Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 2061 ggr
LittleL
0

S*Little L's C-kull

Nu är dom här!!! Fyra svarta pojkar och en blå tjej. Om jag tyckte det var svårt att se skillnad på dom vita killarna så går det inte att jämnföra med dessa svarta klimpar:)) Jag tänker inte uttala mig om dom är silver eller ej än så länge. Och namnen på dom små kommer snart…. Vi kallar dom vid nummer än så länge;)

1:an

2:an

3:an

4:an

5:an

/Sylvia

Kattilaforsens
0

Grattis till femlingarna! Jag förstår att du har problem att se skillnad på grabbarna. Skrattande

Sissi
0

Grattis till femlingarna! (Jag gissade rätt)

Häftigt med en svart och en vit kull!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Rhapsody
0

Jättegrattis till nytillskotten! Full rulle hemma om några veckor då kan jag tro!

Kram

Lena

lynxeyes
0

Vilka gosegrisar :) Tjejen är ju helt ljuvlig… ett litet blåbär!!

Grattis!!

/ Sophia

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis Sylvia, vilket härligt gäng! Blir dom lika söta som sin mamma när hon var kattunge (det är hon förståss nu oxå!) så kommer dom att bli ljuvliga! Lycka till med dom! //Kaisa

(bild på Urza som jag tog hemma hos uppfödaren)

Frostvikarna
0

Grattis till C-kullen!! Inte ett dugg avundsjukSkrattande

Hälsn Gisela

ingela-anthon
0

Grattis till 5-lingarna! Skrattande

Kronängens
0

Grattis Sylvia!

marinis
0

Grattis !
Inte alls avis Skrattande

LittleL
0

TACK för era lyckönskningar. Här är allt lugnt i bolådan och ungarna har alla ökat bra i vikt första dygnet. Urza är väldigt vaktig och vill inte att jag grejar med ungarna, men även det har blivit bättre sen igår. Hon får lugn och ro så märker hon snart att det inte är så farligt.

/Sylvia

EddaM
0

Först vita goooingar o nu svarta=) Grattis grattis=) Och blå=)))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

svarttraskets
0

GRATTIS till femlingarnaSkrattande 

/Martina

SpinEngine
0

Grattis Sylvia

Tänk att Du får antingen svart eller vitt Kyss

/Gunilla

Christina-S
0

Grattis! De ser fina ut alla fem, men svarta grabbar är nåt speciellt det!

Fairyhearts
0

Grattis till femlingarna! Ha ha du gör det inte lätt för dig. Jag är glad över att jag har en så blandad färgpalett.
Lycka till med de små!

/Marie

[Pimme]
0

svart å vitt? nu har du en hel sammling schackpjäser hemma hahaha å grattis

MissMikkus
0

Grattis till bebisarna. Måste vara supersvårt att hålla isär ett gäng svarta. Tur att det kom en blå som skiljer sig från de övriga.

knoxvilles
0

Men så fina barn det blev, grattis o lycka till med alla/Eva

SillyZones
0

Jättestort grattis till småttingarna!

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

kerstin2181
0

Stort grattis, hoppas du finner ett bra sätt att se skillnad på dom, nagellack funkade inte på mina, då min hona alltid listade ut vart jag satte det, och på något sätt, fick hon alltid bort detFörvånad

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LittleL
0

Tack alla! Det funkar med chockrosa nagellack på mina lakritstroll. Urza bryr sig inte om att tvätta bort det, så dom är märkta på olika kroppsdelar. Kallar dom allmänt för "vänster bak", "svanstipp" osv. :)))

En av killarna har dock stått nästan still i vikt ett par dagar och jag överväger att stödmata honom. Får se imorgon om det blivit bättre, drar mig för att börja stödmata för tidigt.

Imorgon (egentligen idag) är dom 1 vecka och jag ska försöka få till en fotografering. Mina snöflingor fick stå över i fredags, kanske kan det även bli några kort på dom också imorgon.

/Sylvia

LittleL
0

2 veckor idag och nya bilder på hemsidan. Det lutar åt att alla killarna blir svartsmoke. Det kommer mer och mer på dom. Det lilla blåbärets silver eller inte, är svårt. Har ingen erfarenhet utav blåsilver. Kanske finns det något här som har några tips?

Bjuder iaf på en bild på S*Little L's Chiquita

(Sissi, du får väl blunda Flört)

LittleL
0

Synd att det inte finns någon i detta avlånga land som tyckte att min lilla Chiquita var söt…..ja, ja, rastypisk är hon iaf och hon utvecklas kanonfint, ser faktiskt riktigt lovande ut. Men jag ska inte plåga er med fler bilder på mina Charmtroll, jag vill bara upprepa min fråga: Finns det någon som har några bra tips på hur man ser silver på en blåtigré katt??

