Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 29-avelshanar-finnes-sökes
Läst 583 ggr
Fonrims
0

Det ska börjas i tid

Inte för att det är aktuellt precis just nu, men jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid.

Skrev i ett annat inlägg om när det var dags för parning och fick råden 1-1½-2 år, så jag har nu tjejen på piller tills i vår hade jag tänkt. Samt att hon ska testas för HCM och annat innan.

Hanen skall vara kraftig,ha lång svans, bra huvud, samt vara trevlig och stabil i psyket.Han får hemskt gärna vara röd, med eller utan vitt, gärna silver.

Har ni andra förslag så kom gärna med dem.

Min flicka kan ni se i mitt fotoalbum.

Frostvikarna
0

Hejsan

Eftersom det är ett tag kvar så kanske min kille ( d 09 23) kan vara ngt? Han är inte så gammal han heller , blir ett år i mars men är redan nu en grov och stor kille på 5,5 kg med ett supertemperament och väldigt låååång och buskig svans. Utställd 3 ggr och EX 1 alla gånger…

Kanske inte så bra med två nybörjare, de kan ju ha svårt att få till det men jag tycker han är en riktigt snygging Kyss och värd att få dejta lite damer när tiden är mogen… Han ska testas för HCM runt ett års ålder.

Hälsningar Gisela

Mer info på www.frostvikens.se

6 månader gammal

Juliette-
0

Är det Grianan's Minnie?

Fonrims
0

#1 Åh, han är vekligen fin!

#2 Ja, det stämmer bra det. :)

Juliette-
0

Lycka till att finna en fin hane.. själv har jag bara släkt en halvbror till Minnies mamma och en kusin hihi så det går ju inte så bra men bra släkt har du valt Skrattande

Fonrims
0

#4 Ja, det är en bra släkt med många fina och trevliga katter

kerstin2181
0

Önskar dig lycka till att hitta en stor vacker haneFlört finns många här att välja blandSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus