Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 1155 ggr
Sagolika
0

Bijou

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag hittat min kamerasladd som jag varit av med jättelänge Skrattande

Jag tog några bilder på Bijou. De blev kanske inte världens bästa direkt, för nu är jag både otränad och hon gillar inte att bli fotograferad direkt.

Nu är hon 9 månader.

Sagolika
0

Här kommer ännu en bild.

Hon har kvar sin vackra färg och sin långa, buskiga svans Glad

Sagolika
0

Här är en till på Bijou.

ingela-anthon
0

En sötnos och busfrö Kyss

Tur att du hittade kamerakabeln.

Kram, Ingela

Tiarasmatte
0

vilken snygging! älskar svartpaddor,)

MissMikkus
0

Läcker tjej Kyss

Sissi
0

Fortfarande väldigt vacker och lika färgsprakande som när hon var liten!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

Tack ska ni ha! :)

Kronängens
0

Håller med om att hon har mycket vackra färger, och fina tofsar! Fortsätt du träna att fotografera henne, så får vi se fler bilder framöver Glad.

Sagolika
0

#8 Jadå, jag ska öva Skrattande

Fitnesscats
0

Bijou är en såååå vacker hona, vilken otroligt fin teckning. Det ska bli spännande få följa hennes utveckling i framtiden och era Planer för henne.

*Kram* Eva-Helen

Sagolika
0

Tack snälla Eva-Helen för dina vänliga ord om Bijou! Glad

På sista bilden i min andra tråd med bilder på henne & syrran Aurelie (som Gunilla tog), tycker jag Bijou är fin.

Det blir några utställningar till. Sen får vi se. Men jag parar nog Tiffy först, för hon är så "halvlöpig" trots p-piller.

Kram Nina

Sagolika
0

En bild på Bijou från utställningen i Kristianstad. Bilden tagen av Hans Johansson.

Sagolika
0

Originalbilden. Assistent håller Bijou som är uppe för bedömning hos domare Anne-Gro.

Sagolika
0

Ännu en bild från samma tillfälle.

Sagolika
0

Nu behöver jag inte vara orolig för Bijou längre. Hon gick ju ner i vikt då Aurelies matte passade henne, inte för att hon inte trivdes (hon hade det jättebra där) men pga att Aurelie puttade undan henne lite då hon åt. Bijou gillar inte att äta från samma fat eller matskål som andra eller att någon försöker ta maten från henne. Då blir hon störd och så går hon därifrån och äter inte. Så därför hade hon gått ner i vikt från 4 kilo till 3,6 kilo.

Men nu har jag fått henne att öka i vikt igen till 4,1 kilo så nu känner jag mig lugn igen för henne. Jag tror hon ligger rätt bra till viktmässigt för sin ålder. Hon är ju en lång, högbent, fertil tonåring. Men hon har ingen dålig benstomme. Det är bara det att hon ser lite tunn ut "kring midjan/på mitten", fast det är kanske för att jag jämför med hennes rultiga mamma. Ingen jag frågat har tyckt att Bijou är för smal, så det är nog bara jag som oroar mig i onödan.

Hon fick ett lite fetare kattunge-torrfoder (Nutro Choice), grillad kyckling, rå köttfärs m.m. och det gjorde susen.

Sagolika
0

Bijou har hunnit bli 10 månader.

Sagolika
0

Ännu en bild på Bijou.

Kronängens
0

Hon ser jättefin ut!

Sagolika
0

Tack Susanna! :)

SillyZones
0

Vacker tös!!Skrattande

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Sagolika
0

Tack Jessica! :)

Sagolika
0

Bijou ligger högt uppe ovanpå hyllan. Tassarna ser så roliga ut. De är så stora :)

Sagolika
0

Hon trivs bra där uppe

kerstin2181
0

Skicka hit henneSkrikandes snällaSkrattande hon skulle passa bra ihop med mina paddorFlört hon kan ju få gulla med Dogge dåKyss

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sagolika
0

Hon har två mammor här som hon inte vill lämna (Tiffy och Nina) Skrattande och så farbror Diego. Vi vill inte vara utan henne. Hon är full av upptåg & skojiga lekar och SÅ kärleksfull Kyss

maximus
0

din tjej är jätte vacker,älskar paddor

/Annette

Sagolika
0

Tack Annette! :)

Sissi
0

Kan bara hålla med fg talare, hon är ett riktigt praktexemplar av sorten "paddor". Fantastiskt fina färger och en härlig look!

Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sagolika
0

Tack Sissi! :)

ariel
0

Hon är jättefin padda,har kollat på henne många gångerKyss

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Sagolika
0

Tack! Ja, det är fint med färgstarka paddor.