/Sylvia

Losvan
0

Hon är helt berdårandeKyss, Vill gärna "plågas" med fler bilder. Har kikat på hemsidan, är ju "farligt beroendeframkallande"Flört Någon som vet angående silver.

WesthKiowas
0

Jag tycker hon ser silver ut och det tyckte jag redan på första bilderna. Hon är så ljus i sitt mönster så jag kan nästan sätta en peng på att hon är silver.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sissi
0

#22 Ha Ha, ja det finns alldeles för mycket blått att beskåda nu för tiden! Hon är en riktig liten sötnos lilla Chiquita.

kerstin2181
0

Hon är verkligen en sötnos, ang silver vågar jag inte ens yttra migSkrattande

Merlyn
0

Hej Sylvia… MUMS säger jag…vilken vacker tjej Kyss

Tycker också att hon är åt silverhållet, skall bli kul att följa även denna kullen hos dig!!

Kram Merlyn

P.S. Pussa på Manta Skrattande

LenLass
0

Underbar tjej, grattis till alla bebbar

Fairyhearts
0

mmm sickna sötnosar. Kyss 

Blått och silver är inte kul, hade senast en foderkull med tre blåa (och tre svarta) som alla var silver (tillslut). Och den sista av de tre var vi osäkra på in i det sista. Men hon var tabby och sen i silverutvecklingen. Så det kan komma att visa sig sent också.
Jag tycker det finns några saker som är bra "tecken". Men det blir säkert enklare för dig om ett par veckor.
Vita öronkanter, vit botten på pälsen i, under armhålorna (på insidan av benen) och "ljusa" i baken och under svansen..
Det vita i botten kommer oftast först på huvudet och sen på kroppen men inte alltid.

Hon ser silver ut i mina ögon….

/Marie

LittleL
0

Några bilder på mina småttingar, 11 veckor gamla.

S*Little L's Chiox, NFO ns Reserverad

S*Little L's Chiquita, NFO as 23 bokad

S*Little L's Cavalkad, NFO ns bokad

S*Little L's Casanova, NFO n Till salu

S*Little L's Candix, NFO ns bokad

/Sylvia

LittleL
0

Nya bilder på hemsidanSkrattande 13 veckor idag!

Little L's

/Sylvia

kerstin2181
0

Himmel och pannkaka, vilken vacker bildSkrattande på en skönhetKyss

Sissi
0

Kan bara hålla med Kerstin (#33), kanon läcker ser han ut och bilden är super!

Sissi

LynxLairs
0

Läcker bild på en läcker kattKyss

/Marja-Leena

LittleL
0

# 33, 34, 35 Tack! Glad Kul att ni också gillar min Prins.

/Sylvia

LittleL
0

Nya bilder på Charmtrollen, 14veckor.
Först ut är Chiox, NFO ns.

/Sylvia

LittleL
0

Och sen kommer Casanova, NFO n.

/Sylvia

UncutDiamond
0

snyggaKyss

/Theresa

Sagolika
0

Chiox Kyss

Mylingens
0

Chiox är ju en klar favorit! Det ser helläckert ut med silverkragen som ramar in hans trekant! Kyss //Kaisa

Sissi
0

Chiox är nog min favorit också och jag måste säga att de är kanon fina bägge två, trots att jag inte är något större "fan" av just svartsmoke.

LittleL
0

#39, 40, 41, 42 TACK! Ja, min favorit är också Chiox men det beror mest på att han är ett riktigt charmknippe. En sådan kille som inte låter sig skrämmas av någonting och som bara spinner så för man tittar på honom.

/Sylvia

Sagolika
0

Apropå svartsmoke. Jag visade bilder på Chiox för en kattälskare som är helt "nybörjare" på skogisar. Gissa vad "domen" blev ;) Jo, huvudet var ju vackert, men färgen var ju helt ojämn och råttefärgad. Skrattande

LittleL
0

#44 Hahaha, ja smaken är ju olikaSkrattande

/Sylvia

LynxLairs
0

#43 Underbara bilder på underbara katter! Du är en jätte duktig fotograf med tanke på att katterna är svartsmokeKyss

Man kanske kunde få privat lektioner…Flört

//Marja-Leena

LittleL
0

#46 Haha, ja, jag vet inte om jag är en sådan bra fotograf men visst kan jag komma och hjälpa dig om du vill. Ring och boka tidFlört

/Sylvia