FMK i september
Trodde att han kunde kallas Tjockisen…
Jag och Molly lär ju vara där heeela långa helgen.

Kärt barn har många namn!
Förresten var Marie här igår och hon tyckte faktiskt inte att han var tjock..
Får man pilla på Molly då! Snäääääälla…
Klart du får…
om jag får pilla på Tjockisen? 

Japp.. Han gillar att bli pillad på.. Helst på magen.. O bakom öronen!
Jag kan ta med honom till sekretariatet och ha honom som gosekudde där… :)

Jadå, ingen skulle vara gladare än Bruce, det kan jag lova! 

Jag ska dit båda dagarna så vi sysn där på söndag morgon pigga och glada och inget glömt på vägen.
Blå mannen har ett annat smeknamn av min väninna Anna, hon tyckte att han såg ut som en tunna när de var ca 3 veckor.
//Veronica

Jag skall bara dit som besökare, skall bli kul att äntligen få se Molly som jag följt under uppväxten

Nån som vill låna ut nån gos-kise till mig då? :)
Jag ska ju itne ha nån egen med mig..

Går det bra med en Nessie på lördagen? Garanterat gosig :)
Ooops, vänta lite nu… jag tar med mig både Tjockisen och Nessie till sekretariatet tror jag…

Eeehhmm.. hallå, du får välja.. du kan inte ta båda.. du måste lära dig o dela med dig.. Sharing is caring har jag hört ;)
Jamen du kan låna Molly BÅDA dagarna… det du! Det är väl bättre än Nessie på lördagen och Tjockisen på söndagen. ;)
Dessutom tycker jag att jag är rätt bra på att dela med mig till dig. ;)

Jaja då.. bara jag har nåt litet knyte till sällskap :)
Lovar, det ska inte dyka upp katthår bland frallorna.. o OM det gär det.. ni är väl vana? *fniss*
Kan du lyckas hålla frallorna katthårsfria så ska du få medalj! :) Det blir nog första gången någonsin i så fall..

För din skulle ska jag göra mitt bästa, men du får tills dess dressera Molly i "sitt" o "plats" ;)

#10 KUL!!!
Ehhh… Jag tror INTE att ni vill ha en herr Viggesson i frallorna, inte för att han någon päls, men han äter det mesta… Gärna vattenmelon och ost.. Så.. Du kan få låna honom när du har rast, Mindfields… 
Sekretariatpappren kan han få kissa på, helst om han inte blir ex 1.. Fniss..

Hehehe..Restless…jag har ju redan helt exklusivt klämt på nessie…skall inte min andra följeslagerska med??? Vimsan???
Mindfields, tack för ditt tips
det uppskattas!!!

Herr Viggesson kanske kan hjälpa till i köket? :)
Nån som kan provsmaka liksom!
Vill ju inte servera nåt som inte är godkänt ;)
För att stoppa eventuellt "bråk"
kan jag härmed erbjuda ytterligare en tjockis…. doggy garanterat skällfri "schäfervalp" ;-))som gääärna ställer upp som kelgris, macktestare o annat om det behövs *fniss* ;-)))

Oh va bra att vi får in fler alternativ :)
Många o klappa på…

#17 - fast vi är ju inte där samma dag :/ håller dock tummarna för din vackra blå på söndagen! själv ska jag nog åka och titta på lamm…
#18 - 'lilla' vims får inte följa med till skåne, men du kan ju få krama på henne på VK istället! finns ju ingen anledning till att stressa certen när man inte har lust att åka till norge på ett tag ;)
#16 - Kan meddela att min Doggy kan faktiskt plats ;-)) Det har han bevisat *fniss* så han kanske passar dig i köket dårååå?

Nämen HALLÅÅÅ Restless,,,jag har ju blandat ihop utställningarna
Trodde det var VK vi pratade om…hihihi FÖRLÅÅÅT.

Om någon vill låna katt och pilla på och mysa med så har jag en ivrig aspirant. Fasar för att inte hinna ge Boogie den uomärksamhet han kräver, då blir han suuuurast av sura. Men pysslar man bara om honom så blir han så glad så glad.
Han är säkert en hejjare på att bre frallor också! I alla fall är han så fin i kanten att han inte skulle äta vad som helst… 

#25 Jag har lärt mig fjäska för Boogie, skinka till the man, o han kan få äta helt själv, utan att dela fat med någon annan ;)
Vi får fjäska för honom i skift.. ;)

Schysst!
Men skinka tror jag inte att han äter… 
Jag tar med mig tuben med kletet som han gillar!

#27 Du menar att du har kvar av den tuben?? *imponerad* Trodde den gick slut i Lübeck, alt Dragör.. ;)

Det var så länge sedan jag åkte med hans pappa som hade för vana att sitta på hyllan utanför buren för att ta emot folkets hyllningar, så jag fjäskar gärna för Boogie-divan ;) Den här gången kanske han inte är så svettigt trött som sist…
Apropå sur för att bristande uppmärksamhet - Nicky blev ignorerad av några som gick förbi oss vid en av våra skogspromenader för ett par år sedan och gissa vem som vände och var på väg att springa ifatt för att ge igen… Nä, positiva kommentarer måste ges till divor!

