Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1384 ggr
ariel
0

Paddor;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ju en kull,eller min hona S*Zealous'Zindy Lauper.

Trodde först att den första som kom ut var en hane,men sen pratade jag med andra uppfödare som sa att ser du inte att det är en padda,jo när jag kollade noga så såg jag.

Men nu till saken:"Hon ser ut som en hane därbak ändå"

Fick även höra från ett håll att det finns faktiskt paddor som föds&är hanar men väldigt sällsynt

oftast är dom sterila, men även fötts fertila.. men som är väldigt ovanligt. Någon som vet?

MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

WesthKiowas
0

Du tror inte att det är en hane då som är väldigt varm i sin bruna färg? Kan du inte ta kort på rumpan och lägga ut här?

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Juliette-
0

Visst kan hanar vara paddor fast då är det nått fel… vad jag lärt mig är det antingen 2 foster som "smält samman" i magen (då en röd och en brun typ) som gjort att det är en padda.. då har dom ofta kanske bara ett rött ben osv.. detta kan nog hända annars med med 2 svarta tex men då vet man inte om det.. dock är det nog inte vanligt..Dessa katter är vad jag förstod ofta fertila.

Sen kan det vara kromosomfel (vilket nog är den vanliga formen av hanpaddor)som gör det och det är ofta dom sterila.. så är jag lärd av veterinär/uppfödare.

ariel
0

Här är en bild;)

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Hallå, Camilla kolla kortet;)

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

Jag skulle vilja se mera bilder,, :-)

Svårt som attans.. Jag har ju just nu själv lite svårt att avgöra på en av mina svarta.

Men hm som sagtmmm mera bilder… :-) Jag svara sedan när andra svarat först.. så följer jag strömmen.. ;-)

puss.

WesthKiowas
0

Tycker det ser ut som en flicka.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

ariel
0
#Tack,men då e det säkert en flicka;) Jättesvårt,men dom andra ser jag vad det e:)

Marina/ S*Karmskogen's

Juliette-
0

Tycker med i suddet det ser ut som en tjej

LittleL
0

Jag tycker att det ser ut som en pojke men däremot är jag nyfiken på var det röda sitter?? På bilderna hittills så ser det ut som en brun kille?

/Sylvia

ariel
0

#9 Här är en bild på ansiktet,JättesvårtObestämd

Marina/ S*Karmskogen's

Juliette-
0

Fast hmm vart osäker nu när jag kolla igen kanske är en kille.. fast hmm det "röda" på kinden är inte det brunt bara för katten är ju brunmönstrad?

Mylingens
0

När jag ser dina bilder så tror jag att det är en brunmönstrad kille. De röda partierna ingår i mönstringen, han är bara väldigt varm i sin ton. Men nu har jag inte sett hela kattungen, men finns där andra partier i pälsen som ser "röda" ut? En tå kanske som är ljus/cremefärgad? Men enbart utifrån bilden på huvudet så är det ingen padda. //Kaisa

ariel
0

#12 Hej Kaisa

Jag har kollat änu en gång,tror som du säjer att det är en brunmönstrad kille,ser precis ut som det,så jag får nog ändra" henne" till en hanFlörtIngen tå som är ljus/creme kan jag inte heller se. Tack för din hjälp.

Marina/ S*Karmskogen's

Vildfagre
0

Som jag ser det tror jag att det är en hane. Om du jämför med töseran så kanske du ser om det är längre mellan "hålen". Lycka till med småttingarna. Mvh Laila.

Kronängens
0

Jag tycker att det ser ut att vara en brunmönstrad kille. Men en skarpare bild bakifrån hade inte skadat :-)

Sissi
0

Ska bli spännande att se hur han/hon utvecklas!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

SirMaxwells
0

#3 enligt den bilden tycker jag inte det finns någon tvekan om att det är en hane, varm i färgen.

/Lisbet

ariel
0

Lite mer bilder på kissen

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

En till;)

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Ännu mer..

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

På ryggen…

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Så en sista därbak igen;)Vill ha kissen till hane,vad tror ni?

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

Mmmm efter att ha tittat på bilderna tror jag hane. Fläckarna tycker jag mej bara se i ansiktet.. Jag trodde det vara mera på hela kroppen.. Men det var det ju inte.

En n 09 22 pojke skulle jag säga.. ;-)

puss puss