Hängmatta
Nån som har mönster/mått till en sån där mysig hängmatta att hänga i utställningsburen??
Åh en sådan såg jag guuuud vilken ide!!
Sån vill jag oxå haaaaaa!!!

Jag vill också ha, en till utställningsburen och en att ha hemma…. 
Men är det så svårt o bara sy en??? Ta måttet typ som taket på en enkelbur för den hänger ju ner mkt eller ta den lite kortare hmhmhm??
Det dyker nog snart upp ngn som har en så kan vi få deras mått.

Nu vet jag inte vad det är för sorts hängmatta ni är ute efter. Någon som har en bild att visa? Vi iller ägare använder oftast hängmattor i våra utställningsburar. Så kanske kan ni få tips inne hos oss. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har tyvärr ingen bild… men såg en på en utställning en gång och har förökt klura på hur man syr en… Kan tänka mig att det är liknande Iller hängmattorna… ??!! Kanske nån iller uppfödare som har bild på sin matta??
Det är lite fårull oxå på ena sidan o andra sidan kan man ha på sommaren där det typ svalkar, så var den som jag såg.
Jag såg den på utställningen i Kil i Juli, men hon hade beställt den av ngn som hade med den!!!
Jag gick in på Tradera o såg att de hade en massa hängmattor till Illrar. men man kan ju höra med dem som säljer dem o de ev. kunde eller visste ngn som kan sy till katten.
Där ser man ju hängmattor på bild för Råtta o Iller mm o ev vart de är köpta ifrån, man kan ju ev skriva dit o fråga om de har till Katt oxå en bra idé kanske!
Postade det här inlägget inne på iller också, men tänkte att det kanske var mer uppskattat på den här sajten eftersom det faktiskt vart härifrån trådskaparen kom. *ler*
Sy egen hängmatta är faktiskt inte speciellt svårt. Till och med jag klarar av det, och kan jag, ja då kan nog de flesta. 
Brukar välja ett lite grövre tyg till undersidan och så något mjukt "fluff" till ovansidan. Lägg tygstyckena mot varandra med avigsidan utåt, fäst snörena i varje hörn (kom ihåg att snörena skall ligga inne i hängmattan när du syr den annars blir det fel) sy ihop tyckstyckena (gör gärna någon extra söm i hörnen där snörena sitter) spara en liten öppning och vänd påsen ut och in och sy sedan ihop det sista. Något klurigt att förklara men busenkelt att göra.
Mvh: Therese
Jag köpte en hängmatta på VK:s utställning. Helt underbar! Tyvärr minns jag inte vilken uppfödare det var som sytt den men hon sa att hon brukar ha med sig några till utställningarna. Ska se om jag kan ta kort på den och bifoga om en stund. / Sylvia

Mät den gärna så vet jag ungefära mått på sidorna!!

Tack Sylvia… det var precis det jag letade efter!!! *jätte glad*
Åh va braaaa!!!
Detta ska jag skriva upp o ge svärmor hon är sömmerska!!!

Känner igen bilden. Den är från utställningen i Polen, eller hur.
//RolfH

#15 Jajemen och den är inköpt i Polen också. Jag tror den kostade ca 90 kr. Så då orkar man inte sy en själv…
#16 Kära nån sådan härlig gose bild. Verkar verkligen ha det skönt. Vilken stil….
/Marie
#16 Vilken underbar bild. Snacka om reklam för hängmattan! /Sylvia

#16 Vill ha känsla… både om katten och hängmattan
Om jag skulle försöka mig på att sy en…

Tack till #17,18 & 19. Visst är det en skön bild!
#20 Och hur snabb är du då??? Hur proffsig som helst. T o m kabinhakar. Ser kanon ut! /Sylvia

Tackar… Vi har knåpat ihop ett helt sett till dubbelbur min mor och jag… så egentligen är det hon som skall ha en eloge… Det var bara hängmattan kvar när jag frågade imorse… och nu är allt klart för utställning… 
#23 Perfekt. När/Var är det dags nästa gång? /Sylvia

Borlänge den 23/9… ska bli spännande.. första gången med 2 katter samtidigt…
#16 Vilken goding du har!!!!
#23 Tar du emot beställningar hmhmhmhm

Anneli, skojigt att du kommer till våran utställning, du får gärna kika in i sekretariatet och hälsa på, för där sitter jag hela helgen.
Gäller naturligtvis alla andra som kommer också.
/Pia

Anneli, himlars vad snabb du var! Blev riktigt bra, tar du beställning? ;) *blänger på symaskinen*
//Malin

Måste nog provhänga den här först…

satt o funderade på hon den skulle hålla till 6kgs-killen här hemma, eller de är vigda mest åt yngre förmågor? 
Uppfödaren som jag köpte av hade en STOR katt i sin. Han såg ut att ligga som en prins! /Sylvia
Man kan nog kanske sätta förstärkning i sidosömmarna, typ som en vanlig hängmatta, så är det nog bara burtaket som begränsar vikten.
//RolfH
Har aldrig sett en sådan förr. Den såg ju jättemysig ut! Finns det ingen som syr och vill sälja en sådan? Vad skulle den kosta? Jag vill ha en sådan. :) //Nina
Fy va mysig, blir till att köpa tyg!
#16 Underbar posé!
/ Kicki

Idag ska jag sy hängmatta
.

måste också sy nu ju!!!!!!!!!! ser ju urmysigt ut, fast frågan är om mina galningar fattar hur den funkar 

Haha… super fin ju!! Ja, det skall bli spännande att se om de kommer använda den!! 

en sån hängmatta vill jag också ha..: )..ska ställa ut våra småttingar i Borlänge bägga dagarna så jag får gå runt o se om man kan se nån som har en hängmatta..får försöka få frun o sy till en eller köpa en av nån som har en över..: )..
Tack för bilder på vackra avslappnade katter i hängmattorna
T o m jag får lust att sy…hinner dock inte till morgodagens utställning. Men en jättebra bild att ta mått efter.
Kanske Ni som redan sytt kan sy flera så kan vi andra latoxar köpa av Er?

Hehe… ja, min blev bara använd när jag la upp henne där… annars var den lite läskig…
Bättre lycka till nästa gång den ska upp då!!!
Jag sydde en hängmatta och använde den när jag ställde ut kullen i helgen. De bara älskade den, både som sovplats och som leksak. På utställningen fick jag 3 beställningar på hängmattor.
//RolfH

Vad kul Rolf… jag tror kattungar lättare ser det roliga med det hela
… Tror det blir den stora innegrejen det här med hängmatta… Jätte poppis!!!

Puttar för "Katter" tråden!!