Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 656 ggr
Keso
0

Namnförslag (ej katt) önskas

Jag har en liten pudelvalp en tik som är 7 veckor gammal som är namnlös, jag kan inte hitta ngt som är henne värdigObestämd

Hon är uppväxt i en fosterfamilj, med fostermamma och två fostersyskon, så jag vill tacka tikens generösa ägare för hjälpen genom att peta in hennes kennelnamn (Notify) i valpens namn. Valpen går under arbetsnamnet Vilja pga hennes livsvilja, men min dotter blir galen om jag döper henne till det… hon gillar det inte.

Mitt kennelnamn är Delta Blue, så om ngn har ngt namnförslag så välkomnar jag det mer än gärnaTungan ute

Delta Blue ???? Notify ????

Mitt förslag var Delta Blue Vilja Whit Help Of Notify men det dissade min dotter så till den milda grad (pga Vilja) att jag inte vågar….

Visst är hon sötFlört 6 veckor gammal var hon 14 cm hög och vägde 780 g

Christina-S
0

Oj, oj, oj hon är bland det sötaste jag sett. Vilken typ av pudel är det?

Jag kunde inte låta bli att leka lite med ordet vilja, i betydelsen önska, vilja ha och sökte den engelska översättningen och fann ordet fancy (som i I really fancy a cup of tea). Tänkte sedan fritt kring detta ord och ditt stamnamn och Notify resultatet blev då: Delta Blue Notify what I Fancy.

/Christina

Sissi
0

#1 Vad fyndig du är Christina!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Margona
0

Moster, Christinas förslag är ju riktigt bra.

#1 Tror det är en Toy

Keso
0

Mamma hund är en liten dvärg och pappan är en toy, hon är liten så det är ganska troligt att hon blir en toy.

Jag är urkass på engelskaSkäms så hur ska jag översätta? Delta Blue Notify what I Fancy.

Christina-S
0

Mycket fritt översatt (och med risk att någon har invändningar) skulle jag översätta: "meddelar (notera) att jag vill ha" (alt önskar, tycker om).

Det finns en bra sajt med ordlistor: http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng

Hon är supergo den lilla svarta - jag gillar pudlar men har bara erfarenhet av den största varianten.

Keso
0

Tack! helt klart ett förslag att överväga. Fy vad jag ogillar att hitta på namn, när jag inte har valpar har jag hur många förslag som helst och när man sitter där med en kull finns inte ett enda ett. Jag hade en kull förra året då fick Margona panikhjälpa mig hitta på namn 5 dgr innan första valpen skulle levereras (jag hann få stamtavlorna i tidGlad). Och nöjd med alla namnen blev jag.

#5 Hon är underbar den lilla svarat damen, du må tro att jag räknar dagarna tills hon får komma hem till oss.

zealousnfo
0

Delta Blue Notify My Will?

Keso
0

#7 Tack! Känns bra i munnen Glad och ser bra ut skrivetFlört Visst kan en storvinnare heta Delta Blue Notify My WillTungan ute

eller finns det fler bra förslag…

Keso
0

Nu har jag bestämt mig, Viljas namn i stamtavlan blir

Delta Blue Notify My Will

Tack så hemskt mycket Nina för hjälpen!

Keso
0

11 veckor gammal och äntligen reggad och namnet

Delta Blue Notify My Will alias Vilja

och sötare än socker om matte får säga sitt Kyss

Keso
0

Kattattack, Honungen ser måttligt road ut men detta var en av de första dagarna Vilja var hemma. Nu inbjuder Honung till lek nästan lika ofta som Vilja.

Juliette-
0

En snygg tjej var det verkligen ser mycket lovande ut säger jag som är uppväxt med sånna där krull Skrattande

zealousnfo
0

Vad roligt med namnet, det kommer passa finfint. :-)

Hon ser jättefin ut!

Keso
0

#12 Tack!! jag håller tummarna att hon fortsätter utvecklas åt "rätt" håll Glad

#13 Tack så hemskt mycket för namnförslaget, jag hade ju inte ens något vettigt förslag, totalt idetorka. Jag är helnöjd med hennes namn, blir fint att se högst upp på alla resultatlistor va Flört

I pappersinsamlingen på jobbet