Livets berg och dalbana
Att leva med glädje är inte svårt men att leva med sorg är fruktansvärt. I går dog våran hund Nelli här hemma hos oss. Hon var 13 år och vår glädjuspridare. Så otroligt vänlig mot både djur och människor. Jag kan inte fatta att nu finns hon inte hos oss mer och det gör så ont. Visst är jag glad som fick ha henne i 13 år men det var ändå för kort tid och vi sörjer vär älskade vän för där hon nu är kan inte vi var och våra tårar kan inte få henne tillbaka./ Laila
Oh, så jobbigt. Tröstkramar från oss på Kronängen!
Susanna
Hej!
Tröstkramar i stora lass.
//Maja.J
Tröstekramar från mig med!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Kramar det är inte lätt att förlora en vän 
Många tröstekramar från oss också
Mvh,
Eva-Helen
Laila! Jag o mina barn sänder massor med tröstkramar till dej o din familj. Vi fick ju träffa Nelli vid ett hembesök. Hon var så underbar snäll och go på alla sätt. Bamse kram Eva o barnen
Tack snälla det är en hjälp att läsa era vänliga ord. Kram från Vildfagremadam.

Trøsteklem kommer fra meg også.
Klem fra Brita og Tingoskattene
Hej
Det är svårt att förlora någon, vare sig det är djur eller människa. Våran gamla schäfertik dog i mars, och jag hör henne fortfarande
.. Jag frågade när det går över, och en kär vän till mig sa det gör det aldrig, men man lär sig acceptera det… Usch vad rätt hon hade, inte en dag går utan att jag tänker på henne, minns alla hennes underbara sidor… Det värker i hjärtat, men jag vet att hon mår underbart nu, inte har hon ont i sina gamla ben, utan kan springa som bara den, med de sina…
Du har gett henne ett underbart liv, tänk på det, nu har hon gett dig värdefulla och ovärderliga minnen, vårda dem och sjänk henne en tanke om dagen… Det blir lättare, jag lovar… men det tar tid…
Stora tröstekramar till er och en stjärna på himlen till er vän som inte längre är med er….

#10 Instämmer…. Mina vänner lämnade mig allt för tidigt då dom bara blev 4 resp 7 år gamla och saknar dom så.
Tröstkramar från oss!
Har idag kunnat ta itu med adventsförberedelser men plötsligt kommer tamken "Oj klockan är tre och Nellie måste ut" då känns det hårt och jag måste låta tårarna komma. Ska tända ett ljus för vår lillgumma i kväll. Vet inte om vi ska skaffa någon mer hund. Priset är högt men glädjeåren ett underbart minne. Vi har inte varit utan hund en enda dag sedan 1966 så det är en del av mej som fattas.
Vi fick i alla fall ha henne i 13 år och jag känner med er som miste era vänner alldeles för tidigt. Ha en härlig helg alla mina djurvänner.
Laila.

Skickar en varm tröstkram till er, Laila.
Det är hemskt då man mister sina vänner. Med tiden blir det i alla fall lite lättare att minnas de fina stunderna med dem. Men det kan ta sin tid och det måste det nog få göra.
Så fin hon var lilla Nellie!
Kram Nina
#12 Jag hade också en hund ( collie) som blev 14 år, han var sobel och hette King. Eran Nellie var mkt vacker.
Mvh,
Eva-Helen

Beklagar sogen och skickar en tröst kram! Alltid hemskt att mista en vän. Min mamma föder upp sheltie och jag vet vilka underbara hundar det är.
Kram Camilla
#15 Känner för dej och när vi förlorar en vän är vi nog alla väldigt nära varandra. Läste dikten på din sida och då kom tårarna igen för den var så vacker.
Vad heter din mammas kennel Camilla, man vet ju aldrig längre fram.
Nina, ja hon var fin vår Nellie, nu har hon vandrat över regnbågsbron och jag tror hon är lycklig och då ska jag också försöka vara det.
Jag sänder kramar till er alla och önskar er allt gott.

#17 Här finns länken till hemsidan, den heter

Tröstekramar från mig också
Mvh Margona