Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 912 ggr
Mylingens
0

Avkomma till avel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill visa upp en kille som vi var och hälsade på igår! Han heter S*Mylingens Hopalong Cassidy, är blåtabby med vitt (a 09 22) och är snart 1 år med en vikt på ca 5,5 kg. Ägaren kan tänka sej att låna ut honom innan kastrering. Han är HCM-testad u.a. hos Torkel Falk för ca 1 månad sen. Singha som han kallas hemma, bor i Svedala strax utanför Malmö.
Här hittar ni hans stamtavla: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=728379&g=4&p=nfo&date=iso&o=ajgrep
Han har ett underbart temperament, väldigt social och kelen, en genomgo kille helt enkelt! Han har dock aldrig varit utställd och kommer förmodligen inte bli det framöver heller då ägaren inte har varken tid eller intresse. Här kommer bilder på killen! //Kaisa

Mylingens
0

Här kommer en bild till på killen!

Mylingens
0

Sista bilden på Singha! //Kaisa

annise
0

vad creme han ser ut emellan det blåa och vita.

annise
0

hade inte du skrivit hane så hade jag gisat på blåsköldpadda med vitt. så tokigt det kan bli. han e fin

annise

Mylingens
0

#4 Tack! Han är väldigt varm i sin blåa ton, därav färgen, önskvärt hade varit att han varit något kallare i sin blåa färg. //Kaisa

annise
0

ok man blir aldrig fulllärd som uppfödare men kul att se bilder.

annise

Mylingens
0

#6 Man lär sej alltid något nytt och fullärd blir man aldrig! Och visst är det roligt och lärorikt att se bilder på olika katter, det tycker jag oxå. Som uppfödare är man stolt att kunna visa upp avkommor som man är lite extra nöjd med. Och jag tycker att Singha är en snygg katt, även om jag så klart är partisk {#emotions_dlg.wink}. //Kaisa

Mylingens
0

Puttar upp för att se om något intresse finns för denna ljuvliga kille medans han är fertil! //Kaisa

Mylingens
0

Puttar upp ännu en gång! Tycker det är synd att inget intresse finns för denna kille som jag gillar väldigt mycket. Tyvärr har jag själv ingen hona som passar men det hade varit roligt om han hade kunnat få ge åtminstone en kull efters sej innan han kastreras.

Han har även en kullbror som lånas ut till avel, han är blåtabby med mycket vitt. Jag har inget foto på honom än, men tanken är att vi ska iväg och hälsa på honom och ta några nya foton även på denna killen. Han bor inte så långt ifrån oss, nämligen i S.Rörum strax utanför Höör. //Kaisa

Dolleminas
0

Han ser riktigt snygg utTungan ute, men tyvärr har jag helt fel ras…Tyst hoppas det finns nån som vill använda honom…

Juliette-
0

Det ser ut att vara en jätte fin kille.. hoppas han hittar en fin tjej

Mylingens
0

#10-11 Tack ska ni ha! Roligt att där finns någon som gillar honom Flört

Han är en stor och maffig kille trots sin ringa ålder och jag hoppas att någon nappar. //Kaisa