknande vi fick i skåne i morse. Det kändes här med, och inte fanken var det trevligt =(… Det har varit prat om efterskalv också enligt nyheterna, men de blir ju inte så kraftiga. Jag förstår hur de känner det i andra länder, de har det ju mycket kraftigare. Kanske lättare för oss att sätta oss in i deras problem när det händer. Vi har i alla fall kvar våra hus… Usch det var läskigt, vill inte vara med om det igen….
Cina

Usch ja…jag har varit på jobb inatt och kände att huset rörde sej när jag stod inne på toaletten imorse. Trodde att det var en lastbil som kanske hade kört in i huset men fick inte ihop det. Då ringde sonen och sa att det var ett jordskalv och jag trodde att han skämtade med mej. Mina katter har varit själv där hemma när det inträffade så lite orolig är man allt över hur de har tagit det. //Kaisa

#2 det brukar ju inte vara någon fara med katterna men Ceasar är RÄDD. Hela hans lilla värld kändes konstig! Han som brukar vara så cool annars, Vettan däremot är ganska lugn, och Yatsie men Saffran blev oxå upprörd.

Ja, konstig känsla när hela huset skakar…
Hade Snuffe med mig inne i badrummet när det hände, men han verkade inte alls bli rädd. Gick bara ut i hallen och satte sig…
HEJ!
Jag satt vid frukostbordet när det hände. Golvet vibrerade och porslinet skallrade i köksskåpen.

Jag bor i Linköping och här kändes skalvet också. Kl 6:20 när jag låg i sängen började hela huset, jag och sängen och skaka. Skåpluckorna på mitt sideboard lät av vibrationerna. Man blev verkligen förvånad, först lyssnade jag om det var något stort fordon utanför på vägen men hörde inget så då tänkte jag att det måste varit ett jordskalv.

Här i Blekinge vaknade jag och sambon också av att det skakade. Kissarna såg chockade ut, men har lugnat ner sig nu. Vaknade av att dörren till sovrummet knakade till och sen började sängen skaka.