Ja, de är i alla fall tydliga med vad de vill ha! :-)
Hoppas på lite svalare lokal nu, än senast. Annars åker pommes-påsen fram igen. Tänk att han kunde bli nominerad trots att han luktade frityr och var lite fuktig efter kondens! 
Jo, jag har köpt en ny tub, den gör underverk!
Well, Boogie lär ju råka ut för gammelmatte som vanligt… Går ju inte att låta bli att bära runt och pussa på godingen. Så vi kanske kan hålla Divan på gott humör tillsammans… 
Såg bild på Boogie under sin "kylklamp". Han såg mkt nöjd ut… 

Hello hello, är ni laddade??
Rock on, så ses vi där!
//Malin

Fniss.. Laddade o laddade… Sälen är fortsatt tjock o pälslös, men vi ska försöka ge de andra grabbsen en match i a f.. Om inte annat får han väl strila på domaren för att få uppmärksamhet.. *hoppas inte* 
Det kommer bli en trevlig helg låter det som, MASSOR av snygga killar…. men inte så många brudar verkar det som, hmm…. ska Molly vara ensam om alla dessa killar tro? Jag vet iallafall en tjockis som ska bo på sekretariatet!!!

Har ni badat o puffat o fluffat nu? :)
Rätt skönt att inte ha nån katt med sig *fniss* men det blir nog o göra ändå!
Ses snart!
Jag vet 2 som puffar och fluffar för fullt…. 

Inte direkt avis ;)

puffa och fluffa? räcker det inte med ett skaka lite på och visa kammen?! ;p

#38 jag har ju för mig det oxå ;)
Jo här puffas det och fluffas för fullt… *fniss* hade preciiiis fått bukt med Chantas lockar i byxorna… så fint så fint, men det tyckte inte hon utan satte sig helt sonika och putsade och putsade tills hon var lika lockig och fin igen *morrr*

En liten fråga i diskussionen… ska till Borlänge och badade min lilla silver tjej i måndags… tyckte jag skölje så bra… men hennes päls skiktar sig ändå…. vad bör jag göra?? Pudra?? Bada om??

Anneli_G, ja gär ganska så dålig på att preppa pälsar, hoppas något mästare i ämnet kan hjälpa dig :)
LYCKA TILL I HELGEN!

det beror nog på att du inte sköljt tillräckligt iaf..man måste verkligen skölja döölänge:P
jag är verkligen ingen mästare i ämnet men tänkte ändå skriva lite:) det bästa är ju alltid att bada om i ett BRA schampo..:) men ska du ställa ut på lördag så är det ju ganska knappt om tid och pälsen hinner ju inte lägga sig tills dess.. men kanske värt det iaf, beror ju på hur "dålig" den ser ut nu..:/ annars kan man ju alltid pudra på lite så det ser lite extra fint ut.. men passa dig för att använda för mycket och var noga med att kamma borsta när du pudrar :)
hoppas du fått lite tips iaf…:)lycka till på utställning!

Min hane har fantastisk päls när det gäller sånt här… badade honom oxå och han ser bra ut… så jag är väl lite ovan när det gäller sånt här… eftersom jag aldrig behövt pyssla så mycket med honom… tycket jag sköljde henne i evigheter… hmm

hehe, ja man blir bortskämd när man har katter med bra pälsar… verkligen trkigt att flickans resultat inte blev lika bra, det jag kan komma på är just sköljningen.. vad har du för schampo? kanske behöver något annat schampo till henne nästa gång. det du kan göra nu är nog mest att försöka putsa så gott det går.. är hon ungakatt/kattunge är ju prepareingen inte lika viktig.. men de ska ju självklart se rena och urkammade ut.. men gör det bästa av situationen, kamma igenom ordentligt ha på puder i krage, mage bakom öron(viktigt)+ev lite på sidorna, då brukar pälsen se fräshare ut om så behövs.. men borsta ur det noga så att hon inte har massa puder i pälsen på utställninsgdagen :/ har du nån texturazing spray ?? de brukar vara jätte bar för ökad volym osv.. det kan jag rekomendera. vissa använder även lite lite balsamspray bara som slutfinish men skogisen ska ju vara "sträv" så inte mycke spraybalsam.. hoppas du kan få mer tips av andra om du behöver:)

Jo, lite puder tror jag gjorde tricket… Har haft i lite balsam spray också… får se hur det gå med det… ska ha i texturizer senare… när balsamet fått torka och lägga sig lite… Du har nog rätt i att hon behöver ett annat schampoo än min bruna kille… får se om jag hittar nåt på utställningen… Tack för hjälpen… hon är ju ungkatt än så länge… men man vill ju att de ska vara topp fina iaf… =)

mm..förstår :):) jag badade ju inte min kisse inför utställningen sist.. man blir riktigt nervös om de inte är i topp;) man vill ju verkligen visa dem som så fina de kan vara ;)lycka till!! det ska nog gå jätte bra för dig att få bukt på hennes päls:)

Sista rycket! TROR att jag packat allt, kläder till hela helgen, lite utställningsrejs, jordgubbsplantor..
Själv är jag nybadad o bortstad
men Cactus tannar hemma med sambon så får de en "grabb-helg" tillsammans!
Synes i Höör, gott folk!

Vi ska dit på söndag med våra odjur
Jättekul med en ettårig fertil hane som har fått fetsvans,har badat och donat så nu tycker han att jag kan lägga av med dumheterna. Lilla Rosie blev badad för första gången och tänk att en så liten katt kan bli sju meter lång åt alla håll