Min Doris amber???

Hon är jätte söt. Lycka till med henne=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag är inte övertygad. Jag tycker hon ser mer bruntigré ut, alternativt mönstrad padda om hon har rött nånstans som inte syns på bilden. Med en väldigt varm ton givetvis.
Vilka är föräldrarna o vart finns det amber i deras linjer?
Kanske kan någon med amberkatt hemma jämföra katterna emellan?

Hon ser ju väldigt mörk ut… men det finns ju många här på forumet som har Amber som borde kunna hjälpa till!!

Jag tipsar om Dagny Dickens frågelåda! Hon kan kanske klargöra med hjälp av föräldrarnas stamtavla vad hon har för färg.

#7: Fin kisse men jag är nyfiken, är han amber då?

Nej Han är inte amber, däremot reggad som ny 24.
#9 : alltså den bilden.. man ser ju en tydlig röd fläck i pannan på henne
annars fin o ljus färg för att vara padda, har du ingen bild utan blixt ?:)) bara för sakens skull :))
parlan.
Jag har enn NFO pojke här hemma nu på 8 veckor och han ser ut att ha presis samma färj som din.
Jag skickade en del kort till några som kan mycket om amber katter och hon sa att han inte är amber.
Han är lite ljusare än din.
Så hon är nog inte amber men har en lite ljusare varm brun färj.

Heisan!
Nei hun er ikke amber. Hun har ikke den gylne tonen som kjennetegner amber og har heller ikke det at mønsteret og fargen lysner nedover bena og ved linjene i ansiktet. Hun har klart mønster nedover bena og i ansiktet. For meg ser hun ut som en varm bruntigre jente. Hun er dog svært varm og siden det finnes amber i linjene hennes bak henne ville jeg våge å si at hun muligens er amberbærer. De katter som bærer på fargen blir ofte svært varme i fargen sin. Svarte katter blir nesten "colafarget", sølv får en gyllen rand i ansiktet og under magen, under halen og på bakbena osv….
Du får ta en testparring med en ambergutt. Da vil du fort få svaret.
Lykke til!
MVH Julie

Tror heller inte att din hona är amber.

Håller helt med det som Skaujentas skriver.. inte amber men ev amberbärare.