Aj va ont det gör!
Jag har ju kissungar som dom flesta vet här,fick ett par rivmärken av en kissunge vilket inte är ovanligt.I morse när jag vaknade hade fingret där jag blivet riven svullnat upp som sjutton,rött&värkte,så jag fick åka till akuten,där fick jag stelkrampsspruta,samt rengöring av såret&penicillin i 9 dagar.Någon annan som varit med om detta? Tänk vad ettt litet rivmärke kan ställa till.
MVH/Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Jo tack , jag vet precis hur det känns! Förra hösten hamnade jag i ett kattslagsmål ute på tomten där jag fick slänga in mina katter då grannkatten attackerade oss och det slutade med en sönderiven hand på vårdcentralen. Det var sprittvätt, PC och bandagebyte varje dag där. Det enda som var positivt var ju iof att jag hade diskförbud hemma
Gisela
Jag fick ett rivsår i ögat av en kattunge och rackarns vad ont det gjorde. Fick också ta stelkrampsspruta och äta penicillin.
Det som är positivt med stelkrampssprutorna idag är att de håller i 30 år.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Hoppas du snart blir bra då. Jag lär snart få massor med rivmärken, det är ju snart dags att bada Smeagol.

Jag blev biten och riven av syrrans katt en gång, det blev röda infekterade sår och jag fick feber.
Så det var bara att åka till läkarstationen och få en stelkrampsspruta och penecillin i 10 dagar.

Tack alla som delar med sej.Aj då fler som har haft ont,men jag blev så snopen att en kissunge kan åstakomma detta.Hur som så går det ju över men ont som attans har jag.
Marina/ S*Karmskogen's

Men jösses Marina,,, aqttans det måste göra apont ju,,,
jag har inte varit med om detta själv men hört många som har..
*s* klipp klorna vettja.. men det kanske redan är gjort,, nu..?
Njä men usch stackare…
kram

#6 Ja Linda det gör apont som attans!
Kram
Marina/ S*Karmskogen's
#3 Har du testat "badsnaran" på Smeagol än?

#8 Nej jag har ju inte det, men lånar gärna din inför skogismästerskapet
#8 Ja, den är absolut värd att testa. Det är bara att komma förbi och låna den.

#10 Jag kan ju låna både dig och snaran till hans bad hi hi
#11 Badtanten jag ställer givetvis upp. Hihihi…
#0 Jag fick en kattungeklo i ögat en gång, men som tur var så snittade den bara min kontaktlins och ögat klarade sig.
Hörde ett ordspråk som var rätt bra:
"Man ska inte föringa små sår och fattiga föräldrar"
Fritt fram att tolka som man vill…..
//Marianne

Marianne/Bra ordspråk
Marina/ S*Karmskogen's