Finns ett bra hem
Igår begravde jag min älskade Freja efter 17 år. Troligtvis fick hon en hjärnblödning och det gick snabbt. Hon somnade in i min famn och vilar nu här i närheten. Jag vet att jag inte kan hitta en katt som hon, men jag vill så gärna ha en skogis igen.
Hon behöver inte vara renrasig, det var inte Freja heller. Men det ska vara en tjej, steriliserad och 1-2 år gammal. Färgen är mindre viktig. Jag är inte intresserad av utställningar/uppfödning. Och hon måste gilla hundar och andra katter, då jag har två 14 år gamla herrar kvar. Och hund.
Det jag kan erbjuda är ett bra hem, utan småbarn eller livlig biltrafik, en skog att jaga möss i och massor av kärlek. (får sova isängen)

Så fin hon var, påminner om min halvskogis Kajsa som är 14 år. Hoppas du hittar den tjej du letar efter : )
/Monica

Det er ærgerligt at du bor i Sverige for jeg har en NFO pige på lidt over 1 år der trænger til et nyt hjem. Men jeg er sikker på at du sagtens kan finde en lidt ældre pige i Sverige:-) Hvor ser Freja fin ud!
Mvh Carli
kan tipsa dig om en vän till mig som är uppfödare och finns här på sidan under namnet "lonka". hon har en blå hona som hon behöver omplacera. hennes hemsida: http://www.123minsida.se/Njeris
S*Winsnes Wilda
Ja, hon var en vacker tjej. Klok, social, renlig mao. drömkatten. Och har lämnat ett enormt tomrum efter sig. Och det är bara drygt två veckor sedan jag med tungt hjärta skickade iväg min yngsta kille,(10 år) En korsning mellan skogis/maincoon.
Visst saknar jag honom också, men när jag känner mig för ledsen över det, tänker jag på alla pissefläckar, då han, trots att han var kastrerad och kunde komma och gå fritt, markerade inne och gjorde så hela sitt liv. Än värre blev det när jag tog "tillbaka" en katt som över 10 år bott hos min mor. (Mor flytta från hus till lgh)
Han är en social kille och ligger just nu på rygg i mitt knä och spinner.
Min andra gamling, är son till Freja och herrarna växte upp de första två åren tillsammans. Men sonen är allt annat än "gosig" och "kelen". Nöjd med att stryka sig mot benen och spinna. Avskyr att bli upp-plockad och visar detta genom att bli stel som en pinne. Men har aldrig rivit/bitit mig när jag lyft upp honom.
Och så har jag min knähund… (ca 40kg, 7 år) som agerade fredsmäklare, mellan katterna i början. Då han ju redan var bekant med samtliga sedan tidigare.
Ingen av herrarna visar samma sorts tecken på att de börjar tackla av, som Freja gjorde mot slutet. Hon åt, gick ut etc. men klarade inte riktigt av att hålla pälsen i trim själv.
Med tanke på herrarnas ålder, är det antagligen inte så många år kvar, innan det är dags. Och utan katt vill jag inte vara.
Jag är beredd att betala en symbolisk summa för en redan steriliserad katta eller för steriliseringen, men inte flera tusen. Och hon måste vara social, van vid människor.
Är inte intresserad av kattungar pga. av herrarna. Vilken gamling vill ha små "vildar" klängade runt sig dygnet runt på äldre dagar? Plus att hunden aldrig har haft med kattungar att göra.
(bilden på skogis/maincoon)

Jag känner till en vit skogis fröken som behöver ett nytt hem. Hon kommer att kastreras snart. Hon är van vid hundar och folk men är inte kelen utav sig. Vet även ev. en kastrerad ur go kille som även han behöver ett hem.
Kontakta mig vid intresse.
MVH Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z