Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 1234 ggr
Mylingens
0

Vintern har nått skåne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill önska Er alla en trevlig helg med dessa vinterbilder från skåne! Vi är inte riktigt vana vid att ha snö på marken innan advent. Men visst är det vackert!!! //Kaisa

Mylingens
0

En bild några timmar tidigare när snön vräkte ner! //Kaisa

Sissi
0

Hua vad kallt…fast vackert!
I Stockholm är det BARA KALLT!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

Ja, det snöar i Helsingborg med. Likaså i Örkelljunga och Hässleholm, har jag hört av mina föräldrar och min bror.

Margona
0

Vilka fina bilder, här i Stockholm är det bara kallt men ingen snö som tur är.

Eva-Helen
0

Jätte fina bilder, ser ut som en tavlaGlad. Själv ska jag åka upp till Östersund till veckan, då blir det kallt å snöigt, men det har sin charm också. Vi norrlänningar vet ju hur vi ska välkomna vinternFlört

Ha en trevlig helg allihop, själv har jag suttit skrivit 5 timmars tenta i sjukdomslära, så min knopp är rätt mör, nu ska jag åka hem till Vallentuna, blev en kort visit i Västerås för denna gång, nu hem gosa med katterna.

Mvh,

Eva-Helen

Runsviks
0

Vilka underbara vinterbilder, vi har lite snö men lika vackert som nere hos er.
3D Magical Snowman

SirMaxwells
0

Jag älskar snön och det är så vackert nu, det snöar fortfarande och jag hoppas det får ligga lite.

ingela-anthon
0

Vilka underbara bilder. Glad

Är det så vackert du bor Kaisa?

Bilderna är vykortsliknande och ser ut att vara hämtade ur ett riktigt sagolandskap.

Här på Västkusten har vi bara kallt och lite rimfrost.

Mylingens
0

Jag sitter på jobbet i Staffanstorp nu. När jag lämnade Höör så låg det vitt överallt, både på hustak och träd, jättevackert. När tåget nådde Eslöv fanns där inte en flinga så långt ögat kunde se! När jag sen väl kom till jobbet så hant jag bara inom dörren så satte det igång att vräka ner här och nu ligger även Staffanstorp under ett vitt vintertäcke!

#7 Jag håller verkligen med dej Lisbeth! Jag älskar snön och ser gärna att det håller i sej ett tag, i alla fall till 1:a advent när stjärnor och ljusstakar ska upp. Det tog verkligen emot att ge sej av hemifrån när allt var så vackert och mysigt! //Kaisa

LittleL
0

Underbara bilder! Nästan så man får julstämningGlad

/Sylvia

Mylingens
0

#8 Ja här är så vackert där jag bor, jag bara älskar omgivningarna! Utsikten på bilderna har jag från mitt köksfönster och om jag ställer mej ute på yttertrappan.

Så nu skulle jag hellre vara hemma istället för på jobbet, hade velat sätta igång en brasa i den öppna spisen och kura ihop mej framför TVn me katterna… Men det får bli imorgonkväll istället, jag ska vara här på jobbet ända tills imorgon kl. 13, då har jag gjort mina 25 timmar. //Kaisa

Carrocs
0

Här i Gbg har det bara kommit några snöflingor, men bara det lilla gjorde att det genas blev mycket ljusare ute!

Nu är det kallt och frostigt, o ska tydligen vara så några dagar nu, mysigt!

favoritkatten2
0

Hm här längst nere i söder =) har det oxå kommit snö… och snöar fortfarande… får lite julkänsla eller =)

Det är fint även om det e jobbigt….

SirMaxwells
0

#9 Jag förstår att du inte ville åka hemifrån idag, det är så underbara bilder du la ut här, jag blir så glad när det blir vitt och fint ute:-) Har varit ledig idag så Rosie och jag har varit en tur på Thuleslund, snacka om att komma i julstämningTungan ute

Draken_old
0

Otroligt vacker bild!
inte tror man det är taget i Skåne inte…

Bengan-A
0

Beklagar att vinter nåt er med. Här är det lite snö, halt som bara den. Det var livsfarligt att cykla till jobbet idag. Kan man inte lagstadga bort vintern??

Mvh Bengan

favoritkatten2
0

#16 naj för hundra gubbar =) DET e skönt för man vet att man har våren att se fram emot =)…..

Hm cykla är nog ingen hit här heller… halt som bara den och som vanligt har man blivit tagen på sängen med halkan… skratt… ha en skön kväll

vettan
0

#0 Så vackert!!!Skåne ÄR vackert!! Ja snacka om julstämning;)))
#14 Det blir så fint nästa vecka;)) Jag provkollade i fönstret och Värmeljusen har åkt fram
Här är det bara Mac den stora fyrbenta saken som tyckte det var jobbigt med snön.

Mylingens
0

Vaknade här på jobb och såg ut att det har snöat nästan 10 cm bara inatt och det i Staffanstorp! Vågar knappt slå upp tidningen och läsa om alla avåkningar, skåningarna blir alltid tagna på sängen av årets första vinterväglag. Tänk att vi aldrig lär oss… //Kaisa

favoritkatten2
0

Hej Kaisa

Det är 10 cm nysnö här med och -3½ grad kallt… det e kallt…. vintervitavägar, och inte en snöplog i sikte… men fint som bara den är det….

Ha en skön dag… passa på att njut för jag tror inte det varar så länge innan regnet och det tråkiga är tillbaka…

Cina

missilina
0

Hej Kaisa

Vilken vacker bild du har tagit , här har även vi fått vinter det snöar för fullt , så hela Axvall är täkt med snö ! // Eva