Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 257 ggr
RolfH
0

Kull väntas vecka 44

Mantrats väntar en ny kull vecka 44.

Far: Aronnax' Garp, NFO n 09. 

Mor: S*StarsHollow's Wyoming, NFO ns 09 23.

Se vår hemsida under planer samt stamtavla på pawpeds.

//RolfH

TailorHills
0

Grattis till din väntade kullSkrattande

/Pia

Runsviks
0

GRATTIS till den kommande kullen och lycka till.

//Kristin

Bengan
0

Grattis till kullen.

Mvh Bengan

Merlyn
0

Jag ser fram emot att bli "mormor" igenSkrattande

fjellans
0

Grattis och Lycka till// Rita

Margareta
0

Samma vecka som vi verkar det som Rolf!
Vad kul… då kanske vi möts på BVC
Flört

Numer pensionär i Nynäshamn

EddaM
0

Grattis o lycka till med den snart nyfödda kullen=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

parlan
0

mmm och samma vecka som oss oxåFlört

Stort grattis….

RolfH
0

Tack alla! Det blir stressigt på BVC den veckan.

//RolfH

WesthKiowas
0

Får man verkligen ställa ut en parad katt inom IDP?! För gör vi det inom SVERaK kan man bli avstängd.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

RolfH
0

#10 Jo, annars hade jag nog inte gjort det, som du säkert förstår. IDP är INTE Sverak.

//RolfH

WesthKiowas
0

Nej Rolf, Jag vet att IDP inte är SVERAK det var just därför jag frågade! Men jag trodde nog att de hade lite lika grundregler…. Tycker att de borde ha samma regler i det fallet faktiskt. Men det är jag det. Hur länge får man ställa dräktig katt då?

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Juliette-
0

Jaha får man verkligen ställa ut dräktig katt.. hmm ja jag tycker ju inte de låter jätte bra stressen som kan bli på en utställning bara för hon brukar vara lugn kan de ju vara nått som stressar upp änns katt då.. hmm jaja IDP är IDP… Lycka till med kommande kull.. tycker du har en kille nu som är så fin med Räcka ut tungan

WesthKiowas
0

Hej igen, jag hittade själv svaret på min fråga. Honkatter får komma in på utställnngen tills de är 4 veckor gångna i sin dräktighet men det står också att dräktiga honor ej bör ställas ut. Det var ju bra att det fanns reglerat i alla fall.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

RolfH
0

Och vad skulle egentligen kunna hända? Varför skulle en viss stress kunna utlösas på en utställning? Om det finns stressmoment som kan utlösa missfall t ex på en utställning, bord3e man då inte förbjuda utställninger rakt av ? Om man tänker på djurskyddslagen?

Min lilla Pärla mår jättefint, bättre än hon någonsin gjort, precis som dräktiga honkatter brukar göra. Har jag gjort fel? Kan det vara så att sveraks regler inte är anpassade för katten utan för sverak?

Anklaga mig när ni har bevis för en anklagelse, inte innan!

//RolfH

fjellans
0

SVERAK hade en liknande regel för flera år sen, kommer inte ihåg varför  eller när den ändrades, så vi SVERAK folk har oxå ställt dräktiga honor förr, Glad // Rita

WesthKiowas
0

Hörru Rolf, jag har väl för sjutton inte anklagat dig för något?! Jag bara undrade eftersom jag visste vad "våra" regler sa. Förstår inte varför du reagerar så starkt på en fråga. Sen vad man tycker om att ställa en dräktig katt, det hör faktiskt inte hit. Det var vad reglerna sa som jag var intresserad av.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!